Advarsel! Fake Osram d2s Cool blue pærer

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte nylig noen Osram d2s cool blue xenon pærer fra en norsk internettbutikk som jeg ble litt misstenksom på om de faktisk var ekte eller ikke. Dette var grunnet filmen under som viser forskjellen på fake og genuine pærer.

Jeg tok dermed bildene som ligger under her og sendte de til Osram og fikk bekreftet at disse ikke var et genuint Osram produkt. Jeg har kontaktet stedet jeg har kjøpte pærene fra (som jeg ikke vil navngi før det viser seg at ting ikke løser seg) og de har tatt det videre til sin leverandør og garanterer at jeg skal få et nytt og genuint produkt.

Så om du har kjøpt noen d2s pærer så skal de altså ikke se ut som disse pærene her.

4_zps10plhc0h.jpg

2_zpsgobsux2b.jpg

5_zpssjaiiarh.jpg

6_zps7vd4kbbm.jpg

7_zpswdhbcvjr.jpg

8_zps78j9pjx4.jpg

9_zpsws8nwjgy.jpg

You have been warned! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.

hvor mye gav du pr pære?

foresten så kan det se ut som om link til filmen ikke funker...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei.

hvor mye gav du pr pære?

foresten så kan det se ut som om link til filmen ikke funker...

Gav i underkant av 800,- pr pære. Fikk ikke til å embede filmen, så la den som link.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja.

er jo ekte xenon da :) selvom de er forfalsket

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja.

er jo ekte xenon da :) selvom de er forfalsket

Og gulost er gulost.

Syns bare ikke det er greit når jeg betaler for Norvegia og får Jarlsberg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det har du rett i :) men det er fortsatt ost ;) hehe

forøvrig er jeg helt enig med deg. det er også ulovlig å selge kopiprodukter i norge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heh, Jeg hadde garantert trodd jeg hadde kjøpt genuin vare :P Ikke mye som skiller Real vs Fake om man ikke vet om forskjellene

Meget spesielt at de har rett logo å orginal eske :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pærene her er jo ulovlig å bruke på vei uansett om det er Osram som har laget dem eller noen som har kopiert :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pærene her er jo ulovlig å bruke på vei uansett om det er Osram som har laget dem eller noen som har kopiert :)

Hvorfor det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor det?

fordi max fargetemp en kan ha er 5000 kelvin ;)

og på disse står det 5500 kelvin :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i kjøretøyforskriften står det at kjøretøyet i fjern å nærlys skal ha hvitt eller gult lys.

det som er definisjonen på hvitt å gult lys er fra 3450 (gult) til 5000 kelvin(hvitt) .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fordi max fargetemp en kan ha er 5000 kelvin ;)

og på disse står det 5500 kelvin :)

Dette har jeg aldri hørt om, legg gjerne ut kilde eller lovhidden som bekrefter dette. Jeg googlet kjapt men fant ingenting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med hensyn til dette med fargetemp på lys. så er det mange biler i dag som levers med lys som viker blå når du møter de langs vegen.

ofte jeg har trudd det var utrykning pga blunkinga igjennom rekkverk etc

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ett sett philips d2s pærer hjemme som jeg kjøpte for 200kr på ebay. Kosta 1200pr pære her hjemme, men for 200kr tok jeg en sjangs :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bmw sin el bil feks den har blå lys..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bmw sin el bil feks den har blå lys..?

yes. de er de værste også. i3 heter den vel

men, nok OT nå vel? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så konklusjonen her er at Osram-pærene var forfalsket, og denne konklusjonen var basert på en video som viser forskjellen på Philips pærer? Joda, gulost er gulost...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så konklusjonen her er at Osram-pærene var forfalsket, og denne konklusjonen var basert på en video som viser forskjellen på Philips pærer? Joda, gulost er gulost...

Han har jo snakket med Osram og de bekrefter at de er falsk, hva mere vil du vite?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette har jeg aldri hørt om, legg gjerne ut kilde eller lovhidden som bekrefter dette. Jeg googlet kjapt men fant ingenting.

kjøretøyforskriften sier som sagt at det skal være hvitt eller gult lys på fjern og nærlys:

NÆRLYS

2. Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt eller gult nærlys.

FJERNLYS

1. Bil skal ha enten to eller fire lykter som gir hvitt eller gult fjernlys.

Definisjonen på hvitt lys og hva som er lovlig står i ece regulativet 99 Annex 4

10.

Colour

The colour of the light source shall be measured in an integrating sphere using a measuring system

which shows the CIE chromaticity coordinates of the received light with a resolution of 0.002.The following figure shows the

colour tolerance area for colour white and the restricted tolerance area for the gas-discharge

light sources D1R, D1S, D2R, D2S, D3R, D3S, D4R, D4S, D5S, D6S and D8S

2015_11_14_13_29_18_R099r3e.jpg

se skravert område i vedlagt bilde, det er det som er lovlig fargetemp på nær/fjernlys. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel de færreste på en utekontroll eller på EU som vil se forskjell på en 5500 og en 5000........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel de færreste på en utekontroll eller på EU som vil se forskjell på en 5500 og en 5000........

jo det kan du si.

men når dem fleste leveres med 4300 og da vil dem se stor forskjell på lysene om noen har 5500 :)

Og uheldigvis så er det han som kjører bilen som har bevisbyrden om kontroløren sier dem er ulovlig...

En pære over 5000 K skal heller ikke være merket med riktig E eller DOT merke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir jo et problem for dem med full LED da:

Full LED headlights produce light at 5,500 Kelvin, that's roughly the same as daylight. This could help your eyes perceive more contrast. They experience less strain. And those dark stretches of road become a little less daunting.

http://www.audiusa.com/technology/design/LED

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir jo et problem for dem med full LED da:

http://www.audiusa.com/technology/design/LED

nei blir jo ikke det ;)

det er et helt annet spørsmål...

Jeg tok for meg Xenon når jeg skrev innlegger da det var en Xenon pære som tråden omhandler.

Det er et annet regulativ når det gjelder Led.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei blir jo ikke det ;)

det er et helt annet spørsmål...

Jeg tok for meg Xenon når jeg skrev innlegger da det var en Xenon pære som tråden omhandler.

Det er et annet regulativ når det gjelder Led.

Aha, forstår. Trodde ikke det var noen regler angående lys og kelvin men da lærte jeg noe nytt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.