Ny nøkkel, dyr programmering

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå har kona bestilt ny nøkkel til Passaten, med fjernkontroll. Greit nok det, den kosta 700,-. Men Møller vil ha 500,- i tillegg for å programmere nøkkelen. Er det noe man kan gjøre selv med helt ny nøkkel, eller er dette noe man trenger et verksted til?

 

Har søkt litt her på forumet om programmering av nøkler, men ble ikke klok på om det ville funke med en nøkkel som var flunk ny. Fikk inntrykk av a det var bare resynkronisering mot alarmen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-> 98MY

Må ha diagnoseverktøy.

 

99MY->

-Tenning skrues på med gammel nøkkel

-nøkkel som skal programmeres puttes i førerdørlåsen

-lås manuellt

-trykk lås opp eller lås igjen kappen

-vent minst 1 sek

-trykk lås opp eller lås igjen kappen en gang til

-Bilen tuter for å vise at den er programmert.

(kan også gjøres med diagnoseverktøy)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok... Det har vært litt diskusjoner ang modell på min bil... Solgt som 99 modell, men registrert i slutten av 98... Er det noe sted jeg kan se det? Kan jeg evnt prøve nøkkelen, og hvis det ikke funker kan jeg gå til Møller? Eller føkker jeg opp hele greia med feil prosedyre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok... Det har vært litt diskusjoner ang modell på min bil... Solgt som 99 modell, men registrert i slutten av 98... Er det noe sted jeg kan se det? Kan jeg evnt prøve nøkkelen, og hvis det ikke funker kan jeg gå til Møller? Eller føkker jeg opp hele greia med feil prosedyre?

 

Tviler på at du føkker opp noe ved å prøve (men det er ren tipping). Du kan evt. høre med møller om bilen er en 98 eller 99 modell, men den er vel trolig 99 siden den ble solgt som det. Jeg har også 01 modell selv om den ble registrert sent 00 (bekreftet fra forhandler). Jeg ville prøvd, hvis ikke det gikk ville jeg prøvd å fått tak i noen med Vag-Com, kanksje noen i lokallaget kan være behjelpelige?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes det er litt dårlig at de skal ha så mye for å programere en ussel nøkkel,tar jo 10 sec. der jeg jobba gjorde vi dette gratis,da ble folk fornøyde og kom igjen med andre ting:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

synes det er litt dårlig at de skal ha så mye for å programere en ussel nøkkel,tar jo 10 sec. der jeg jobba gjorde vi dette gratis,da ble folk fornøyde og kom igjen med andre ting:)

 

Du må nok inn til Møller for å programmere nøkkelen mot startsperra på bilen. Hvis du ikke gjør dette vil bilen starte, men stopper etter et par sekunder da det sitter en krystall inne i nøkkelen din som må kodes. Det Zamot beskriver oppenfor her er koding av senderen på nøkkelen. Alle biler etter 1995 av VW-Audi har startsperre, og det vil si at nøkkel må kodes mot startsperrestyreenheten i bilen !

 

Håper dette gav deg en forklaring på hvorfor nøkkelen må kodes =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er grei, den. Syns og det er litt surt å først betale 700 for selve nøkkelen, og så 500 for en jobb som tar noen sekunder, men må man så må man. Skal ta det opp med kona som bestilte nøkkelen i utgangspunktet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er grei, den. Syns og det er litt surt å først betale 700 for selve nøkkelen, og så 500 for en jobb som tar noen sekunder, men må man så må man. Skal ta det opp med kona som bestilte nøkkelen i utgangspunktet.

 

Det tar litt lengre tid enn et par sekunder da du må gå online med fabrikken i tyskland med diagnose for å få ut startsperrekodene! Skjønner? Det er ikke bare en pling og en plong så er det gjort liksom. Tar litt tid =) Og tid er penger...!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det så tar en time er det likevel grei timebetaling... Og jeg tviler på det tar en time.. Men har jo innsett at det koster med nøkkel. Det går ut over sko-budsjettet til kona, det... :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det så tar en time er det likevel grei timebetaling... Og jeg tviler på det tar en time.. Men har jo innsett at det koster med nøkkel. Det går ut over sko-budsjettet til kona, det... :evil:

 

Tar vel strengt tatt ikke en time nei, men hvis du regner på at de har ca 800 - 900 kr i timebetaling og det tar rundt en halvtime så er du ikke langt unna 500.

 

Heldigvis har damen eget skobudsjett, så det problemet slipper jeg å tenke på å godt er jo det når det står 40 - 50 skopar og slenger! Kvinnfolk er gale når det gjelder sko! : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*sukk* Skulle ønske JEG fikk 8-900 i timen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.