#1 Skrevet November 16, 2015 Fra mekonomen: Motorolje: 6l 5W30 eller 5W40 Girolje: 3.2l 75W90, API GL 4+, VW 501.50 Bakdiff: 1.9l 75W90, API GL 5, BMW ZF TE-ML 5 12 Servo: ? Noen steder står det 2.3l girolje, hva er rett? Hvilke oljer bruker folk? Stemmer mengdene? Trenger jeg å flushe? Har både motor og diff ute fra bilen, hvordan setter jeg dem i rett vinkel for fylling? Sette vater hvor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 27, 2016 bump. jeg vil også bytte gir- og diffolje på min nå som den er ute og jeg trenger samme info 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 28, 2016 Jeg bruker bare å fylle girolja til fyllepluggen så det renner ut . Maaange andre som gjør det. Husker ikke helt hvor mye L jeg fikk på 01e kassa mi desverre. Samme med bakdiff, ha bilen/diffen rett og fyll til det renner ut. Vri på flensene for å fordele oljarundt å hell på litt mer om det slutter å renne. Usikker på det med rett vinkel ute av bil.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 29, 2016 Denne videoen her er gull: 2,9L - usikker om han meinte 2,9L på kun gir+senterdiff eller girkasse+senterdiff og bakdiff. 75w80 I filmen så fylle han på i et hull på sidå te det renne ut. Men det e jo et påfylling på toppen og? Eg som har motor og gir utav bil nå benytte meg av den og. Tenke at eg bare kan åpna den på sidå og fulla i toppen te det renne ut på sidå. Han bruke samma oljå på bakdiff men seie ikke noe om mengden. Han bruke samme metode påfylling her, at han lar det renna over på skruen på sidå. tror ikke det trengs å bruke vater på girkassen. Sålenge an står "beint" som i bil e det godt nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 29, 2016 Fra mekonomen:Motorolje: 6l 5W30 eller 5W40 Girolje: 3.2l 75W90, API GL 4+, VW 501.50 Bakdiff: 1.9l 75W90, API GL 5, BMW ZF TE-ML 5 12 Servo: ? Noen steder står det 2.3l girolje, hva er rett? Hvilke oljer bruker folk? Stemmer mengdene? Trenger jeg å flushe? Har både motor og diff ute fra bilen, hvordan setter jeg dem i rett vinkel for fylling? Sette vater hvor? Ang. mengden olje så kommer det vel annpå om du har oljekjøler eller ikke? Jeg fyller til det renner ut av fyllepluggen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 29, 2016 skal vistnokk være 2mm under fylle hullet på 01e, men alle jeg har sett fyller til det renner over. 3.2l er vel ved helt tomt system med oljekjøler, mens 2.3l er det du får ut? jeg fikk på nesten 3l på min når den var helt tom, og med olekjøling som bare er loopa viktig å tappe både på gir og senterdiff;) Er det påfylling på toppen? trodde det bare var lufting der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...