Anbefalte innlegg

Hei. Har en 2005 Audi A6 3,2 fsi Quattro C6. Den har stått en god stund kan man si. Flere år faktisk da den har hatt registerhavari. Har nå omsider fått fikset motoren (trur jeg) og er nå klar for å prøvestarte den, men når jeg setter i nøkkelen og vrir om skjer det ingenting. Rattlåsen går ikke av og jeg får ikke noe liv i speedometeret, skjer ingenting. Trudde egentlig at det var nøkkelen som på et vis var blitt deaktivert, men fjernstyringa til sentralåsen fungerer fint så litt usikker. Når ikke jeg får på tenninga så får jeg i utgangspunktet ikke tatt noen diagnose heller. Men fikk et tips av en smart polakk at hvis jeg koblet sammen pin 1 og 16 i OBD2 kontakten ville jeg få tenning. Da ble det litt mer liv i bilen og jeg fikk tatt diagnose. Men likevel får jeg ikke av rattlåsen. El-vinduer, speil og instrumentpanel kommer heller ikke til liv. Sitter nå igjen med disse feilkodene etter å ha sletter ca 40 feilkoder!

Motor:

05748 Databus drivetrain.implausible message from instrumen cluster - sporadic 008 -implausible Signal

05416 Bank 1 camshaft adjustment=>N205.Open circuit - sporadisk 009-Open or Short to ground

Auto HVAC

00256 A/C Presse temperatur Sensor (G395) - sporadic 004-No Signal/communication

00739 Coolant Circulation Pump (V50) - sporadic 001 -Upper Limit Exceed

01206 Signal for Duration of ignition OFF - sporadic 008-implausible Signal

Aux Heat

02095 Component Protection Active

Central Electric

02397 Parking Light Right Rear (M4) - sporadic 009-OpenOffice or Short to Ground

00576 Terminal 15 - sporadic 008-implausible Signal

01134 Alarm Horn (H12) - sporadic 012-Electrical Fault Circuit

02199

Fikk noen flere feilkoder på Central electric som gikk på pæra baklyset på høyre side. Dette lyset fungerer heler ikke. Kan skrive dette inn i morgen.

Noen som har noen tips å komme med så ville det gjort meg veldig glad. Mvh. Robert Jønnevald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send reset til alle systemer, selv om de ikke har feilkoder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd det uten å lykkes. Nå mistenker jeg et par relé under rattet. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke reléet! Har etter litt googling funnet ut at det kan være en styreenhet som står på rattstammen som kan være problemet. Er vist en transponder kombinert med rattlås som skal være svakhet på 2005-modeller. Litt mye jobb å skru av. Måtte skru av hele rattstammen for så å skru styreenheten av. Og for å få av rattstammen må man demontere masse i dashen, bland annet speedometeret. Fant heldigvis noen guider på youtube for hvordan dette skal gjøres. Styreenheten kan ikke byttes uten hjelp fra Audi-verksted. Det er vist en jobb med deler til mellom 20-30 tusen. Men har kommet i kontakt med en polakk som mener han skal klare å fikse denne så har sendt han den så nå venter jeg i spenning på å få den igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polakken klarte å fikse styreenheten han:tilber: Kan anbefale han: Bilnøkkelhjelp. Holder til i Oslo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.