A4 B6 Sentrallås problemer - Førerdør låser ikke

Anbefalte innlegg

Hei

Noen erfaring med at alle dører bortsett fra førerdør låses ved trykk på sentrallås knappen på nøkkelen?

Forlot bilen i går kveld, og da jeg kom ut i dag morges var bilen nesten tappet for strøm. : bh : Etter at den har stått på lading i løpet av dagen får jeg nå start på bilen. Ser ut til at det er låsen på førerdøren som er strømtyven. Fører døren (men alle de andre dørene) låser ikke ved hjelp av trykk på knappen. Nå i mørket ser jeg også at dørlyset i enden av døren lyser og mest sannsynlig har tappet bilen i løpet av natten. : klø :

Får imidlertid låst førerdøren ved hjelp av nøkkel og når jeg gjør det registrerer bilen døren som låst, slukker dørlyset i enden og rød "alarm" blinkers i toppen av døren kommer på.

Skal lade videre nå for å eliminere svakt batteri som feilårsak, og det er for mørkt til at jeg gidder å feilsøke nå. Har imidlertid lest meg opp på et par tråder på hva jeg kan sjekke i morgen:

- Sikringer (men burde ikke flere dører feile da?: klø :)

- Ledningsnett i døren for brekasje

- Koding nøkkelen på nytt (burde ikke alle eller ingen dører fungere via knappen?: klø :)

Uansett så er det kansje noen der ute som har opplevd dette og vet av erfaring hva dette kan være?? Takknemlig for all hjelp!: vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Les av feilkoder. Vil gjette det er feil på mikrobryter i låsekasse. Vil ikke låse med fjernkontroll pga. dør registreres som åpen, men når du bruker nøkkel vil døren registreres som lukket fordi den er låst, dette pga. du ikke får vridd om nøkkelen uten at døren faktisk er lukket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Tommy! Har ikke VAG-COM, men må nok prøve det ja. På vei til jobb I dag lyste førerdør som åpen I FISen så det ser ut som din beskrivelse er spot on. Må en byte hele låsekassen da eller er det mulig å få tak i mikrobryter for seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brytere er mulig å få tak i, ja. Vet ikke om de er like som på A6 4B, men der vet jeg det er flere som har fått takk i brytere fra ELFA. Finner dog sikkert tilsvarende på ebay :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten update her for folk som opplever dette senere. Microbryteren i døren som var synderen. Endte opp med å bytte ny låskasse på verksted for å få bilen kjapt i drift igjen i stedet for å lete opp en microbryter separat. Takk til Tommy!

Løst :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.