hva er riktig wiring rekkefølge på maf audi a4 b5 2000 mod apu motor.

Anbefalte innlegg

er det noen som vet?

 

audi a4 b5 1,8t 2000mod 5 pin men er bare 4 ledninger.

 

hva er riktig??

 

jeg har grøn, grøn å gul. grøn og hvit samt kun gul. husker jeg rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er utdrag fra koblingsskjema. MAF er G70.

 

maf.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har jeg sett! Er ikke ingeniør jeg så jeg forstår ikke dette desverre :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gn/ge =grønn/gul

Ws/gn =hvit/grønn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pin 1 = 0

pin 2 = gul

pin 3 = grøn og hvit

 

osv....

 

hadde jeg kunnet dette hadde jeg ikke spurt. dvs at det dere skriver hjelper meg veldig lite.

enkles hadde vert om noen med samme bil og opsett hadde sett hvor ledningene går inn fysisk. disse skjemaene forstår ikke jeg meg på desverre.

 

svenn ola.

 

det er skjemaet jeg ikke skjønner, ikke farvene.. funnet endel på nett men det meste omhandler aeb og 4 pin, ikke 5 pin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik jeg leser skjemaet blir det

 

1 ingenting

2 grønn/gul

3 gul

4 hvit/grønn

5 grønn

 

Hvis du finner koblingskjema til apu i linken i signaturen min er det i grunn lett å lese ut der. Finn maf der (B30), så ser du bare på kodene for farger og nr (2-5)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk! da står det riktig fra før ser jeg.

 

saken er at bilen ikke går skikkelig på mye gass. den må finjusteres på gassen for å dra skikkelig. trykker jeg for langt inn så dauer den bare og drar dårlig.

 

NY LMM og har feilkode alikevell tross flere slettinger. jeg har også resatt spjeld flere ganger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være lurt å pipe ut, evt trekke nye ledninger mellom maf og ecu

pin 2 står ikke hvor ender på det skjemaet, men

pin 3 skal gå til 27 på ecu

pin 4 skal gå til 53 på ecu

pin 5 skal gå til 29 på ecu

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være lurt å pipe ut, evt trekke nye ledninger mellom maf og ecu

pin 2 står ikke hvor ender på det skjemaet, men

pin 3 skal gå til 27 på ecu

pin 4 skal gå til 53 på ecu

pin 5 skal gå til 29 på ecu

 

Skal prøve på dette!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan høres litt ut som dette.

http://www.hellanor.no/filestore/PDF_filer/Teknisk_informasjon/Hella/Elektronikk/lambda_sensor.pdf

 

går som ei kule å den gode eksoslyden kommer når jeg bruker gassen riktig( altså somregel bare trykke litt på gassen) lukter ofte bensin og eksos og bruker vel mye drivstoff.

 

skal sjekke pin til ecu samt spenning om jeg får til:) kan spenning på lambda sjekkes i vagcom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pin 27 har smelta av mellom pin stil å elektroplata. Dette kan vel fikses av en som kan det? Må ha vert varmt da jeg ser litt smeltet plast inni huset der alle pinnene sitter på ecu. Hva gjlr pin 27? Eneste jeg vet er at det mest sansynlig er til lmm som her inne skrev.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du nok grunnen til fusk og feil på lmm tenker jeg;-)

Prøv å lodd en ledning mellom der det er smelta. Usikker på nøyaktig hva den er til, men mye mulig den har smelta med den forige lmmen din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du nok grunnen til fusk og feil på lmm tenker jeg;-)

Prøv å lodd en ledning mellom der det er smelta. Usikker på nøyaktig hva den er til, men mye mulig den har smelta med den forige lmmen din.

 

håper det:)

snakka med en som kan å lodde slikt. litt trangt men vi får se! kan jo være fordi e ha haft ledningene på feil sted også frem til jeg fant ut hvilken rekkefølge som er rett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mye mulig, men du bytta lmm etter du var sikker på at det var riktig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mye mulig, men du bytta lmm etter du var sikker på at det var riktig?

 

Ja ny lmm. Kode kom igjenn etter sletting. Motorlampa (epc) kom bort etter bytte av lmm. Står riktig nå og sto riktig med ny lmm iallefall etter det jeg har lest å hva folk skriver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, tenkte bare på om den lmm som står i bilen kunne tatt skade av å koble feil, men da er ikke det noe problem;-) Får håpe det bare er den tråden i ecu som er brent av og ikke mer ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, tenkte bare på om den lmm som står i bilen kunne tatt skade av å koble feil, men da er ikke det noe problem;-) Får håpe det bare er den tråden i ecu som er brent av og ikke mer ;-)

 

Ja ganske sikker på at den sto riktig når jeg monterte ny lmm. For den rekkefølgen jeg brukte fra en venn med a4 b6 1,8t var den samme som flere skriver her inne når jeg spør. Var før med den gamle pluss den jeg kjøpte brukt jeg testa ut forskjellige løsninger. Så tror nok den lmm jeg har nå er I orden. Bilen lader bra og går godt om jeg bruker gassen riktig men kan hoste og bremse når trykket kommer men det kan jo vøre plugger/gap. Gasspjeld er resatt flere ganger uten hell. Er kun lmm som feilkode også. Spent på om det blir nå jeg ja!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pin 27 på ECU/pin 3 på kontaken er Maf ja (valtage supply eller signal). Sjekk at du har 12v+ Grønn/gul ledning i pin 2 på kontakten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pin 27 på ECU/pin 3 på kontaken er Maf ja (valtage supply eller signal). Sjekk at du har 12v+ Grønn/gul ledning i pin 2 på kontakten.

 

fiksa en grøn ledning som hadde gått av i ei kopling. da forsvant feilkode. hjernen er også loddet nå!.

men nå står den bare å jager. og kutter bensin under kjøring så bilen holder igjenn å slipper igjenn hele tiden.

tar jeg bort den grønne så roer motoren seg igjenn men feilkoden kommer opp..

 

når jeg gir på så går den godt når jeg bruker gassen helt inn, men når jeg slipper opp å girer hogger den noen ganger

 

ingen feilkoder lengre.

 

rekkefølge på pin er

 

1 ingen.... 1 er på den enden lmm er buet. mot luftfilter

2 grøn gul

3 gul

4 hvit grøn

5 grøn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.