Pare fjernkontroll til webasto. Passat 3c

Anbefalte innlegg

Hei. Kjøpte for ett par måneder siden en passat 3c med webasto, bilen har stått sjå forhandler i nermere 1 år så fjernkontrollen har "falt ut" :P den blinker bare grønt eller rødt avhengi av hva jeg trykker på. Har sitt diverse måter å gjøre det på på nett men funker ikke for meg. Leiter itte ein sikring til webasto men finner ingen. Håper noen kan forklare meg hvordan det skal gjøres :)

 

Webasto funker med knappen i bilen :) det er en 2006 mod så har "gammel type" fjernkontroll :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er det du har prøvd da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd å kobla fra batteriet foran å tatt ut sikringen til batteriet bak for så å koble på igjen å prøve oppskriften nede.

 

Finner ingen sikring til webasto, har prøvd å tatt alle sikringene som jeg finner som kan ha noe med klima anlegget men no go..

 

 

Programmering av Telestart-senderen

1. Legg batteriene i senderens batterirom.

2. Fjern 1A-sikringen (svart) fra varmeapparatets sikringsholder (spenningen brytes).

3. Vent i minst 5 sekunder.

4. Sett sikringen i varmeapparatets sikringsholder og trykk p "OFF"-tasten

p senderen i minst 1 sekund innen 5 sekunder etter at sikringen er satt i.

5. Programmeringen er avsluttet.

HÂndsender nr. 2 eller 3 programmeres p samme mÂte

MERK:

Programmeringen kan gjentas s ofte det er behov for det. Den "eldste"

senderen blir slettet for hver gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også kodet den inn med diagnoseapparat så mulig du må prøve det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jo gå uten: bh : noen som vet hvor denne befinner seg da:2. Fjern 1A-sikringen (svart) fra varmeapparatets sikringsholder (spenningen brytes).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jo gå uten: bh : noen som vet hvor denne befinner seg da:2. Fjern 1A-sikringen (svart) fra varmeapparatets sikringsholder (spenningen brytes).

 

Det kommer litt ann på om fjernstyring er orginalt eller ettermontert. Hvis det er entermontert legges mange ganger sikringsholder inni dashbordet på venstre siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Koble fra batteriet. Da er du sikker på at du har tatt strømmen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har koblet fra batteriet foran, batteriet bak har jeg dog ikke koblet fra. Men tok sikringen på pluss kabelen som går ut. Skal prøve å koble de helt ifra når været har roet seg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp igjen denne, har prøvd å koble ut begge batteriene å fikk ikke paret kontrollen da heller. Har skaffet meg Vag-Com også nå å prøvd denne her uten resultat: Connect VCDS to Address 18 (Auxiliary/Heating).

Select Adaptation

Choose Channel 004

In the upper left window you will see "Wait"

Stored value will be "1"

Enter value "2" and press "TEST"

In the upper left window you will see "adapt/learn"

Now you have 5 seconds to do it. Get away ~1-3m from your car and press "OFF" button for 5 secs on your aux.remote control.

In a while in the upper left window you will see "Learned". \\:D/

 

Såg dog aldri at det stod wait eller adapt/learn.

 

er det mulig mottakeren ikke fungerer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du klart å finne ut av dette? Har du prøvd å ta strømmen på telestart t90 boken som sitter på høyre side bak?

 

Har det samme problemet selv. Så er litt spent på løsing:confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjøres i vagcom enkelt. Om det ikke går der gjør dere noe feil elles funker ikke senderen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du klart å finne ut av dette? Har du prøvd å ta strømmen på telestart t90 boken som sitter på høyre side bak?

 

Har det samme problemet selv. Så er litt spent på løsing:confused:

 

Har ikke klart det enda nei sitter den bak? I siden i bagasjerommet da? Tenkte jeg sko prøve litt imorgen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjøres i vagcom enkelt. Om det ikke går der gjør dere noe feil elles funker ikke senderen

 

Har du en liten guide på hvordan man gjør det? Eller er det på den måten som er nevnt over her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke klart det enda nei sitter den bak? I siden i bagasjerommet da? Tenkte jeg sko prøve litt imorgen :)

 

 

Den sitter bak dekselet på høyreside i bagasjerommet, veldig enkelt å finne;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp står beskrevet over her☺ t90 og t91 controller går omhverandre og funker på begge t90 og 91. T91r controll fungerer ikke på t90 og t91

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd å koble ut boksen bak, samt prøvd igjen med vag com, gikk denne gang også innpå basic settings å innpå remote control learning å fekk bare opp dette... har forøvrig ingen feilkoder.

20160118_184850.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd å koble ut boksen bak, samt prøvd igjen med vag com, gikk denne gang også innpå basic settings å innpå remote control learning å fekk bare opp dette... har forøvrig ingen feilkoder.

[ATTACH=CONFIG]234231[/ATTACH]

 

Jeg å prøvede med vagcom på grupe 004 men sto bare N/A på alle: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir en tur på møller i morgen å bestille time. Så for de finne ut hva feilen er. Skal kommer med tilbake melding når jeg vet hva feilen var;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøkt å bytte batteri på selve fjernkontroll?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forsøkt å bytte batteri på selve fjernkontroll?

 

Yepp ;) mulig det er fjernkontrollen som er problemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blinker grønt eller rød ved inntasting ja og batteri er OK. Selv om du prøver å kommunisere mellom enhet og FJ. Kontroll. Greit p få diagnose først før man går drastisk til verks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.