Vanskelig å skifte drivakselmansjett? (Golf4)

Anbefalte innlegg

Hei folks! :)

Jeg oppdaget at den indre(?)drivakselmansjetten var gåen da jeg byttet om til vinterhjul. Jeg har aldri byttet sånt før, og lurer egentlig bare på om det er noe vanskelig å fikse selv? Ser Bildeler.no selger en ny mansjett for ett par hundrelapper.

Slenger ved noen bilder av skaden.

DSC_0381_zpsxm7ubl8s.jpg

DSC_0382_zps54ndwkuo.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du ser jo boltene på medbringeren på bildene. Skru ut disse og dra ut akslingen. Tre på ny mansjett, tre inn akslingen og stram bolter. Var hvertfall sånn jeg gjorde det på 90'n. Super enkelt og jeg gjorde det liggende på isen i Funesdalen på 30 min i 37 minus grader. Regner med det er samme fremgangsmåte på golf som audi selv om jeg har quattro så var det fremme på min også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres veldig bra ut, gutter. Og mange takk for guiden, den kommer det garantert til å være mye hjelp i.

Men det er den indre mansjetten? Bestiller bare ikveld så får jeg begynne å skru når jeg får delen og har litt tid til dispensasjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er den indre mansjetten du har på bildet. Sjekk også den ytre nøye, og mansjettene på den andre siden, før du bestiller deler ;) Like greit å bestille flere om nødvendig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så sant, så sant. Det skal jeg gjøre! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: stikk på biltema og få tak i tangen til strammeringene. Letter den klemmingen myye!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.