#1 Skrevet November 22, 2015 Hei, har byttet toppakning og register på min 1996 a6 c4 5cyl tdi. Nu får jeg ikke diesel fram til dysene. Noen som har peiling? Står diesel fram til pumpa og går inn og i retur under turning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 23, 2015 Opp!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 24, 2015 Har du fulgt how-to tråden om bytte av register på disse? Og fått timet opp pumpa på nytt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 25, 2015 Nå får den diesel til dysene men fortsatt ikke start 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 25, 2015 Har lest gjennom tråden ja, får diesel nå og ryker sånn smått av eksos. Satt veiva på merke mens jeg brukte låse verktøy bak på kam og satt pumpa på di 3 merkene der. Kan det være 180 grader feil? Syns jeg får vridd lite på pumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 25, 2015 Ja det er minimalt man får justert på pumpa ved å vri på den. tipper du er utenfor "skalaen" Må bruke måleur på pumpa eller dynamisk i vag-com. Klippet i fra how-to tråden an pumpejustering: Herifra er det tre ulike metoder som kan brukes: Nr 1: Bakre kamhjul festes lett. Motor dreies til ØD, da skal pumpestempel ha flyttet måleur 0,25 mm pluss minus 0,02 mm. Dette stemmer selvfølgelig ikke nå, så da løsnes bakre kamdrevolt og pumpe dreies litt før bolt strammes. Prosedyren gjentas inntil man har truffet akkurat. Da tightes bolten med 160Nm (NB, står feil i den svenske Haynes boka, der står 50Nm i et kapittel mens 100 i et annet). Nr 2: La bakre kamhjul spille fritt. Drei motor til ØD. Drei så etter bakre kamhjul til pumpeslaget viser ca 0,32mm. Stram bakre kamhjul. Drei motor tilbake til måleur er på null, deretter tilbake til merket på svinghjul er på ØD. Da skal måleur stå på 0,25 mm +-0,02. Bedre å ligge høyt, dvs 0,27 enn lavt, dvs 0,23. Da går det greit om remma strekker seg litt. Nr 3: Deter også mulig å løsne pumpebolter fra brakett og skyve på pumpe for å finjustere, noe jeg synes er mer tungvint. Dessuten liker jeg å ha pumpa i senter, i tilfelle det senere skulle bli behov for å vri pumpe en eller annen vei hvis et verksted skulle finne på å skulle justere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 26, 2015 Starta nå. Var altså pumpejustering 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...