#1 Skrevet November 24, 2015 (endret) Orginalt coupe Quattro 2.3 20v. Bilen ble bygget i 2011, understell ble lakket opp, Alt av foringer , bremseslanger osv under er byttet. Ikke vinter kjørt etter oppussing. Og brukt veldig lite på veien. Mest brukt 1-2 banetreff pr år sommerstid Dette er ikke en bil med rekord mange hester (selv om motor og biler klar for mye mer om man bytter turbo). Men bilen har vist seg være veldig lettkjørt og drift sikker med dette oppsette, så har derfor beholdt den slik. Har vel vært blant de bilene som kjører flest runder på treffa. Lite skruing Har kjørt den på 1.42 på rudskogen, og en bedre sjofør klarer lett bedre Kaross. Custom kanalskjørt sveiste på i stål, "aero Catch" panserlåser.RS2 fanger Ellers alt orginalt Nylakkert i 2012 Innvendig Sabbelt glassfiber stoler, monter på custom brakketer i orginale glideskinner->raskt bytte til org stoler (utgått FIA) Sabbelt 6 punkt på fører (4 punkt på pasasjer), Skrudd bur, kan brukes både som halvbur og helbur. Hovedstrøbryter, sort alcantara taktrekk, El vindu, el takluke , el speil (helt og pent til "banebil" og være, men ikke strøkent) Fram og baksete i grått skinn medfølger Understell HR coilovers, med custom fjører ( tilpasset banekjøring). Poweflex foringer hele veien, Alu travers foringer, alu girkasse og bakdiff fester, alu motor fester. Sellholm knivstabbstag Driverk 01E 5 trinns kasse fra S6, orginal RS2 giroverføring (DYRT) Thorsen V8 bakdiff . (veldig fin mod for raske rundetider). olje kjøler med Tilton pumpe på bakdiff. Ur Quattro drivaksler bak ( mye sterkere enn S2) S2 aksler foran. 5 bolt S2 understell Bremser "RS2 Bigreds" foran 323 x 30 mm hulborra Zimmermann S8 skiver (kun kjørt 1 treff) Yellowstuff klosser (kun kjørt 1 treff). S6 kalippere med 269 x 25mm ventilerte skiver med Yellowstuff klosser bak. Stålomsunne slanger, racing bremsevæske Orginal håndbrekkfunksjon. Bremse "bombe" helt ny for 2 år siden Motor spec AAN 2.5 20v turbo Motor ble bygget av meg i under rådføring av Jonus i 2007, det bli ikke spart på noe. og motor har kapasitet for betydelig mer en det jeg har kjørt den på. Motoren har alltid blitt varmet opp før pådrag (ligger turtallsperre i programmet slik at man ikke får høyt turtall på kald motor, samme om den skulle bli for varm). Byttet olje mellom banekjøring. Alltid brukt agip racing 10-60 kvalitets olje. Selv om motor er noen år siden nybygget er den lite brukt. Og vært helt problemfri. ( når det står nytt i teksten betyr det altså fabriksnytt i 2007) Bunndel: AAN blokk borret til 81,5mm, TDI 2.5 veiv, 95.5mm slaglendge, JE stempler 8,5:1 i komp, Smidde H-profil råder, 20mm X-bolt , Sputter rådelager, blybronse veivlager, polert veiv og balansert veivparti. Nye orginal bolter til veivlager, ny orginal oljepumpe, sachs racing trykkplate med 4-armet sinterlammel. Topp AAN topp, nyoverhaldt, portet, 285gr kammer med 11mm løft(porting og kammer levert av Jonus / Skinne ) orginale ventiler, stivere ventilfjører, stivere trykkere, 1,6mm shims i fjørsete, latch caps, justerbare kamdrev in og ex, ARP topplokksbolter. AN 10 Veivhusventilasjon KRB rustfritt grenrør, Turbonetic super 60 AR68 , turbonetic evolution wastgate, 3,5” downpipe, Custom snudd innsug Bensin 2 stk 044 bensin pumper, AN 6 slanger Aeromotive bensintrykkregulator , Siemens 1000cc lav ohm dyser. Sprut/tenning Autronic sm4, 5 stk TFSI coiler Bosch silber F3CS plugger Diverse intercooler 600x300x76. 2 store olje kjølere i grill. AN koblinger og stålommspunne slanger på alt til olje og bensin. Veldig bra bygget 3” rustrfri eksos med ferrita lyd-demper. Går veldig stille er langt under 90db grensa på banekjøring Ytelser: 500 motor hk bremset hos KRB på 1,5 bar trykk Men med større turbo er det potensiale for MYE mer i denne motorn Bilen har skilter men skulle vært Eu godkjent i nov 2015. Sikkert ikkeno problem for de med "kontakter". Men det har dessverre ikke jeg, så orker ikke jobben med å skru den til orginal for godkjenning Orker ikke tenke på alt hva dette har kostet:o Men håper dere skjønner det er litt... Avbildet med fler forskjellige hjul, prisen er i utgangspungtet inkl 1 sett, men kan bli enige om pris inkl flere sett Vurderer å selge for 125 000kr / evnt byttet i S2 coupe / sedan. kan også vurdere annen bil med potensiale for å bli en morsom og rask banebil som kan godkjennes for vei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 24, 2015 (endret) litt gammelt bilde, før den ble bygget til 5 coil SOLGT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...