#1 Skrevet November 24, 2015 (endret) Så, noen som har prøvd? Er jo ikke mye å spare etter rabatter på MECA, men et par hundre her og et par hundre der, det er penger det også. Er til en 2005 Passat TDI 4Motion, 131hk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 25, 2015 Ingen, ikke en gang noen som vil synse om dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 25, 2015 har ett stående til volvoen min har ikke bytta enda. men tviler på at det kan være så forbaska mye dårligere enn noe anna fra meca (mange vil nok si meg i mot, men da må de komme med kilder og viten) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 25, 2015 Akkurat det jeg tenker også, en viss kvalitet må det ha ettersom det blir solgt:) Finner ingen negative erfaringer når jeg Googler heller. Så med mindre andre med erfaringer eller henvisninger til kilder kommer med noe, tar jeg nok sjansen og kjøper et sånt i løpet av uka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 25, 2015 Jeg har hørt mye dårlig om Biltemas oljefiltre iallefall. Fra flere mekanikere, så jeg har egentlig bare latt være å handle deler til bilen derifra. Men klart, det er sikkert mye bra der også, men har lest at de ofte bytter leverandør, så man vet liksom ikke hva man får til enhver tid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 25, 2015 går nok helst bra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 25, 2015 Kjørt 10000km på bensinfilter fra biltema... ingen problem sålangt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 26, 2015 Oljefilter har jeg også hørt mye rart om, men ikke snakket med noen med førstehåndserfaringer på det. Mye holder jeg meg unna når det gjelder Biltema, mens visse ting kjøper jeg med god samvittighet. Ble ikke Biltema-tur i dag, så da får jeg prøve å få tatt det i morgen. Inntil da er det bare å komme med erfaringer, før jeg gjør opp mine egne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 26, 2015 Oljefilter har jeg også hørt mye rart om, men ikke snakket med noen med førstehåndserfaringer på det. Mye holder jeg meg unna når det gjelder Biltema, mens visse ting kjøper jeg med god samvittighet. Ble ikke Biltema-tur i dag, så da får jeg prøve å få tatt det i morgen. Inntil da er det bare å komme med erfaringer, før jeg gjør opp mine egne. Det er nok mange som har "erfaring" med biltema sine oljefiltre, dvs de som har hørt fra en som har hørt fra en som var mekaniker for 20 år siden som mener at kun det dyreste er bra nok... er nok sikkert forskjell på dyre og billige, men er ikke dermed sagt at de billige ikke holder mål. forøvrig har jeg biltema oljefilter i volvo'n. som da er en VAG motor.. og bilen funker bra sammen med biltema olja jeg dytta på'n da jeg bytta olje i sommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 26, 2015 Nettopp! Bremsedeler f.eks kjøper jeg ikke på Biltema, da folk jeg kjenner og forumfolk som jeg har lest om har hatt dårlig erfaring med det, som belegg som løsner, støver mye og skiver som får kast etter et par harde nedbremsinger. Så jeg får for Biltema sitt dieselfilter, med mindre noen kommer med noe konkret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 26, 2015 Jeg har forøvrig også montert fult sett skiver og klosser fra biltema på samme bilen i sommer. bremser gulle godt, uten kast og lyd nå er dette bare en ren bruksbil som ikke brukes hardt. men hittil så funker det knallgodt. har tidligere hatt klosser fra biltema som har gått opp i liminga. men er noen år siden jeg har sett/hørt om det nå. så har nok kommet seg betraktlig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 27, 2015 Brukt biltema oljefilter før jeg å. Men kjøper ikke det til hva som helst. Sikkert ikke noe problem, men bruker det på di "gamle" bilene... Bremsedeler har jeg aldri hatt trøbbel med på biltema. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 27, 2015 Det er mye penger å spare på hvor man handler deler fra. Men deler som i seg selv koster lite, og kan medføre ganske kostbare følger om delen feiler, liker jeg best å handle kun fra kjente merkevare produsenter. Og handler man fra nettbutikker som for eksempel misterauto, reservedel 24 osv er det ofte vel så billig å handle Bosch og andre kjente kvalitets vare derifra som det er å handle "no name" deler på biltema. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 27, 2015 Kjørte komplett biltema pakke på min gamle 1997 A6 1.9tdi, dvs , olje , filter , dieselfilter +++ Siden det var en billigbil og dermed "ikke så farlig" Vel , hadde den i 6år , kjørte den på 155.000km (fra 300-455 T.km ) -Den brukte ikke olje mellom skift (10-15000km) -Toppen var glinsende ren og fri for avleiringer/missfarging da jeg bytta regreim på 450t.km -Den hadde Orginal Turbo fra 1997 -Motoren var uåpnet. Alikevell er jeg skeptisk på det meste som kommer fra biltema Mye grunnet "rykte" biltema har og "mekanikere" som har fortalt hvor grusomt dette er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 30, 2015 Er jo kjent blant mekanikere å hate Biltema for ting, og visse ting styrer jeg som sagt unna selv. Takk for alle innspill! Dieselfilter er kjøpt inn, så får bytte det i løpet av uka. Bare å ha av og på tenningen noen ganger etter bytte, for at det skal fylle seg opp med diesel, eller lønner det seg å dra den litt på starteren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 30, 2015 helt greit å kjøpe noen bildeler på biltema, men utfordringen er om de faktisk har delen på lager og om det i det hele tatt er noenlunde lik den man tar av... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 1, 2015 Stemmer i med Frank. Nå er vel Passaten ganske kurant i Biltema-verdenen, men jeg har også en G5 med BLS-motor. Dieselfilteret man får til denne når man slår opp på regnummeret er i alle fall ikke i nærheten av å passe i filterhuset. Ikke var det spesielt billig heller, så da ble det OEM-del igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 1, 2015 Var nok heldig med filteret også, for ettersom min er av en seinere modell, er det masse småtteri som er forskjellig fra tidlig 3BG - og da selvfølgelig dyrere. Sånn var det med filteret også. Setningen "Fra chassisnummer 3B-2-400001" er noe jeg ser titt og ofte når jeg skal sjekke pris på deler:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Februar 19, 2016 Kjørt med dette filteret noen tusen nå, uten noen problemer. Fylte det til og med med litt Omega 992 ved montering, så tåler det det, går det nok fint med litt diesel også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Februar 19, 2016 Jeg så en svensk test over oljefiltere engang, Biltema sin kom ganske så godt ut. Har kjøpt drivstoff-filter der også, men ikke montert det enda. Ser ut som de har en standard VAG-variant som det sto passet til min bil, men så vidt jeg vet fins det noen elektriske kontakter på den originale? Blir spennende å se. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...