Anbefalte innlegg

Heiasann.

Har et problem med abs, men vet ikke heil hvor jeg skal begynne.

Lampa som indikerer feil i dashen lyste konstant. Og min lokale verksted mester fant ut at styreenheten som ligger under førersetet ikke hadde strømtilførsel.

Gikk over alle sikringene-alle var intakte.

Så eg la opp en ny tilførsel til styringsenheten. Og lampa i dashjen slukket..

Nå når eg starte bilen slukker lampa og alt ser tilsynelatende ok ut. Når eg sette bilen i gir å kjører framover kommer det en durelyd i fra abs uniten i fra maskinrommet. Og lampa kommer på. Når jeg stopper bilen forsvinner durelyden men abs lyset lyser fremdeles helt til eg slår av tenningen..

Er det noen som har vert borti et lignende problem? Eller kan gi meg noen tips til hvor jeg kan begynne å feilsøke!

Mvh

Jonny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å feilsøke med VAG-COM f.eks. Det kan være feil på styreenhet og sikkert mye annet, som sensorer osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi sjekket alle sensorene. Sterke og gode signal. Eg har en ekstra styre enhet så den kan eg skifte evt. Funker vag com når hjernen er erstattet med sprut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problem på min s2, har ikke funnet ut hvordan man leser ut feilkoder eller om det går ann..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det tror jeg faktisk ikke er mulig med VagCom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener man skal kunne sjekke verdiene på sensorene via vagcom, men bare når hjulene ruller. Kanskje tennene som sensoren leser av er dårlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlige ABS-kranser er jo en gjenganger etter noen år :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får sjekka sensorer med VAGCOM ja men om du har fjerna motronic og satt inn sprut blir det vel vanskelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensorene har jeg sjekket med et eksternt oscilloscope. Sterke og gode signal fra samtlige.

Det må være noe annet som er galt. Bilen har stått parkert i 5år, så dette kan vel være en naturlig faktor?

Det er en jevn durelyd som kommer fra enheten fremme som gir seg når alarmen kommer. Alarmen forsvinner igjen etter at jeg har aksellerert litt så kommer den tilbake igjen når jeg kjører på lavere turtall. Noen som kan gi meg noen tips på kor eg kan begynne å feilsøke! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå pitla eg ut releet til abs og sikringen e heil. Hadde et annet relee liggende fra en delebil.. problemet vedvarer.. er en durelyd fremme som kommer.. kan det være pumpa som er gåen?? Noen måte å sjekke denne på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Systemet har vert tappa for bremseveske. Er det noe som burde vert lufta på pumpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.