Anbefalte innlegg

Lurer på å kjøpe A4 B6 2003-modell, med 2.5 V6 TDI. Hørt at det er mye problemer med disse motorene.

Noen som vet hvilke problemer som er vanlige, evt kostnader og om det i det hele tatt er noe å satse på?

På forhånd takk. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å gjøre en lang historie kort; stay away.

Kamaksler, dieselpumpe, automatkasse (om den har en slik) er vel de vanligste... :P

...og sikkert mange flere :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du mye penger på konto og kan og skru selv, kjøp...

Hvis ikke, hold deg langt unna.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte ikke jeg skulle skrive noe her jeg for vi har noen her som bare absolutt elsker disse motorene og tar seg veldig nær når noen snakker de imot.

men hvis du ikke skrur selv, ikke har en rik onkel eller har minst 2 delebiler stående styr for guds skyld unna dritten.

11535661_1444551325849436_7424889956565514830_n.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noe overdrevet det folket over her sier, ja kamaksler, dieselpumper og oljelekkasjer er gjengangere, men er også eksempler på biler som har gått 3-400000 tkm uten problemer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrur du derimot sjøl og har fått en sykt bra pris på bilen er det en veldig fin motor når den funker. :)

Helst sammen med manuell da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

selvsagt! er en super motor, går veldig bra men nøkkelordet her er "når" den funker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding, tror jeg følger disse rådene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Momentet til motoren sliter clutchlamellene, det fins en oppgradering som kan gjøres, sjekk om den alt er gjort. Koster ca 21' på møller. Gjelder multitronic.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjelder altså ikke tiptronic?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.