#1 Skrevet November 29, 2015 (endret) Restaurert og ombygd 90 Quattro typ89 selges som har gjennomgått et kraftig oppstrekk iløpet av de siste 2år. Alt i understell er sandblåst og lakkert. Alt av slitedeler har blitt byttet ut med nye. Alle skruer og muttere under bilen og i motorrom er nye eller gamle med ny el-forsinking på. Karosseri er hellakkert i original LY9Y satinsvart metallic. Alle motordeler er enten lakkert eller glassblåst. Motor er demontert, kontrollert og montert med mye nytt. Motoren er satt opp med et ‘’380hk oppsett’’ og går meget godt. Etter restaurering har jeg til sammen kjørt ca 3mil og ut og inn av garasjen for vask og polering. Dette er en morsom bil som kan brukes på fine søndager, herjes med på bane eller vinne utstillingspriser med. Motor: -2,2 20V Turbo 3B ifra 92mod S2 -380hk chip med 3bar map sensor -Original innmat -7A kammer -Grønne bosch 440cc dyser -Turbonetics E-57 -Forge 2-stemplet dumpventil -Wagner-kopi eksosmanifoil -RS2 intercooler -3’’ downpipe Hansen motorsport -2,75’’ eksosanlegg BN-pipes -Nytt pakningssett -Nye simmeringer -Nye ventiltetninger -Ny vannpumpe -Nytt registerreimsett Understell: -Originalt 20v understell -034 Alu.foringer I travers -034 Delrin-foringer i lenkarmer -034 Track density gummi-foringer i hele understellet -034 Track density motorfester -Nye hjullager -Nye bærekuler -Nye styrekuler -Bilstein sportsdempere -Weitec 40mm senkefjærer -Ny tannstang Bremser: -Originale 20v bremser -Nye bremseklosser -Nye bremseslanger -Nye håndbrekkwire -Nye ABS-følere Drivverk: -01A 5-trinns girkasse -AEC differensial Karosseri: -B4 forskjermer -B4 panser -RS2-kopi frontfanger -RS2 grill original -RS2 linselykter -Sotet baklykter Hella -Batteri montert i bagasjerom Interiør: -Originalt sort interiør med Quattro-mønster -Turbotrykkmåler på A-stolpe -Hull i sidestøtte på førerstol Målet med dette prosjektet var å sette i sammen en morsom bil, men samtidig prøve å få alt til å se originalt ut og det målet mener jeg er oppnådd. Det er ingen heftelser på bilen, det mangler kun årsavgift og EU-godkjenning før registrering. For å unngå å oppleve noe tull i ettertid av salg ønsker jeg å opplyse om at motorbyttet og endringene i den forbindelse ikke er godkjent i vognkortet og at det heller ikke er muligheter for å få det godkjent. Bilen selges derfor som en banebil/utstillingsbil med mulighet for registrering, men det får bli ny eiers ansvar. Det er per dags dato et problem med bilen som vil hindre evt. EU-godkjenning og det er et litt for høyt avgassutslipp. Det ryker en del svart røyk ut av eksosen. Jeg har selv tatt avgassmåling som viser litt høy CO og HC. Dette kan skyldes en bagatell som en defekt sensor på motoren eller at ECU`en må mappes. Etter å ha jobbet med dette prosjektet i 2år har jeg mistet lysten til å jobbe videre med denne bilen og ønsker derfor å selge den videre slik den står og håper at noen i klubben vil ta vare på den videre. Prisantydning: 90 000,- Ved interesse vennligst ring meg på tlf. 94178054 Jeg har flere bilder fra restaureringen som jeg kan sende på e-post for de som ønsker det. Innbytte kan være aktuelt, men da i amcar som Dodge Charger/Coronet/Challenger, Plymouth Roadrunner/Cuda, Chevy Chevelle/Camaro/Bel Air restaureringsprosjekt, rust er ingen hindring, trenger heller ikke å være komplett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 29, 2015 (endret) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 29, 2015 (endret) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2015 Vedleggene funker ikke, vil gjerne se bildene av bilen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 29, 2015 Prøvde å fikse det nå. Er bare tull med bildene her på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 6, 2015 Bump! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 9, 2015 Den her bilen må sees! mye bil for pengene! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 19, 2015 SOLGT! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 19, 2015 Møte en Meget fornøyd ny eier på Biltema tidl i dag . Utrolig strøken 90q. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...