Passat 3c lite/ingen varme i bilen

Anbefalte innlegg

Hei. Har en passat som ikke vil gi fra seg varme. Eller avogtil litt lunken varme. Har normal driftstemp bytta termostat 2 ganger for og se om den ene var defekt. Har flusha systemet mer en jeg kan telle på 2 hender. Varme kommer turretur til varmeregister. Fikk opp 01810 right temp flap v159 i vagcom. Men den fikset jeg og nå vises den ikke lenger. Har koblet fra så og si alle slanger og spylt igjennom hver enkelt. Pluss varmeregister og radiator. Noen som har tips om hva det kan være? All hjelp mottas med åpne armer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke noe feil på vagcom, er det de motorene til spjeldene du mener da? Har testa alle der ved hanskerommet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd med annen varmeapperat styring? Kanskje denne ikke sender signalene? Snakker ikke erfaring nå, men bare undrer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Climatronicen? Nei har ikke prøvd en annen. Men hører nå motorene gå frem og tilbake når jeg vrir fra high til low.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selv om du har spylt varmeregister betyr ikke dette at det ikke er tett, såvidt jeg forstår fins det noe bypassgreier for å unngå innvendige lekkasjer i bilen. Hvilken metode har du brukt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sellom begge slanger fra varmeregister er ca like varm? Koblet først av de 2 slangene som går igjennom torpedoveggen, slangeklemmer på 2 nye slanger som jeg spylte igjennom. Kom litt ut men hadde fin flyt hele tiden. Er ingen invendige lekkasjer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sellom begge slanger fra varmeregister er ca like varm? Koblet først av de 2 slangene som går igjennom torpedoveggen, slangeklemmer på 2 nye slanger som jeg spylte igjennom. Kom litt ut men hadde fin flyt hele tiden. Er ingen invendige lekkasjer.

 

Hadde akkurat samme problem med min A4,gjorde samme som deg å tenkte at register ikke var tett da det sirkulerte,men til slutt tok jeg ut registeret og spylte direkte i registeret,var knapt sirkulasjon. Tror jeg ville gått for å ta ut register å bytte det,er så tynne kanaler inni det at du får det ikke rent uansett hvor mye du spyler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme problem med min A4,gjorde samme som deg å tenkte at register ikke var tett da det sirkulerte,men til slutt tok jeg ut registeret og spylte direkte i registeret,var knapt sirkulasjon. Tror jeg ville gått for å ta ut register å bytte det,er så tynne kanaler inni det at du får det ikke rent uansett hvor mye du spyler

Okei. Sellom begge er varme? Har så lite lyst og skru registeret ut, må vell ut med halve dashbordet? Eller er det en bedre måte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenker luftboble

Har prøvd og lufte, lufte og lufte[emoji14] har tenkt tanken jeg å, at det ligger en som ikke vil ut. Men tror det skal være bra luftet nå. Er vell ikke så mangen andre måter og lufte på en og stå i en bratt bakke med lokket av? Begynner og bli kaldt nå så hadde vært greit med varme

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bratt bakke, 90grader på vannet, 4000rpm med lokket av og tanken helt full

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke et lite luftehull på på den øverste slangen av de 2 som går inn i bilen ved torpedovegg på disse? Det er det på A4 b6 i hvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke et lite luftehull på på den øverste slangen av de 2 som går inn i bilen ved torpedovegg på disse? Det er det på A4 b6 i hvertfall

Er ikke det, ivertfall ikke som jeg så.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bratt bakke, 90grader på vannet, 4000rpm med lokket av og tanken helt full

Er det jeg har gjort, kanskje ikke 4000rpm, synest det høres så brutalt ut på en diesel[emoji14]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka med VagCom om det er feilkoder på systemet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka med VagCom om det er feilkoder på systemet?

Ja har det, ingen feil sist jeg sjekka

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitronsyre skal fungere fint til å rense kjølesystem, også varmeapparat....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitronsyre skal fungere fint til å rense kjølesystem, også varmeapparat....

Har prøvd det og sun oppvasktabeletter:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sjekket at staget mellom flap motor, og selve flapen er på plass?

golf-mk6-12204.png

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har sjekket at staget mellom flap motor, og selve flapen er på plass?

[ATTACH=CONFIG]232867[/ATTACH]

Hvis det er samme motor vi mener, så skal den være på. Den på siden under hanskerom en plass? Den drar i et stag som drar i et annet stag som vrir rundt åpne/lukke mekanismen til varmluften(tror jeg) var så mange motorer der. Skal se om jeg kan få tatt et bilde av den jeg mener iløpet av dagen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den virka, pluss staget mellom motoren var på plass. Flapen beveger seg, prøvde og gjøre det for hånd, og den gikk frem og tilbake. Fikk fortsatt ikke noe varme. kjente på begge rørene til varmeregisteret også, glovarm begge 2. Hva annet kan det være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.... har du lagt merke til om varmen i varmeapparatet varierer med motorens driftstemperatur?

Om varmeapparatet blir kaldere når motoren blir driftsvarm f.eks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.... har du lagt merke til om varmen i varmeapparatet varierer med motorens driftstemperatur?

Om varmeapparatet blir kaldere når motoren blir driftsvarm f.eks?

Har ikke merket no forskjell på det. Eneste jeg syntes var merkelig var når jeg kjørte vagcom så sto tempen på venstre gulv på 40grader ca, Og tempen inni bilen sto på 21grader men føler ikke det stemmer. Kan det evt være no feil på no sensor eller selve climatronic enheten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom temperatursensoren mener det er +40 grader, vil jo styreenheten få dette som innhidden. Har du da stilt temperaturen til f.eks +22 grader, vil den jo på ingen måte sende varm luft, men kald luft. Dette er jo rimelig enkel matematikk.

Sjekk funksjonen på temperatursensoren, finn hidden på den og mål den etter disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.