Passat 3c lite/ingen varme i bilen

Anbefalte innlegg

Dersom temperatursensoren mener det er +40 grader, vil jo styreenheten få dette som innhidden. Har du da stilt temperaturen til f.eks +22 grader, vil den jo på ingen måte sende varm luft, men kald luft. Dette er jo rimelig enkel matematikk.

Sjekk funksjonen på temperatursensoren, finn hidden på den og mål den etter disse.

Ja det vet jeg jo. Interiør temp er kanskje 21-22grader når den står på full varme, eller tempen er ikke det, men den sier det er det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er trolig temperatursensoren defekt, men mål den for å være sikker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er trolig temperatursensoren defekt, men mål den for å være sikker.

Den ser ut til og virke, fikk plutselig opp en feil på flap motor v159 Men tok den ut og styrte spaken manuelt. Ikke no varme da heller.(motoren virket når jeg satte den tilbake) Noen andre ideer på hva det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fortalte deg jo grunnen lengre oppe her:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fortalte deg jo grunnen lengre oppe her:)

Men registeret er jo glovarmt? Tur retur slangene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du forstår vel at når styringen får beskjed fra føleren om +40 grader, vil ikke styringsenheten sende ut maks varme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men registeret er jo glovarmt? Tur retur slangene.

 

Det var det til meg også,men det er svært liten gjennomstrømming og da "bruker du opp varmen" før den får tilført ny

Men som Dag sier,forsikre deg om at tempføleren er i orden først

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det til meg også,men det er svært liten gjennomstrømming og da "bruker du opp varmen" før den får tilført ny

Men som Dag sier,forsikre deg om at tempføleren er i orden først

Når jeg kobla slangen på så var det lik stråle begge veier som slangen. Kjenner gjennomstrømning når jeg holder på aluminiumsrørene som er på registeret før det blir for varmt og holde på. Temp sensorene virker normalt på alle sidene. Viser ikke 40+ ikke etter jeg kobla ut og inn igjen. Virker så ikke den varme luften kommer ut, men alle fkapmotorer virker, pluss har koblet de ut og styrt manuelt men ikke no forskjell.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var akkurat slik til meg også, byttet registeret i et siste desperat forsøk, var ikke logisk ettersom begge slanger er varm og du har gjennomstrømming når du spyler i slangen, men når jeg tok ut register og spylte direkte i det så var det nesten ingen gjennomstrømming.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var akkurat slik til meg også, byttet registeret i et siste desperat forsøk, var ikke logisk ettersom begge slanger er varm og du har gjennomstrømming når du spyler i slangen, men når jeg tok ut register og spylte direkte i det så var det nesten ingen gjennomstrømming.

Okey. Det skal ivertfall være det siste jeg prøver:) nå nettopp så av en eller merkelig grunn blåser det ok levbar varme utav venstre vifte hvis jeg har alle andre lukket. Men hvis jeg åpner f.eks de i midten eller på høyre side så blåser det lunken varme utav den til venstre og kaldt utav de andre. Det samme med gulvviftene, de blåser lunken/kald luft. Prøver jeg med motsatt så blåser det bare kaldt. Alle motorene virket sist på vagcom så klør meg litt i hodet der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problem på min 2010 touran uten at jeg har sjekket noe rundt det. Levbar varme på førersiden og lunkent/kaldt på resten..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey. Det skal ivertfall være det siste jeg prøver:) nå nettopp så av en eller merkelig grunn blåser det ok levbar varme utav venstre vifte hvis jeg har alle andre lukket. Men hvis jeg åpner f.eks de i midten eller på høyre side så blåser det lunken varme utav den til venstre og kaldt utav de andre. Det samme med gulvviftene, de blåser lunken/kald luft. Prøver jeg med motsatt så blåser det bare kaldt. Alle motorene virket sist på vagcom så klør meg litt i hodet der.

 

Jeg også hadde det slik på min, i defroster åpningen oppå dashbordet kom det varme på venstre halvdel og kaldt på høyre halvdel,forstå det den som kan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til en liten oppdatering så fikk jeg fikset problemer 99% kjøpte jif avløpsåpner og fyllte varmeregisteret opp. Lot det virke i typ 30min. Spylte igjennom(byttet på og spyle igjennom tur retur) og vips så ble det mye bedre. Hvis andre sliter med det samme så prøv det som siste mulighet. Bare husk og spyl godt igjennom så det ikke er no igjen av jifen☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemer med varme på en 2009 Passat 2.0 tdi.

 

Webasto starter og det kommer etterhvert middels med varme på førerside, på passasjer side blåser det kaldt.

Etter som man kjører blir det kaldere også på førerside og det virker til å blåse like kaldt på begge sider etter en stund.

 

Har ingen feil på HVAC - har også testkjørt spjeldene.

 

Sikring nr 18 i sikringspanelet ved førerside ryker. Jeg aner ikke hva denne er til, for det står ikke i instruksjonsboka.

 

Det kommer varmt vann både inn og ut på slangene inn til varmeregisteret.

 

Burde jeg bare bite i det og bytte varmeregister?

 

tips mottas med takk :) trenger litt varme i bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.