#1 Skrevet November 30, 2015 Hei! Skal til og bytte regreim++ på min audi a6 1.8t 5v (regnr: RJ4468å) Ble byttet på 90.000km, og nå har bilen rundet 177.000km. Så er vell påtide:-) Hører den dynamoreimen(?) Kvitrer som en fuglekasse...lurt å bytte denne å? Hva er generelt lurt å bytte når jeg først er ut med dette? Finnes det låseverktøy for denne motoren? Er det veldig nødvendig? Vist noen har gjort dette nylig eller har litt peiling på dette er jeg veldig interresert i å høre om prosessen😁 Det jeg tenkte var å bytte regreim, vannpumpe. Tenkte å kjøpe reg.reim sett på enten bildeler.no eller skruvat.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 1, 2015 Mange instruksjonsvideoer for dette på youtube, men generelt er det vel greit å bytte både multireim, regreim, strammer og vannpumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 1, 2015 Må vell inpå der å se ja:-) Tenkte jeg skulle høre her først:-) Takk for info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 8, 2016 har søkt litt angående bytte av regreim. men finner ikke noe til min 1.8t AWT, noen som vet om 1.8t AEB er noe lignende? er bare for å se hvordan det evt ser ut, pga at jeg aldri har gjort det på 1.8t motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 9, 2016 Anbefaler og bytte multireim strammer også da disse er pfte grunn til at det kviner:) Ikke noe vanskelig jobb på AEB og AJL vertfall:) Lykke til:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 10, 2016 Anbefaler og bytte multireim strammer også da disse er pfte grunn til at det kviner:)Ikke noe vanskelig jobb på AEB og AJL vertfall:) Lykke til:) Brukte du noe låseverktøy?:-) Var det noe annet "spesialverktøy"?:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 11, 2016 Brukte ikke noe låseverktøy eg nei. Ikke noe spesial verktøy:) Bare normalt verktøy og moment nøkkel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 13, 2016 Okei, takk for svar!:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 13, 2016 Dynamohjulet kan være greit å kontrollere/bytte også. Dette havarerte på passaten min, lagde kvitrelyd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...