#1 Skrevet Desember 1, 2015 Hei! Er det noen som vet om et sted i Flisa- eller Oslo-området hvor man kan få byttet frontrute til en Audi 200 (20V avant 91-mod)? Problemet er visst at rammen rundt vinduet har gått ut av produksjon... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2015 (endret) Bytter du frontrute følger den krommede listen med. Et hvert rutefirma i området vil kunne hjelpe deg med dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2015 Det burde være så enkelt, men jeg har hatt kontakt med flere steder uten at de har kunnet hjelpe meg. Den krommede listen har gått ut av produksjon. På Kalbakken er det en stor Audi-entusiast med gode kontakter, men heller ikke han har klart å få tak i list. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 2, 2015 Hørt med oemvwshop her inne? De skaffer en del utgåtte ting. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 2, 2015 Så ikke ut som oemvwshop hadde sånt heller... Er det ingen andre i klubben med 100, 200 eller V8 som har måttet bytte frontrute i det siste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 2, 2015 Jeg fikk Drammen karosseri til å bytte frontrute på min V8. Med ny Alu list og alt stemte. Dette er riktignok 5 år siden da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 2, 2015 Jeg skiftet frontrute på min Audi 100 Sport for 1,5 år tilbake. Null problemer what so ever. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 2, 2015 Er det samme list på 100? Isåfall har jeg en liggende tror jeg. Ny. Har gått ut av prod. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 3, 2015 Alle C3 og 4C har lik list. Enkelt og greit. Ingen forskjeller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 3, 2015 Ser ikke så enkelt ut dette... Dårlig med treff på nettet og... :-/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 3, 2015 Listen har helt klart gått ut av produksjon, men frontrute lar seg skaffe. Hverken Tradition Teile eller VW Classic Parts har delen heller. Løsningen er å bruke en gammel list. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 3, 2015 Den lista kan være meget krevende å få ut hel da den er i metall og omkranser begge sider av ruta, så den kommer lett i kontakt med limet.. Kan være ett "helvete" å bytte disse rutene, så tipper en og annen bilglassmontør er "glad" for at den lista er utgått! Det finnes universale gummilister som ofte blir brukt, men om man må ha krom blir det straks litt vanskeligere... EDIT: Ett kjapt søk ga dette: http://www.monparebrise.com/en/car-front-window-side-window-rear-windshield-rubber-moulding-audi-100-iii-200-83-91/16234-8532akmsc-windscreen-rubber-seals-moulding-complete-replacement-kit-chrome-audi-100-iii-200-83-91.html Det er en sånn universallist med krom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 3, 2015 EDIT: Ett kjapt søk ga dette: http://www.monparebrise.com/en/car-front-window-side-window-rear-windshield-rubber-moulding-audi-100-iii-200-83-91/16234-8532akmsc-windscreen-rubber-seals-moulding-complete-replacement-kit-chrome-audi-100-iii-200-83-91.html Det er en sånn universallist med krom. "This product is no longer in stock" står det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 3, 2015 "This product is no longer in stock" står det... Det klarte jeg faktisk å lese også, regner med de fleste faktisk klarer å lese det... Poenget var at det er noen som har enten har laget eller funnet en list som kan fungere som erstatning, og da er det MEGET trolig at det finnes flere som kan levere dette. Forøvrig kan det nevnes at delenummeret på denne frontruta innad i bilglassverden har delenr 1255, og det kommer man ofte langt lenger med enn orginaldelenummeret når man leter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 3, 2015 jeg byttet rute i Tønsberg ifjor hos hurtigruta, de var klar over at lista var gått ut av produksjon men det betydde bare at det ville ta litt lengre tid enn først lovet. Nyt rute på plass og kan ikke si jeg ser veldig stor forskjell, annet enn at denne er ikke slitt. Ole har et poeng, ikke henge seg så mye opp i org.delenumre så kommer man lengre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 3, 2015 Jeg snakket med en kamerat i Litauen, hvor utvalget i ettermarkedsdeler til C3, C4 og 4C er langt større enn her på berget, og selv der er det no go for denne listen. Vel og merke har Chris-William et poeng; jeg tror nok det er mulig å skaffe en list som passer. Jeg fikk byttet rute på min 100 Sport (som nevnt lenger opp) sommeren 2014 uten store videreverdigheter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 4, 2015 Jeg har googlet litt rundt dette, og har funnet et alternativt delenummer som man kan søke opp i. Dette kommer fra glassprodusenten Pilkington. Audi: 443853299 Pilkington: 8532AKMSC 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 4, 2015 http://www.ebay.fr/itm/8532AKMSC-JCS-PB-AUDI-100-200-83-/201183121301 Du kan vel prøve her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 6, 2015 Konklusjonen er vel at dette er vanskelig å få gjort noe med... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...