webasto tt-v virker bare når bilen går, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Har en Webasto Thermo Top V original montert på en golf 5 2004 modell.

Har elektronisk klima.

Den kommer og går litt, mest går:-), men starter oftest uten problemer når bilen går.

Når bilen ikke går og jeg starter den , går den bare litt, og så stopper den.

Hører også at sirkulasjonspumpa, vifta og webastoen starter når jeg starter den ved "avslått" bil.

Har fått feilmelding "no flame" når jeg kjørte diagnose på den.

Noen som kan litt om dette?

Hvis brennkammeret er defekt, så trodde jeg ikke den ville starte uansett om bilen går eller ikke?

Dieseltilførselen skjer vel gjennom samme pumpa selv om om bilen går eller ikke?

Hvis andre følere er defekte, skal det ha noe innvirkning om bilen er startet eller ikke?

Det ryker ikke noe uvanlig ved start heller.

Webasto er helt fantastisk når det virker, men utrolig irriterende når det ikke gjør det: mad :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du mulighet til å lese ut vanntemp i webasto med diagnoseapparatet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,kikket på det i forrige uke, og da så jeg at temperaturen gikk gradvis oppover når webastoen sto og gikk.

Det var også verdier for en annen føler der, lurer på om det er den vanlige tempføleren for kjølevannet kansje.

Mener å huske at temperaturen i webastoen var nesten 60 grader når den stoppet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å tvangskjør den og se om du får den til å stå å gå da selvom bilen ikke er i gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har jeg prøvd på, og da stopper den etter samme tid ca. som når jeg starter den med fjernkontrollen eller knappen i bilen.

Kan det være at den drar inn eksos? Lukter eksos i bilen noen ganger.

Når jeg kjører så vil den sikkert ikke dra inn så mye eksos som når bilen står stille, mulig det er derfor den stopper??

Men jeg får ikke feilmelding på noe CO2, mulig den kutter drivstoff, og derfor "no flame" kommer opp……

Disse feilmeldingene fremkommer.

Fikk opp disse feilkodene tidligere i uken:

Wednesday,25,November,2015,19:18:33:62939

VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator

VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)

Data version: 20130910

VIN: License Plate: GOLF

Mileage: 210380 Repair Order:

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------

Address 18: Aux. Heat Labels: 1K0-815-007.clb

Control Module Part Number: 1K0 815 007 BT

Component and/or Version: Standheizer 022 3907

Software Coding: 0001012

Work Shop Code: WSC 80093 222 71269

VCID: 77FD0D5706389FA6A59-8022

3 Faults Found:

01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)

004 - No Signal/Communication

Freeze Frame:

Fault Status: 01100100

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 2

Reset counter: 163

Mileage: 210160 km

Time Indication: 0

01406 - No Flame

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 11

Reset counter: 164

Mileage: 210160 km

Freeze Frame:

Start

Temperature: 60.0°C

Temperature: 57.0°C

02245 - Connection; RF Remote Control

004 - No Signal/Communication - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100100

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 13

Reset counter: 165

Mileage: 210168 km

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd å starte webastoen flere ganger når bilen går,den starter og går hver gang,fortsetter også å gå når jeg stopper bilen,men da har jeg latt bilen den gå et par-tre minutter for jeg stopper den.

Prøver jeg å starte når bilen ikke går,stopper webastoen etter litt.

Ingen feilmld på strøm,pumper eller noe.

Mulig det kan være sirkulasjonspumpa som tuller,men trodde dette skulle komme opp som en feilmld i Vagcom da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du funnet ut noe om dette? Jeg har en touran med akkurat de samme feilmeldingene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du funnet ut noe om dette? Jeg har en touran med akkurat de samme feilmeldingene..

Hvis du har ingen flammedannelse er det veldig sannsynlig at det er brennkammer som er kaputt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min tanke her er om du er sikker på om den går når motor går? Om så så er eneste forskjellen at webastoen ikke får sirkulasjon fra motor når den er av. Mao så spøker det for sirkulasjonspumpa. Den kan f.eks ha ødelagt impeller, og da er det ingen feilkode. Da vil webasto kutte da den ikke får kjøling og blir for varm

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig feil.

Jeg ville dratt opp måleblokken for flammesensoren og sett på denne verdien, deretter starter du webastoen med fjernkontroll, se om den registrerer flammen.

Gjør samme prosedyren, dog med å starte bilen istedet.

No-flame bør du ende opp med uansett, det er egentlig en simpel sensor som føler på lyset igjennom et tynt glass, mange småturer kan få det glasset til å sote igjen og da får du den feilmeldingen.

Jeg sier ikke at vi ikke tror på deg, men det høres så rart ut.

Jobben med å åpne den er så nær jobben med å bytte brennkammer at du kan nesten vurdere å kjøpe nytt brennkammer når du først har det opp. Bytt også glødepluggen så slipper du at den kutter ut kort tid etter at du har hatt det oppe.

Det kommer egen feilkode om den kutter ved problematisk sirkulasjonspumpe, jeg hadde det på caddyen min og da får du over-temp cutoff, dette skjer ved 150 *C på vannet i webastoen så du er langt unna.

Når du først er inne i måleblokker, finn tabellen for lagrede stans, den husker de 4 siste årsakene til at webastoen stopper. Hold musepekeren over får du en forklaring på hva de 4 siste stoppene skyldes. Merk at den logger også normale tilstander, slik som at off-knappen ble trykket inn, bilen ba den stoppe, lav batterispenning, no-flame, lite drivstoff, osv.

Edit: Måleblokk 009

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv ei ny sirkulasjonspumpe først. Den sitter utenfor varmeren og kan skiftes uten å måtte demontere varmer. De holder som regel ikke så lenge av gangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.