A6 med 2.0 BRE motor går fint om sommaren og driver å stopper på høst/vinter

Anbefalte innlegg

Hei. Lure å kjøpe en 2006 modell A6 2.0 Motor med motorkode BRE. Selger sier den går fint om sommeren men problemet starter på seinhøst/vinter, stopper i ny å ne og er ganske tungstarte etter den har stoppet. Sommaren kommer igjen og funker fint så vinter igjen så starter problema igjen. Den har vært på flere verksted men finner ikke ut noe. Har ikke vært på merkeverksted da, kun meca å slik. Noen her som har noe tips eller har vært borti lignende sak? Har vag com selv men er litt langt å kjøre 100 mil tur retur berre før å sjekk med diagnose.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo kanskje finne noen medlemmer i nærheten av selger som har diagnoseutstyr som kan ta ut en rapport? ☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda sant det. Men tenkte å høre på forumet om noen har vært borti slik hendelse :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt mer info.Det skjer etter ca 5-10 kjøring når det skjer. Og det e oftest nu på vinteren at den stopper. Også tar det tid å få start på den igjen da.Den stoppa ikke om sommern, men fra tidlig høst og til sein vår når det va kjølig og kaldt i lufta at sen gjorde det. Hmm tru om det kan være luftmengdemålaren? Er byttet dyser og diesel filter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket glødeplugger, eller ledningsnettet til de? Kan være du får dårlig kontakt pga temp. forskjell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dem ha no med at bilen stopper? starter fint når den e kald. Og gløder virker kun når den skal startes eller er jeg helt på jorde nu? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener glødeplugger på moderne diesler er aktive til motoren er ganske varm, men er godt mulig det er jeg som er på jordet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelp. Nå går bilen nesten ikke. Er veldig tungstartet og klare max 1300 omdr og hoster å harker og ryker som pokker. drar ut lmm og ingen forskjell. Hva er det som feiler dritten ;). ingen feilkode er funnet via vag com. tru om det lmm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også tempfølere, sitter vel etpar i nærheten av innsuget, tipper jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Får nå opp disse kodene.

 

2 Faults Found:

000833 - Camshaft Position Sensor (G40)

P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 5

Reset counter: 255

Mileage: 189463 km

Time Indication: 0

Date: 2005.02.01

Time: 13:41:03

 

Freeze Frame:

RPM: 315 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 100.0 %

Voltage: 11.32 V

Bin. Bits: 00000100

Idle Stabilization: 0.0°KW

(no units): 3.0

 

000258 - Mass Air Flow Sensor (G70)

P0102 - 000 - Signal too Low - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00110000

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Reset counter: 255

Mileage: 189463 km

Time Indication: 0

Date: 2005.02.01

Time: 13:41:59

 

Freeze Frame:

RPM: 840 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Duty Cycle: 99.6 %

Bin. Bits: 00000000

Mass Air / Rev.: 725.0 mg/str

Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

 

Readiness: 0 0 1 0 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 Faults Found:

000833 - Camshaft Position Sensor (G40)

P0341 - 000 - Implausible Signal - Intermittent

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16725/P0341/000833

 

16725/P0341/000833 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal

Possible Symptoms

 

Malfunction Indicator Light (MIL) active

 

Possible Causes

 

Wiring from/to Camshaft Position Sensor (G40) faulty

Camshaft Position Sensor (G40) faulty

Timing misaligned

 

Possible Solutions

 

Check Wiring from/to Camshaft Position Sensor (G40)

Check Camshaft Position Sensor (G40)

Check Timing

 

000258 - Mass Air Flow Sensor (G70)

P0102 - 000 - Signal too Low - Intermittent

 

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16486/P0102/000258

 

Possible Symptoms

 

Malfunction Indicator Light (MIL) ON

Loss of Power

 

Possible Causes

 

Wiring and/or Connector(s) from/to Mass Air Flow Sensor (MAF/G70) faulty

Mass Air Flow Sensor (MAF/G70) faulty

 

Possible Solutions

 

Check Wiring and/or Connector(s) from/to Mass Air Flow Sensor (MAF/G70)

Check/Replace Mass Air Flow Sensor (MAF/G70)

 

Special Notes

 

In MY 1995-2002 (?) in Europe at VW-diesel-cars G70 had the bad reputation of slowly losing his performance, causing loss of power. It's not a matter of defective or breaking down, but it is filthy / dirty (not easy to clean). You can check functionality by making a log in [01-engine], [meas.blocks-08], group 003 (3e gear, full throttle, from 1700-4000rpm)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.