Rekkevidde på fjernkontroll - VW integrert bensinvarmer?

Anbefalte innlegg

På nyere VW, hvor bra fungerer fjernkontrollen?

Jeg bor i 7. etg., garasjen har altså 7 x mur fra sofaen min hvor jeg gjerne vil starte den. Vil det fungere?

750 meter iflg. selger og ikke mulig via Car Net.

Noen som tør gjette?

Evt. add-ons som muliggjør styring fra mobil etc.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min virker hvertfall fra badet i underetasjen, gjennom etasjeskiller i betong (rekkehus), og ca 50 til 70 meter ned i parkeringshuset der bilen står. Så godt fornøyd:) 2014 Tiguan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en GSM-start.

Funker utmerket fra hvor som helst hvor det er mobildekning, selvsagt.

gsm-start.se

enkleste utgave til rundt 1000-lappen. Hva koster ikke en stk fjernkontroll, dobbelt så mye?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til dere begge.

GSM-start ser spennende ut, jeg sjekker det ut hvis det ikke fungerer.

Andre som bor i blokk som har erfaringer?

Usikker på hva type signal dette er...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes usannsynlig ut at dette vil virke(skal aldri si aldri). Den har helt klart en sinnsyk rekkevidde. Men med murer etc så vil du slite. Jeg prøvde på jobb en gang og det funket ikke. Der er det betonggulv og litt vegger og sånn :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rekkevidden på min dieselvarmer(antar det er samme fjernkontroll som bensin) har overraska meg flere ganger. Men gjennom betong i blokka hjemme er det ikke sjangs.

Ser i disse dager etter gsm-tillegg, men aner ikke hva som er best/enklest og om det finnes forskjellig funksjonalitet. Skal følge med her, regner med du oppdaterer tråden om du går for noe gsm-tillegg ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morten, jeg skal oppdatere tråden. Foreløpig har jeg ikke fått produksjonsuke enda...

Men er dette noe jeg egentlig bør droppe som originalt og heller kjøpe ettermontert fra Webasto?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morten, jeg skal oppdatere tråden. Foreløpig har jeg ikke fått produksjonsuke enda...

Men er dette noe jeg egentlig bør droppe som originalt og heller kjøpe ettermontert fra Webasto?

Er ikke dette nesten gratis på VW? Jeg hadde tatt med uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettermontert Webasto koster ofte 20-30k å få gjort på verksted. Så det kommer jo an på hvor mye de skal ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parkeringsvarmer med fjernbetjening og tidsur koster 8100,-.

Det er i prislisten og jeg antar at det er fabrikkmontert.

Litt pussig at det ikke kan styres via en App. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parkeringsvarmer med fjernbetjening og tidsur koster 8100,-.

Det er i prislisten og jeg antar at det er fabrikkmontert.

Litt pussig at det ikke kan styres via en App. :)

Er bare å si at du ønsker det så kan de ettermontere dette for deg ved klargjøring tenker jeg. Så lenge den appen også gjelder for nye Touranen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette åpen/kald garasje? Eksosen fra varmeren er vel ikke bra i en lukket garasje (men da er jo ikke behovet for varmer der heller....).

Hvis du vet når du skal kjøre (f.eks. om du dra på jobben til ca fast tid hver dag, eller om du vet det når du setter fra deg bilen) så kan du jo programmere starttiden i bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Terje, det er en relativt lukket garasje for 44 biler. Mur på 3 vegger, lufting på 1 vegg. Det er nå 15 grader der, mens det ute er 7 grader.

Er det det samme som om motoren går? Jeg vet jo ikke hvordan dette fungerer... :confused:

I ukedagene er det greit nok, men vil gjerne skru på varmen en lørdag når jeg går i dusjen slik at bilen er varm når jeg er nede. Dermed ønske om fjernkontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er garasjen under blokka, altså redd nedover 7 etasjer fra der du bor?

Da kan du nok glemme fjernkontrollen tror jeg. Kommer vel litt an på om bilen står i kanten av garasjen på samme side hvor du f.eks har vindu og evt kan lene deg ut der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kontaktet den lokale Webasto-forhandleren som trodde det var Webasto som ble levert fra VW. Noen som kan bekrefte det?

Da kunne de sette inn en modul med et SIMM-kort slik at jeg kan styre den via mobilen. Han hadde ikke fått info om 2016-modellene enda og bare antok at det fortsatt var mulig.

+

Morten, bilen min står faktisk (nesten) rett under min leilighet. Det er en delvis åpning i garasjen der slik at evt. eksos slipper ut.

Snittalderen i blokka er 72 år (40 leiligheter) slik at naboene vil nok reagere hvis bilen min lager lyd. : faint :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får be dem skru av høreapparatet 😇

Leser på gsm-start.se om dagen, men virker ikke som det passer biler som styrer Webasto fra kjørecomputern? (tenkte å lage en egen tråd om gsm-tillegg til Webasto for å ikke forsøple alle andre sin..)

Modul fra Webasto-forhandler, snakker vi ThermoCall da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får be dem skru av høreapparatet

Leser på gsm-start.se om dagen, men virker ikke som det passer biler som styrer Webasto fra kjørecomputern? (tenkte å lage en egen tråd om gsm-tillegg til Webasto for å ikke forsøple alle andre sin..)

Modul fra Webasto-forhandler, snakker vi ThermoCall da?

Hehehe, gamle folk er gale. : faint :

Usikker hva han mente. Jeg fikk svar at han måtte undersøke dette med teknisk. Poster info i morgen eller når jeg får svar.

Hvis andre vet hva VW bruker så er det fint de deler info, så slipper jeg å mase på selgeren!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Webastoen bråker en del, jeg plasserer bilen litt taktisk ute for ikke å irritere naboene fra 0630. Sånn sett er en full defa pakke bedre. har du strøm der?

Forbruket sies å være litt mindre enn en bil på tomgang. Ville du latt bilen stå og gå på tomgang en halvtime i denne garasjen, i forhold til lufting og eksos?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Terje, luktmessig hadde det ikke vært et problem med 30 minutter, men naboene ville reagert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne ser ut til å løse det hele. Noen med erfaring eller kjennskap?

Fant det på VW´s tilbehørskatalog for vinteren.

Pussig at selger ikke nevnte det, men det kan jo være helt nytt.

Skjermbilde%202015-12-11%20kl.%2001.08.4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.