EU-kontroll - Etterkontroll drop-in? Vise nye bremseskiver..

Anbefalte innlegg

Må man bestille time for etterkontroll av PKK?

Har byttet skiver og det var det eneste jeg hadde feil på.. Det er jo ganske synlig at skivene er nye, så de bør jo bare se på skivene uten å løfte opp på bukken osv..??

Tenkte jeg skulle dra nå, så hvis noen vet så hadde det vært strålende! Er litt sen ute med godkjenningen:p

Får vi rabatt på EU-kontrollen? F.eks. hos Mekonomen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det kan variere litt fra verksted til verksted. Er det mye feil så mulig du må bestille ny time, er det få så kan man bare komme oppom. Beste er vell å ta en telefon. Begge gangene jeg har tatt EU så kunne jeg bare komme oppom. Måtte vente litt, men det gikk bra :)

Mekonomen verkstedene kan være selvdrevet så litt usikker på rabatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Victor sier så varierer dette fra verksted fra verksted.

Noen har drop-in, mens andre har flere ukers ventetid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det varierer, bl.a. på hvor mye verkstedet har å gjøre. Det er jo bare å ringe dem og spørre? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja nettopp, får vel ta en tlf til mandagen. Det meste var jo stengt idag..

Burde jo være en smal sak å se at skivene er blitt byttet og da bare trykke på "godkjent-knappen"..:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg avtalte bare med det lokale NAF verkstedet på Jessheim at jeg skulle vise når det var dårlige skiver, stoppet bare innom i 10 min og ventet på at han hadde tid til å se på det.

Men sikkert greit å avklare på forhånd siden ikke alle er like fleksible.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja kanskje jeg skal høre med NAF de er jo selveste mr. Pkk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn egentlig skal de løfte opp å se at jobben er gjort fagmessig korrekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sånn egentlig skal de løfte opp å se at jobben er gjort fagmessig korrekt.

Det er jo forståelig sånn sett, men da må de også sjekke at alt på bilen (det som potensielt kan gi feil på pkk) er fagmessig korrekt på første kontroll?

Det er jo ingen som sjekker om jeg har gjort det fagmessig korrekt hvis jeg en helt uavhengig dag skulle bytte bremseskiver selv. Det blir jo mitt ansvar.

Bare sånn jeg tenker da.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.