#1 Skrevet Desember 6, 2015 Hei jeg har rallye, den har en konvertert 1h motor til 1,9 turbo, og den fjusker til tider, start ved kald motor går altid fint, men ved varm eller andre gang start begynner den fjuske og vil kvele motoren, kan holde litt gass i halvt min så gir den seg og blir normal gjen, også ofte når jeg skal gi litt godt på og ved gaspådrag så er det som den mister power ved høye turtall, begynner å smelle litt i exosen. Noen som har peiling? Har skiftet plugger og blå vanntemp sensor, har annen co pot som jeg prøvde som gjore den værre så bytte til bake den jeg hadde, prøvde å byte til en annen ( ventil oppå motoren) uten noe noen forandringer. Har bestilt lamdasonde men ikke prøvd den enda. Noe annet jeg kan gjøre(bytte)? Takker på forhond for hjelp mvh atle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 6, 2015 jording er viktig på Digifant. virker som om lambda eller en annen sensor er på tur ettersom det bare skjer når den er varm. den leser et fåtall av sensorer når motor er i oppvarmingsfasen. Sjekk også alt av ledninger for sprekker/irr etc. ikke uvanlig at ledningsnettet på snart 30 år gamle biler starter å bli litt morkent 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2015 Noen som vet hvordan calibrere riktig copot på g60? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2015 sprett av proppen over justeringskruen og bruk et multimeter og mål mens du justerer. skal være 500ohm er vel de ytre pinnene som du måler på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 8, 2015 Sjekk at vakumslangene på gass-spjelet er riktig... Den som står bak spjelet, altså nærmest sylindrene skal gå til hjernen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 8, 2015 Ok takker så mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 8, 2015 Ok takker så mye. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 8, 2015 Hei gjen, prøvde å måle men vet ikke gjør riktig da,? stilt in på 20k på multimeter målte pinnen, blinket mye og sto 26 på en og nr2 kom ingen ting opp, når stilte på skruen så skjedde ingenting, testet 2 co potter. Samme på begge, må motoren gå eller holder det med tenningen på? Skiftet blå og svart temp sensor og den ble litt bedre, gikk rolig å fint på 900 omd, ned fra 1100 omd, og temp måleren begynte virke gjen, men stopper jeg og starter gjen vil motoren fjuske å vil kubbe, vist ikke jeg gir litt gass, da gir den seg og blir normal gjen. Den bruker også mye besnin. Skal den være på 500ohm selv om trimmet? Er atp 8v turbochip i den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 8, 2015 20k var litt mye når du skal måle 500ohm mellom de 2 yttre pinnene ( dvs du bruker begge probene, en på hver pinne. Svart tempsensor går kun til instrumentet. Ja. Du skal ha 500ohm. Har du stilt tenninga riktig? 6grader fortenning (digifant har en sinnsykt merklig måte å sette tenning på) Gå over kabler som sagt. Digifant vil dumpe bensin om noe er galt (noe det er siden du sier den får for mye bensin) sjekk at alt av jordinger mot batteri og inn på toppen etc er i god stand. Få montert ny lambda 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 9, 2015 1,9L med ATP chip, er det noen bra kombinasjon? Hvilken kompresjon kjører du? Er toppen og kammen orginal? Hvilken bensintrykkregulator bruker du? CO-pot skal stilles til mellom 450-500 ohm, men det bør gjøres med måleinstrument i eksosen for å få det helt riktig, men 450-500 er vanligvis godt nok. 20K er helt på bærtur.....Endrer ikke motstanden sesg når du skrur på den trenger du en ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 10, 2015 Hehe ok, da har jeg målt feil, jeg tok den røde på pinnen og svart på blokken, og hadde multimeteret på 20k, venter på lamdaen, kabler osv ser greit ut, fikset opp i jordinger å bedre ledninger ,fjernet korrisjon osv. Skal være bra. Atp chip ja, dette er ett stage 3 turbo kit , for 8v motorer, på den orginale 1h g60 motoren, borret opp og tilhørende, dette er gjort av forige eier. Ca 230 -250 hk. Selv synes jeg ikke noe om dette er gjort på en orginal rallye motor. Men får bare gjøre det beste ut av det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 10, 2015 nei. du må sette multimeteret til å måle 3sifra ohm.. og du må måle mellom pinne 1 og pinne 3 på COpot. uten at den er tilkobla noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 13, 2015 Ok, prøvd å måle gjen, fikk opp 260-280 litt varierende, skjedde ikke noe om jeg justerte på skruen, fikk byttet lamda og bilen starte fint har en fin tomgang, men fusking ved andre gangs start og varm motor er der enda, ufattlig eriterende skal ha den på eu godkjennig snart å den kan ikke fjuske slik da.er vel ikke noen kyndige i bergen her som kan se på den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 13, 2015 Og tenninga? Sjekka den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 15, 2015 Har ikke sjekket den siden den stort sett er grei ute, fant ut at vakum til ecu ledningen var 850mm lang ser at den skal være 1000mm nyaktig, kan ha noe å si, men er dette såå kritisk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 15, 2015 Går spjellet tilbake så den treffer microbryter? Sett ofte at brakett er litt bøyd, så den ikke treffer microbryter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...