#1 Skrevet Desember 8, 2015 Hei, har en 2006 A3 tdi quattro med BKD motor som gradvis har blitt mer og mer tungstartet. Først måtte man kinne litt ekstra på starteren før den startet, men nå etter noen måneder med dette problemet må man kinne så lenge at oljepumpa begynner å varsle og selv noen sekunder etter dette før den harker seg i gang. Av tekniske endringer (uten at jeg tror det ligger noe her) så har den hybrid turbo og tilpasset program til dette, fjernet EGR og nå nylig også fjernet EGR kjøler. Alle glødeplugger er nye, og selve ledningsnettet til disse er også nytt. Dieselfilter er også byttet og sjekket for olje. Har etter tips fra merkeverksted også hatt ute dysene og pakket om disse da det ble fortalt at det antakelig var lekkasje i pakningene her slik at dieselen rant tilbake i tanken. Det var tydeligvis ikke tilfelle, like tungstartet. Når den først er varm, starter den med en gang. Er den mellomvarm må man fremdeles kinne litt ekstra, og kald kinne veeeeldig lenge. Har lest noe på et engelsk forum at drivstoff pumpa i tanken kan ryke på disse, usikker om man får disse symptomene da i så fall? Noen andre har hatt (gradvis) defekt LMM, kan det stemme med med mitt problem? Setter pris på hjelp/tips fra noen som har peiling/erfaring med dette, og ikke bare 1000 synsere med forskjellige meninger På forhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2015 har du sjekket omdr. tall med vagcom når du forsøker å starte? pd motorer er kresene og må ha en velfungerende startmotor. ikke lett å "høre" at den mangler f.eks 50 omdr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2015 har du sjekket omdr. tall med vagcom når du forsøker å starte? pd motorer er kresene og må ha en velfungerende startmotor. ikke lett å "høre" at den mangler f.eks 50 omdr. Har ikke sjekket noe selv med vagcom, så det vet jeg ikke. Har ganske nytt batteri, og starteren har jo også fått "kjørt seg" en del disse månedene så mulig den ikke er optimal nå lenger. Men tror den var ganske grei når problemet begynte å oppstå. Siden problemet har oppstått gradvis, tenker du at starteren har også gradvis mistet turtall? Bilen har forøvrig gått ca. 186' km nå hvis det er til noen hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 8, 2015 kjent problem på pd iallefall... men ville startet med å sjekke turtallet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 8, 2015 No pleier vel dette start problemet som oppstår på PD vere mest aktuelt på varm motor. For etter varmere motor er trenger den meir omdreining for å få lov til og gi diesel. Start motoren skal gå rimelig treigt på kald motor for og ikkje starte den. Og for og så få start på varm motor må,den gå veldig mye fortere. Vist det skal harmonere med ditt problem. Ivertfall sånn eg tenker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 10, 2015 No pleier vel dette start problemet som oppstår på PD vere mest aktuelt på varm motor. For etter varmere motor er trenger den meir omdreining for å få lov til og gi diesel. Start motoren skal gå rimelig treigt på kald motor for og ikkje starte den. Og for og så få start på varm motor må,den gå veldig mye fortere. Vist det skal harmonere med ditt problem. Ivertfall sånn eg tenker Ja her er det jo motsatt. Virker forøvrig som den får diesel også, skyter jo ut ei stor sky med røyk når den først starter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...