#1 Skrevet Desember 8, 2015 *Hva syns dere om Agip Racing 10w-60? Er flere som er sterkt imot den, mens andre er helt frelst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 9, 2015 Har i grunn bare kjørt med den de siste 5 årene og det har fungert helt fint, så føler ingen umiddelbar frelse.. Noe spes du tenkte på? Selskapet er en annen sak.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 9, 2015 Flere som sier at jeg aldri må bruke den på 5'er med kulelager turbo og ca 500 hk :-/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 9, 2015 Flere som sier at jeg aldri må bruke den på 5'er med kulelager turbo og ca 500 hk :-/ Hva lyder argumentasjonen for ikke å bruke det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 9, 2015 Dårlig feste evne på en måte. Blir rådet til å kjøre med Liqui Moly Har nettopp handlet inn mange liter med Agip, så den må brukes opp ihvertfall :-P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 10, 2015 Sånn ser min motor ut inni. Etter 2 år siden oppbygning. Kun brukt 5-6helger på isbane da [emoji14] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 10, 2015 Jeg skjønner ikke hvilket grunnlag mange har for å si at en motoroljer er dårlig eller bra. Det finnes nesten like mange meninger som oljemerker. Det er ikke akkurat sånn at folk flest tar opp motoren og analyserer den brukte oljen og alle motordelene for å se om olja har vært bra eller ikke. Min mening er, kjøp den olja du vil. Men bytt ofte, hvertfall på motorer som blir kjørt hardt. Og selvsagt vent med tuktinga til motor og olje har fått driftstemperatur. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 10, 2015 Har hørt flere som bruker Biltema olje på motorer med en del mer effekt enn org. Så lenge man bytter ofte og kjører varm før hardt pådrag :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 10, 2015 Finnes nok like mange meninger som det finnes olje. Jeg kjører også på denne, riktig nok ikke på kulelagerturbo. For min del, og sikkert mange andre, så bytter jeg olje etter hver banekjøring. Gjerne ikke nødvendig, men en billig forsikring føler jeg mot sannsynlighet for havari. Ergo vil ikke oljen miste sine egenskaper før den byttes. Jeg tror også kanskje at enkelte som opplever havari på motor, kan legge skylden på dårlig olje, mens sannheten ligger et annet sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 10, 2015 Har hørt flere som bruker Biltema olje på motorer med en del mer effekt enn org.Så lenge man bytter ofte og kjører varm før hardt pådrag :-) Ja, jeg bruker biltemaolje på bruksbila mine, jeg tar ikke sjansen på en trimma motor. Med olja er sikkert like bra. Den tilfredsstiller jo de samme kravene. Jeg har prøvd mange oljemerker og typer på en 400hk motor, men jeg har aldri merka forskjell på de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 10, 2015 Kjenner en som har en greit trimmet sugemotor som står i en Volvo rallycross bil, med andre ord en motor som blir brukt. Han bruker kun biltemaolje. Han sier at merke ikke har noe å si så lenge olja byttes ofte. Han fikk nettopp motoren tilbake etter full overhaling og det var ingenting å pirke på oppi der. Nå er dette en motor uten turbo da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 10, 2015 Kjører 5/50 Biltema olje på min 350hk 16vT. Gjort det i noen år nå... Bytter ofte, billig forsikring. og billig olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 10, 2015 Bruker også biltemaolje på min 725whp bmw gått fint i 2 år. Har vel ikke vært så beskymret for problemer grunnet navnet på kannen heller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 10, 2015 Har også brukt oljen tråden handler om, men det er bare når jeg får den for under hyllepris 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...