a6 c4 2.5 tdi ael - montering av converter?

Anbefalte innlegg

Trenger tips til å montere converter på girkassen. Har prøvd flere timer uten hell nå.. takker for svar☺

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har gjort samme tabben som meg? Hehe

.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva trenger du tips til?

Converter tres først på plass inni kassa. Pass på at de utfreste sporene helt bakerst på converterens aksel passer inn på sporene til oljepumpa i kassa. Dermed får du skjøvet converteren langt nok inn i kassa. Er du i tvil såmål hvor langt inn svingskiven fra motor vil stikke og at det matcher hvor langt inn det er til converter.

Deretter trer du enkelt motoren inn på kassa, og etterpå fester de tre boltene mellom svingskive og converter. Dersom du skrur fast her først er det umulig å tre converter riktig inn i kassa, så det må ikke gjøres i den rekkefølgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har gjort samme tabben som meg? Hehe

.

Ikke så lett når du ikke har beskrivelse av problemet i trådtittelen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at jeg ikke får montert converter. Er ganske sikker på at converteren ikke er på riktig plass og langt nok inne i kassen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gir kassen ligger på gulvet. Demontert fra bilen. Da jeg samtidig bytter til en sprekere kasse.. når converteren er på riktig plass, vil den da være vanskeligere å dra rundt?? Nå hører eg "skrapelyder". Betyr vel at den ikke er langt nok inne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ikke være noen skrapelyder.

Har du forsøkt å få sporene på converteren og oljepumpe til å passe? Du ser sporene til oljepumpa hvis det er god belysning inn ved inngående aksel.

Lønnner seg å rugge converteren litt opp og ned og vri litt frem og tilbake, da både ojepumpe-sporene må flukte, og inngående aksel må tres på flere lag med splines ini converter.

Har du målt på motoren hvor langt inn converter må stå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk eg det endelig til! Måtte ligge fra meg converteren, så snudde eg girkassen på hodet og tredde kassen over converteren.. hehe.. gikk fint! Høres litt cowboy ut, men ble bra☺

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.