Audi A8 D3 - Hovedlys slår seg på etter at tenningen er slått av

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Audi A8 2006 med bi-xenon/adaptive lys.

Hadde fått litt fukt i et par baklykter, så koblet disse fra for å tørke de opp. Måtte bruke bilen mens de var demontert, og oppdaget at hovedlysene foran slo seg på etter at bilen ble parkert. Regnet med at dette var forbigående, og skyldtes demonterte baklykter, men det var da ikke tilfelle, så for å få de slått av så må jeg aktivere alarmen. Dog, etter noen minutter så slår lysene seg på igjen...

Noen som har opplevd det samme?

Mvh

Eivind W.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OPP! Et annet tillegg...nå får jeg ikke slått av lysene i det hele tatt. Kan det være noe så enkelt som bryteren? Bilen sto noen dager, mens det regnet noe voldsomt her i Rogaland, men ingen av dreneringskanalene var tette, bilen er helt tørr inni osv...Kan det ha noe med batteriet å gjøre? Det gikk flatt, jeg vet et av dørhåndtakene har en feil med komfortåpnefunksjonen og trekker litt strøm, så ladet opp batteriet igjen og etter det oppsto feilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

lest av feilkoder,....? det er en god start på disse bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tar en super-råtjangs og tipper det er like lett å ta ut bryteren i disse som i A4, så hvorfor ikke prøve å koble av den først?

Har du follow-home/leaving-home på den? Da vil jeg kanskje tro bilen tror låsen du nevner er åpen og setter på lysene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok ut bryteren, ingen forskjell. Så kjørte på Møller, tok en rask diagnose og fant ut at det trolig var blitt noe feil i ledningsnettet for lysene når batteriet ble koblet fra/til i forbindelse med at det var helt utladet og ble ladet opp igjen. Alle styringsenhetene funnet i orden. Har ny time hos Møller i morra, så da håper jeg de finner ut av det og får det fikset raskt.

Et tips til de som har disse er å ta bilen til Møller når man skal bytte batteri, for nytt batteri må rett og slett synkroniseres med hjernen, hvis ikke blir visstnok "alt" feil :)

Forøvrig er coming home/leaving home koblet til tåkelysene, så det har ikke noe med dette å gjøre direkte.

Takk for tips!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en Audi A8 D2 der batteriet må lades opp. Må jeg ta av batteripolene forresten? Og hva skjer da når de har vært frakoblet,må den synkroniseres etterpå?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du bytter batteri på A6/A8 må du legge inn serienummer på nytt batteri i bilen, slik at control modulen justerer seg til det nye batteriet.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A8_%284E%29_Battery_Replacement

Gjøres enkelt med vag com.

Jepp, de sa så på Møller. Jeg trodde dette var et påskudd for mer servicearbeind, men nå har jeg lært at det faktisk er sånn :) Når det gjelder styreenheten så vet jeg ikke hvordan den har røket, men det kan jo ha noe med batterilading eller -tilkobling å gjøre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.