Oljeskift med bil på støttebukk kun foran? Golf 09

Anbefalte innlegg

Er det greit å bare ha bilen på støttebukker foran når jeg skal skifte olje? Blir jo litt skjevt, men det heller jo ut den veien? Golf 2009..

Er mye enklere å løfte opp begge sider foran enn og få bilen på 4 ben.. Kan jo ikke løfte på midten..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det spørs jo om tappe pluggen er foran eller bak :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uansett så får du ut mesteparten av oljen. Alt får du aldri ut uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror den peker bakover.. Hvor ligger resten av oljen hvis alt ikke kommer ut? Sirkulert rundt om i systemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vil alltid være igjen noe olje i rør til turbo (om en slik finnes), oljekjøler og rør til denne (om en slik finnes), en liten slump i bunnpannen, litt hist og her i motoren..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg flushe ut resten av oljen eller noe av det gjennværende ved å helle på ny olje mens tappepluggen er av? Er vel kanskje bare motoren som kan flytte oljen videre gjennom systemet..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg flushe ut resten av oljen eller noe av det gjennværende ved å helle på ny olje mens tappepluggen er av? Er vel kanskje bare motoren som kan flytte oljen videre gjennom systemet..?

Det hjelper lite. Da må du heller helle på en billig olje, ta en kort kjøretur, og skifte igjen. Ikke noe poeng i dette, spør du meg, for den lille mengden som er igjen i motoren er så liten i forhold til de 4-5 literne man som regel har på motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.