#1 Skrevet Juni 15, 2005 Som topicen sier, så blir min 16v veldig varm på kort tid. Hva er det som gjør det? Dessuten er jeg nødt til å ha gasspjeldet 2-3mm åpent for at den skal gå på tomgang. Det skjer ingenting når den kommer nedtil den "bryteren" som den treffer når den er i "bånn". Noen tips til hva som forårsaker disse tingene? Bør jeg få den på verksted og få justert co, innsprut og tenning? Noen som da vet hva noe sånt vil koste? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 15, 2005 Som topicen sier, så blir min 16v veldig varm på kort tid. Hva er det som gjør det? Dessuten er jeg nødt til å ha gasspjeldet 2-3mm åpent for at den skal gå på tomgang. Det skjer ingenting når den kommer nedtil den "bryteren" som den treffer når den er i "bånn". Noen tips til hva som forårsaker disse tingene? Bør jeg få den på verksted og få justert co, innsprut og tenning? Noen som da vet hva noe sånt vil koste? Du har en rund liten sak på høyre side av innsuget ditt, er en ISV, eller tomgangsstabilisator.. denne som leverer luft på tomgang.. kjenn på den når du skrur på tenningen, vibrerer og summer den ? må og at bryteren din på spjeldet fungerer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 16, 2005 Er det nok at jeg skrur på tenningen? Må ikke starte? Den bryteren, er det den lille som gasspjeldet treffer når det er helt i bånn? Som er en plugg på under TB'en? Hva skal skje når jeg trykker på den? Hos meg er det ingenting som skjer som jeg kan merke. Hvis ISV'en er kaputt...hva koster en ny? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 16, 2005 Slo på tenninga, merket ikke at det skjedde en døyt i ISV'en. Ingen summing/vibrering. Antar denne er død da. Får vel forsøke å rengjøre den sånn som jeg har hørt er en mulighet. Begynner å få dårlig tid nå, flytter snart tilbake til Tromsø, hadde vært greit å hatt bilen med seg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 16, 2005 nei, da virker ikke ISV en din... prøv å trykke eller utløse den bryteren du har på TP manuellt, og se om den starter da.. eller kortslutte de to lederene som den bryteren styrer.. er nok å ha tenningen på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 16, 2005 V.L. Opsahl foreslo å bytte kjølevannstemperatursensoren. Hvor sitter denne på min? På siden av blokka mi står det to sensorer(under fordeler), den ene er stikket knekt på, slik at jeg ikke får satt på ledningen. Hvilken funksjon har denne, kan det være en årsak? Noen som kan gi meg delenr og ca.pris på denne? Må vel bytte så jeg får plugget på. Eller kan jeg bruke en fra 8v? Her er bilde av det jeg snakker om. Ser akurat den som er knekt under den med grønn/gul ledning(jada, er bare en kort-fix siden den var slitt av, måtte bare ta en ledning med kabelsko på, skal lodde på ny og ha på krympestrømpe). Virker nå som hjernen (ecu'en, ikke den inni mitt hode) er på vei i posten, utrolig hva man oppnår med litt trusler om anmeldelse, eller hva Thor Inge? Får gi det et par dager til. Etter å ha byttet så mye nå, hadde det vært litt greit å fått i orden såpass at man kunne kost seg litt med bilen nå som sommeren er kommet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 17, 2005 Virker som jeg har to sensorer på blokka som ikke er koblet til, lurer på om den ene kanskje er kjølevannstemperatursensoren. Man kan vel gå ut fra at de sensorene som ikke er tilkoblet har en viktig funksjon... Sånn som det virker ut fra et bilde som jeg fikk tilsendt fra Thor Inge, så er det kjølevannstemperatursensorene til ECU og til temperaturviseren inni bilen som ikke er tilkoblet. Ikke så rart kanskje at temperaturen er koko? Må vel komme meg på Møller og kjøpe de sensorene. Håper de ikke koster skjorta. Og så håper jeg de har dem inne. Greit å forklare grunnen til at de ikke er tilkoblet kanskje? De er knekt av... Tidligere eier av motoren har nok hatt det litt travelt når han har koblet løs ledningsnettet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 17, 2005 Sjekket at regreim står rett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 17, 2005 Motor/reg.reim er ikke rørt etter at forrige eier plukket motor ut av bil, da fungerte den forøvrig utmerket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 17, 2005 Prøvde i dag å ta av pluggen på gasspjeldkontakten for å trigge den manuelt ved å lage ei tjuvkobling i den...men det er jo tre ledniger er, hvilke skal jeg koble mellom? Tenkte å gjøre dette for å se om det er bryteren eller ISV'n som er kaputt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...