Jeg er grønn på eksos! Downpipe, racekatog sportavgass?

Anbefalte innlegg

Prøver å legge ut linken her , Håper det er ok? Ved montering av større turbo eller kjøre med høyt ladetrykk anbefales det og bruke 3" downpipe; racekat og 3 sportavgass hele veien.Dette er jeg grønn på!

Jeg skjønner at man får et lavere motortrykk og at oppgradering av turb, høyt ladetrykk krever oppgradering av eksos delen , men er det er vell ikke bare å montere dette så gir det høyere effekt pga jeg kan kjøre med høyere ladetrykk? Må jeg ha bilen på rullende landevei osv, for å få justert dette? Eller er det en enkel måte å gjøre dette på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt usikker på hvor du vil hen med teksten din ??

 

Skal du montere større turbo på bilen ?? Derfor du skal ha deg større eksos ?? Hvilken bil har du, hvilken motor ??

 

Men, skal du ha større turbo, trenger du mere bensin. Dette er for å få det rette blandingsforholdet mellom bensin og innsugsluften. Ellers vil motoren gå for mager eller/og for varm. DVS du trenger annen software. Blir turboen for stor, trenger du andre dyser, IC og eksos.

 

Om du går for moderat større turbo, og du har en "dusin" bil finnes det nesten garantert et ferdig oppsett til bilen din. Dvs chip og turbo/dyse combo.

Så da behøver du ikke å fintune motoren på rullende landvei. Kjøper du dette av folk som vet hva dem driver med, får du sikkert beskjed om du behøver større eksos.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

3" eksos på under 500hk er bare tull.

3" DP kan også diskuteres, men greit å gå et hakk opp.

 

Grovere eksos gir mindre mottrykk som gir turboen letter arbeidsforhold, effekt økningen er desverre mest i hodet pga mer lyd

Selfølgelig får en ikke 350hk "eksos mengde" gjennom et sugerør orginal eksosanlegg.

 

2,25-2,5" eksos av skikkelig kvalitet gir fin lyd .

 

Race cat er en katalysator som er større så mer eksos kan går gjennom den uten å danne med mottrykk. Renser like bra som orginal cat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takkfor svar! Det jeg mener er for eks jeg har steg 1 chip fra bsr som gir ca 195 hk på en 1.8 t20v med orginalt 150 hk så har de et steg 3 Hvor man må kjøpe 3" downpipe med kat og sporteksos da havner man på ca 215 HK, det er ok , men jeg mener jeg skal klare å sette sammen et komplett 3" eksos med downpipe , kat for en mye lavere pris en den prisen de skal ha 16 400 + mont så derfor lurte jeg på om det må gjøre noen justeringer ,annen chip viss jeg velger å kjøpe steg 1 chip og monterer et hjemmesnekkra 3" downpipe og racekat og sporteksos resten av vegen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takkfor svar! Det jeg mener er for eks jeg har steg 1 chip fra bsr som gir ca 195 hk på en 1.8 t20v med orginalt 150 hk så har de et steg 3 Hvor man må kjøpe 3" downpipe med kat og sporteksos da havner man på ca 215 HK, det er ok , men jeg mener jeg skal klare å sette sammen et komplett 3" eksos med downpipe , kat for en mye lavere pris en den prisen de skal ha 16 400 + mont så derfor lurte jeg på om det må gjøre noen justeringer ,annen chip viss jeg velger å kjøpe steg 1 chip og monterer et hjemmesnekkra 3" downpipe og racekat og sporteksos resten av vegen?

 

Ja, styringen i chipen er endret i steg 1 vs steg 3. Har du steg 1 styring med 195 hk, får du ikke 20 hk til ved å bytte eksos alene. Du må bytte eeksos++ OG få en enda mer agressiv styring for å komme til 215 hk, slik jeg leser dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.