#26 Skrevet Juni 26, 2017 Da har jeg vært å hentet ny V-bånd klemme og nytt skjøtestykke. Skal prøve å få dette ut uten å kappe det opp. Vcds er bestilt på bildiagnose og veien frem til avlesning av partikkelmengde mottas med takk! Har ikke klådd så mye med ross tec tidligere, men det kunne vært interessant å sett før og etter rens. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 27, 2017 Hei! Har endelig skaffet meg ordentlig VCDS fra Ross-Tech da bilen min i det siste ikke ser ut til å la seg regenerere dpf. Ved første scan dukket disse opp: Address 01: Engine (J623-CFCA) Labels: 03L-906-022-CFC.clb Part No SW: 03L 906 022 JE HW: 03L 907 309 H Component: R4 2,0L EDC H25 9114 Revision: 22H25--- Serial number: 00000000000000 Coding: 0125401A233600080000 Shop #: WSC 00155 218 87841 ASAM Dataset: EV_ECM20BTD01103L906022JE 002008 ROD: EV_ECM20BTD01103L906022JD_002.rod VCID: 71BCDDD141218E6FD27-8024 2 Faults Found: 5188 - Diesel Particle Filter P2463 00 [168] - Excessive Soot Accumulation MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 5 Mileage: 167912 km Date: 2017.06.23 Time: 16:49:38 Engine speed: 1532.00 /min Normed load value: 0.0 % Vehicle speed: 57 km/h Coolant temperature: 92 °C Intake air temperature: 23 °C Ambient air pressure: 1000 mbar Voltage terminal 30: 13.880 V Unlearning counter according OBD: 40 Counter for regeneration time of diesel particle filter: 2439.60 s Particle filter: kilometers since last regeneration: 62665 m Particle filter: soot mass measured: 40.01 g Particle filter: soot mass calculated: 3.25 g Particle filter: differential pressure: dynamic offset: 22 hPa 11895 - Turbo / Supercharger B P02CB 00 [096] - Pressure too Low Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 9 Mileage: 167663 km Date: 2017.06.22 Time: 08:02:23 Engine speed: 2308.50 /min Normed load value: 97.3 % Vehicle speed: 65 km/h Coolant temperature: 92 °C Intake air temperature: 30 °C Ambient air pressure: 990 mbar Voltage terminal 30: 14.020 V Unlearning counter according OBD: 38 Charge air pressure specified value: 2400 hPa Charge air pressure: actual value: 2394.4 hPa Air mass: actual value (mg/stroke): 1019.5 mg/stroke Air cleaner degree of soiling: 1.10 % Throttle valve adapter: actual value: 67.52 % Bypass valve f high press turboch turbine inlet: actual value: 96.84 % Mean injection quantity: 48.34 mg/stroke Slettet de og feil med turbo forsvant. Den kan vel ha kommet at dpf er tett?? Forsøkte å tvangs kjøre en regenerering, men da kom det en feilmelding? Legger også ved verdier på dpf: 21:14:50 IDE00427 Particle filter: difference pressure 213 hPa IDE00428 Particle filter: offset for differential press. 6 hPa IDE00430-ENG104207 Particle filter: field regeneration request status-Bit 0 0 IDE00431-ENG104207 Particle filter: field regeneration lock status-Bit 0 0 IDE00432 Particle filter: time since last regeneration 681 s IDE00433 Particle filter: oil ash volume 0.16 l IDE00434 Particle filter: soot mass calculated 5.03 g IDE00435 Particle filter: soot mass measured 40.71 g IDE00436 Particle filter: kilometers since last regeneration 5 m Er dpf bare å kaste her? Og hva med feilen på turboen? etter en kort kjøretur kom glødelampa frem. Er den relatert til turbofeilen? På forhånd takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 30, 2017 Etter å ha forsøkt å rense dpf uten hell ga jeg rett og slett faen og demonterte hele driten. Skjærte opp dpf på oversiden og fikk ut selve filteret. Når jeg så det forsto jeg jo hvorfor det aldri ville fungert å vaske det. Det er jo av en type stein/leire nesten, og potte tett. Innmaten ble plukket ut og deretter sveist igjen med tig sveis. Tuning service Østfold kom hjem til meg og la inn ny programvare med egr og dpf delete! Nå går den som en drøm og føles faktisk frisk! girkassen girer mye finere og hopper ikke opp og ned som den gjorde før. Tuning service påsto at mappet utgjorde 220hk og 480nm i motor. Det merkes godt og forbruket datt også en liter i følge computern! Et par bilder: Lokket vender opp mot kupeen og er umulig å se fra undersiden litt av en koloss! HVa for materiale er dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...