#1 Skrevet Desember 14, 2015 På min gamle 2006 A6 kunne man koble ut ESP og ASR ved å holde inne knappen en stund. Den reddet deg da likevel om du overdrev. Hvis man stod i ro, startet bilen, og så holdt inne lenge, kunne man få en variant hvor det virket som det var skrudd 100% av - you're on your own. Gul permanent linje med tekstadvarsel i display. På min "nye" 2012 A6 finner jeg kun to muligheter. Av eller på. Ikke mulig å slå av kun ASR. Har ikke vært mye forhold å teste på enda så langt, men det virker som "av" tilsvarer ASR+ESP av, men redder deg om du overdriver. Jeg har ikke klart å finne noen andre alternativer ved å holde inne, stoppe/starte bilen og holde inne mens bilen står i ro etc. Får merkverdig lite relevante treff på dette på google og div forum for så nye biler som 2012. Noen som har litt detaljert innsikt her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2015 Ser det finnes treff som antyder at man kan påvirke alternativene med VCDS i ABS-modulen - høres plausibelt ut, skal sjekke om dette har noen effekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 14, 2015 (endret) På min 2013 A4 (prod 12) har jeg ASR / ESP, OFF / ESP SPORT (ESP stopper kontraen) og OFF / OFF (100% frie tøyler). Et trykk slår av ASR, et lengre trykk setter ESP i Sport og et langt trykk slår av alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2015 Det du beskriver høres ut som det ene alternativet det er mulig å sette med VCDS, så skal prøve om det går. Her er alternativene. En annen tråd her har vel noe lignende referanse. 03 ABS 07 Long coding Choose byte 29 If you change byte "29" to.... 05 - the button options are ESC ON/ASR Off/ESC OFF 06 - Button options: ESC ON/ESC SPORT / ESC OFF 09 - Stock 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 14, 2015 Hmm kan dette gjøres på allroad og? Fattern sin 2012 b8 hadde alternativ 1, esc on/asr off/ess off, Mens den nye 2015 b8.5 allroaden kun har esc on/asr off "offrad" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 21, 2015 Da har jeg sjekket med VCDS, det virker ikke som min bil har denne muligheten siden byte nr 29 ikke er utfylt. Jeg prøvde å "padde" med 00 og så sette aktuell verdi på byte 29, men den aksepterer da ikke verdien når jeg prøver å apply'e, husker ikke eksakt feilmelding, men mener den klagde på ugyldig lengde, i tillegg til at VCDS først gir en advarsel om at det er lengre byte-length enn opprinnelig (som jeg ignorerte). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 30, 2015 Snakker du C7 / 4G ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 30, 2015 Det er korrekt. Er det noen andre muligheter på 2012-modell? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 30, 2015 Vet ikke, jeg har C6 - 07 modell med automat, så langt har jeg bare fått av ASR. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 31, 2015 Og du har prøvd å holde inn knappen, også når du står i ro, og når du nettopp har startet uten å bevegd bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 1, 2016 Jeg har ikke prøvd rett etter oppstart før bilen har bevegd seg, men det må jo være mulig for knappen sier jo "ESP OFF" , hvis ikke hadde det vel bare stått "ASR" på den regner jeg med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...