#26 Skrevet Desember 16, 2015 Sikker på at sirkulasjonspumpa di går da? 5.2 kW i 1.5 time kan jo varme opp en middels garasje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Desember 16, 2015 Mega-sikker..! Det kjennes i alle slangene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Desember 16, 2015 Det er fordi på a8 varmer den bare kupe og ikke motor om du ikke har kodet om webastoen Ok, dette var nytt for meg, gjelder dette 4H/4D karrosseriet? Når det er sagt så begynner temperaturmåleren alltid på 50 grader uansett hvor kald motoren er akkuratt på denne bilen. Kan i tillegg velge Warm/Defrost modus i webasto styringen i mmi. Kanskje warm modus varmer motor også? Men har hatt A6 allroad tidligere med analog måle nål som viste 50 grader etter 30min webasto kjøring, men kanskje annerledes system? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Desember 16, 2015 Og varmeapparatvifta går? Vet ikke hvordan det funker med termostater og sånt på disse varmeapparatene, men de må jo også åpne riktig. Ikke sikkert termostaten din lar vannet sirkulere til kupeen før rundt 70 grader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Desember 16, 2015 Gjelder 4e altså d3 iallafall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Desember 16, 2015 Ok. Skal sjekke dette opp om det gjelder mitt karrosseri☺ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Desember 16, 2015 Enig med andre her, 1,5t er veldig lenge. Jeg har hatt fabrikkmontert varmer på mine to siste biler, ekstremt sjeldent jeg har kjørt varmeren noe lenger enn 30 min.. (kan vel kun velge mellom 15,30,45 og 60 i MMI om jeg husker riktig). Ok, dette var nytt for meg, gjelder dette 4H/4D karrosseriet? Når det er sagt så begynner temperaturmåleren alltid på 50 grader uansett hvor kald motoren er akkuratt på denne bilen. Kan i tillegg velge Warm/Defrost modus i webasto styringen i mmi. Kanskje warm modus varmer motor også?Men har hatt A6 allroad tidligere med analog måle nål som viste 50 grader etter 30min webasto kjøring, men kanskje annerledes system? Et par relevante tråder: http://forum.vacn.no/showthread.php?265237-kode-om-webasto-til-ogs%E5-motorvarmer http://forum.vacn.no/showthread.php?271337-Kode-om-parkeringsvarmer-til-ogs%E5-%E5-varme-motor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Desember 16, 2015 Etter en liten titt på google, ser det ut som min a8 varmer både motor/kupe. Den velger automatisk vekk og varme motoren hvis kjøretiden på webasto ikke holder til å varme motor i forhold til temperaturen inne/ute. Er vel bare en mer avansert form for styring av ventil mellom motor/kupe. Men tilbake til trådstarter sitt problem: Har du montert ventil i webasto sløyfe for motor/kupe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Desember 16, 2015 Ingen ventil eller noenting nei - Her går det fra varmer, til motor, til radiator og tilbake til varmer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Desember 16, 2015 Nei, det er kanskje ikke helt sant - Termostaten åpner vel ikke før den blir varm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Desember 16, 2015 Tipper mangelen på ventil er noe av grunnen til at den bruker så lang tid på å bli varm i kupe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...