#1 Skrevet Juni 15, 2005 hvor mye oljetrykk har dere på 5syl 20v turboene (s2/s4osv) på tomgang på varm motor. har rundt 1.5bar og av å til ned mot 1.. er det lite? ellers virker motoren frisk nesten uten olje i catchtanken å aldri pekking. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 15, 2005 hvor mye oljetrykk har dere på 5syl 20v turboene (s2/s4osv) på tomgang på varm motor. har rundt 1.5bar og av å til ned mot 1.. er det lite? ellers virker motoren frisk nesten uten olje i catchtanken å aldri pekking. Vet ikke hvordan det er til andre men om min er bra så er din sliten! JEg har ca 3 bar på tomgang når den er varm. 5 bar når den er kald. 5 bar med en gang jeg gir gass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 15, 2005 2-2,5 på tomgang. fullt trykk ved kald motor å pådrag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 15, 2005 har åsså 5 når jeg gir litt gass.. å 5 når jeg starter den. men når den e kjørt skikkelig varm kan den ligge ned mot 1 eller like over 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 15, 2005 Min ligger på 2 bar når motor er varm,1 bar hørtes litt lite ut . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 15, 2005 i underkant av 1.5 er vel mer riktig å si.. synes åsså at dette er lite.. men motoren tikker aldri, går fint å bruker ikke olje.. ingen røyk av eksos heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 15, 2005 ikke ta sorgene på forskudd iallefall, kan jo være feil på måleren eller sensoren også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 15, 2005 Er ikke noe ekspert på motorer men skulle vel tro at så lenge det ikke piper i varsellampa i dashbordet så er det vel greit.? Er vel under kjøring at oljetrykk er viktig skulle man tro og der har du jo 5 bar og det holder jo.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 15, 2005 får prøve å bytte giveren.. hadde jo godt trykk på ng motoren som sto i.. så er vel neppe feil med instrumentet. litt kjedelig om motoren skulle vere sliten nå som jeg har brukt sikkert langt over 100 timer på motorbytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 15, 2005 får prøve å bytte giveren.. hadde jo godt trykk på ng motoren som sto i.. så er vel neppe feil med instrumentet. litt kjedelig om motoren skulle vere sliten nå som jeg har brukt sikkert langt over 100 timer på motorbytte. Kan jo være slitt oljepumpe i værste scenario.. Ville fulgt med litt ekstra var jeg deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 15, 2005 Oljeviskositet er og viktig, jeg byttet fra biltema 10-40 (byttet hver gang jeg fylte bensin) til valvoline 10-60. oljetrykket gikk fra 1bar på varm olje til 2bar etter oljebytte, så kan ligge en stor differanse bare der. Jeg ble iallefall overrasket, i positiv forstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...