Audi A4 2012+varsling på motorstyring

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ny her på forumet, så håper jeg kan få brukt deres erfaring å kompetanse for all den er verd! :D

Jeg har en Audi A4 2012 2.0 TDI, km: ca 98 000 km.

Har fått varsling i dashbordet på motorstyringen, den kom under langkjøring, bilen gikk i nødmodus å mister derfor det meste av pådrag. Etter 20-30 min forsvant feilmeldingen å bilen fungerer som normalt. Er det grunn til ta bilen inn på verksted å feilsøke, eller bare bruke bilen som normalt inntil feilmeldingen skulle komme igjen?

Symbol som kom i dashbordet:

Warning1.png

Mvh

Thomas Gåsvær

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Symbolet er for glødeplugger.

Få kjørt en diagnose å se hvilken feilmeldinger som dukker opp. Er vel flere i Bodø lokallag som har VCDS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var sikker på jeg leste motorstyring i instruksjonsboka. Kan være jeg tok feil symbol.

Har nybilsgaranti på bilen, var bare usikker på om det var verd å stille seg i verkstedkø om bilen fint kan brukes videre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke symbol for glødeplugger nei. gjetter på differansetrykkmåler eller egrventil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke symbol for glødeplugger nei. gjetter på differansetrykkmåler eller egrventil.

Jeg mente symbol for glødelampe, denne ser jeg hver gang før start iallefall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan varslingen gjelde partikkelfiltre også? Kan varslingen bety at filtre tetter seg? Tenkte siden feilmeldingen forsvant etter kort tid og bilen funger som normalt igjen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan varslingen gjelde partikkelfiltre også? Kan varslingen bety at filtre tetter seg? Tenkte siden feilmeldingen forsvant etter kort tid og bilen funger som normalt igjen

Nei tett DPF har et annet varselsymbol.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da tar jeg kontakt med Sulland i morgen å ordner time for feilsøking. Regner med feilkoden ligger der selvom bilen fungerer som normalt nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meg bekjent kan også denne lampa komma av defekt bremselysbryter på noen biler (ja det høres rart ut) Hengertilkoblingen kan og ta livet av denne tror jeg.

Diagnose vil nok vise hva som er feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oppdatering: Har lest av feilkode, fikk denne meldingen: -Leak in Air Intake System (P2279 00).

Jeg slettet meldingen og gikk visuellt over slanger og slangeklemmer, kan ikke se noen tegn til lekasje. Har heller ikke fått feilmeldingen flere ganger, så da kjører jeg som normalt inntil den evt. Skulle komme igjen.

Andre som har hatt lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.