#1 Skrevet Desember 20, 2015 (endret) Hei, har fått en før-julegave fra Audi.. Det started med at bilen fusket under kjøring. Men kun ved akselerasjon inn i rundkjøring osv.. Videre etter ca 5 minutter kjøring så går turtallet ned til tomgang og får ingen respons ved å trykke på gasspedal. Får stoppet bilen i vegkanten og på med nødblink... Skrur av bilen og starter den igjen, da virker alt normalt! Står litt på tomgang og ruser motoren forsiktig. Bestemmer meg for å forsøke å kjøre videre, og som tidligere så fusker bilen ved akselerasjon, med når jeg hår fått opp farten så går bilen fint. Men bare i 1-2minutt. Da faller turtallet til tomgang igjen og får ingen respons på gasspedalen.. Gjorde dette noen ganger for å få bilen hjem. Jeg har ikke fått noen lampe i dashbordet og bilens "egen check" viser OK. Hjemme så leser jeg av feilkode og den viser feil "P1764 Transmission temperature monitoring" Jeg finner ikke mye info om denne på nett så hvis noen vet hva dette dreier seg om så skyt ut! Frykter MLT girkassen nå i disse juletider... Bilen: Audi A4 06mod 2.0 TDi med MLT kasse og 248000 på telleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 21, 2015 Er du helt sikker på at det er motor som fusker og at ikke det er risting fra girkasse? Disse har jo ikke verdens beste girkasser og når clutchpakken blir dårlig kan man oppleve at bilen rister kraftig ved akselerasjon. isåfall kan en grunninnstilling av girkasse hjelpe, men som regel må man bytte clutchpakke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 21, 2015 Husk på at med MLT så er ikke motor og girkasse separate komponenter, de prater sammen for å gi en optimal kombinasjon av turtall og girutveksling. Feilmeldingen fra girkassen gjør tydeligvis at motor kutter, for å beskytte systemet. Det er mulig motoren tror girkassen er overopphetet, siden det er temperaturovervåkning som gir feilmelding. Det ligger plenty med overhalte styreenheter på Tyske Ebay, til rundt 280-300 Euro pluss frakt og din gamle i retur, så det trenger heldigvis ikke koste femsifret antall tusen kroner. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 21, 2015 (endret) Hei og takk for svar [emoji106] Om det er clutchpakken eller styreenheten til MLTen vet jeg ikke og har ikke kunnskap til å reparere selv denne gangen. Skal på verksted for feilsøking. Så får se da, ikke ledig hos Audi før 4. Januar. Kjørte den til verksted i stad og det gikk helt fint [emoji3] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 4, 2016 (endret) Hei igjen og godt nytt år! Da har AUDI feilsøkt og de mistenker clutchpakken. De skal ha ca 26000 for denne reparasjonen. Finnes det noe alternativ til å fikse dette hos Audi? Jeg blir svært takknemlig for svar i kveld da jeg mest sannsynlig sier til Audi i morgen at de får jobben... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 4, 2016 Jeg hadde ikke sagt ja til at de gjør jobben uten å sjekke alternativer først. Det finnes kompetente Audi-verksteder i landet som ikke er merkeverksteder, f.eks. S-sentrum. Eller hva med å sjekke med Sverige? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...