#1 Skrevet Desember 22, 2015 Hei. har En Audi A6c5 med (2,5td afb) som lekker olje mellom motor og gir. girkassa er 5trins automat tiptronic (zf 01v ETY). regner med det er simmeringen/foring til oljepompa i kassen som lekker på utgående splines. er det noen her som vet om det er en omfattende jobb og bytte pumpa i disse kassene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2015 Hei. har En Audi A6c5 med (2,5td afb) som lekker olje mellom motor og gir. girkassa er 5trins automat tiptronic (zf 01v ETY). regner med det er simmeringen/foring til oljepompa i kassen som lekker på utgående splines. er det noen her som vet om det er en omfattende jobb og bytte pumpa i disse kassene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 22, 2015 Slik jeg tolker tegningen, må hele automatkassen tas fra hverandre for å bytte oljepumpen. ...men hvorfor skal du skifte oljepumpen dersom det er simring på inngående aksel som er defekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 22, 2015 Slik jeg tolker tegningen, må hele automatkassen tas fra hverandre for å bytte oljepumpen. ...men hvorfor skal du skifte oljepumpen dersom det er simring på inngående aksel som er defekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 22, 2015 Slik jeg tolker tegningen, må hele automatkassen tas fra hverandre for å bytte oljepumpen....men hvorfor skal du skifte oljepumpen dersom det er simring på inngående aksel som er defekt? Er bare en sånn just in case hvest det skulle vise seg å være mer som va gåen. Har ikke tatt ut kassen av bilen ennå så er ikke helt sikker men det jeg har lest meg opp til er at når det begynner og lekke fra kassen kan simeringen og en bronsjeforing være løsnet og da var det vistnokk lettere og bytte hele pumpen da en ny bronsjeforing måtte bearbeides osv. men som sakt har ikke tatt den ut ennå så er man heldig så er det kansje bare og bytte simmeringen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 22, 2015 Slik jeg tolker tegningen, må hele automatkassen tas fra hverandre for å bytte oljepumpen....men hvorfor skal du skifte oljepumpen dersom det er simring på inngående aksel som er defekt? Er bare en sånn just in case hvest det skulle vise seg å være mer som va gåen. Har ikke tatt ut kassen av bilen ennå så er ikke helt sikker men det jeg har lest meg opp til er at når det begynner og lekke fra kassen kan simeringen og en bronsjeforing være løsnet og da var det vistnokk lettere og bytte hele pumpen da en ny bronsjeforing måtte bearbeides osv. men som sakt har ikke tatt den ut ennå så er man heldig så er det kansje bare og bytte simmeringen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 22, 2015 Når du tar ut girkassen, husk at du må løsne converteren fra motoren før du tar ut girkassen. Dersom du ikke gjør dette, må du i alle fall skifte oljepumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 22, 2015 Når du tar ut girkassen, husk at du må løsne converteren fra motoren før du tar ut girkassen. Dersom du ikke gjør dette, må du i alle fall skifte oljepumpe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 23, 2015 Er du sikker på at det er automatolje som lekker? Det er vanligere at simring i bakkant av veiva slipper ut motorolje enn at oljen kommer fra kassa. Dersom det er simring på motor så er det fullt mulig, men veldig trangt, å skifte denne ved "bare" å løsne kasse og skyve den 15 cm bakover. En operasjon som tar mange timer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 23, 2015 Er du sikker på at det er automatolje som lekker? Det er vanligere at simring i bakkant av veiva slipper ut motorolje enn at oljen kommer fra kassa. Dersom det er simring på motor så er det fullt mulig, men veldig trangt, å skifte denne ved "bare" å løsne kasse og skyve den 15 cm bakover. En operasjon som tar mange timer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 23, 2015 Det er Atf olje fra kassa som lekker. men takk for forslag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 23, 2015 Det er Atf olje fra kassa som lekker. men takk for forslag:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...