#1 Skrevet Desember 22, 2015 Har gått i innkjøp av en Passat 2006mod 4x4 2,0TDI som jeg har clutch problem med. Problemet er mister trykke på systeme. Når jeg trykker inn clutch etter at bilen har stått noen dager så sliter jeg med å få den i gir. Må pumpe opp trykk får den lett i gir. Når jeg trykker inn clutch under kjøring å holder den inne i ca 10sek så merker man har den begynner å slure, må også bruke makt for å få den ut av gir. Som om den mister trykke i systeme. Virker ut som det er en lekasje, men har ikke funnet noe svetting noen plass. Tidligere eier har bytte clutch, slave pumpe + master pumpe på clutchen. Jeg har bytter t-stykke som lufte nippelen til clutch står i. Å lufte clutch fra t-stykke å opp til bremseveske beholderen. Så hva kan være feilen? Er det noe justering på clutch? Kan leksjen være så liten at det ikke blier svetting, men likevel kommer luft inn i systemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 22, 2015 Har gått i innkjøp av en Passat 2006mod 4x4 2,0TDI som jeg har clutch problem med. Problemet er mister trykke på systeme. Når jeg trykker inn clutch etter at bilen har stått noen dager så sliter jeg med å få den i gir. Må pumpe opp trykk får den lett i gir. Når jeg trykker inn clutch under kjøring å holder den inne i ca 10sek så merker man har den begynner å slure, må også bruke makt for å få den ut av gir. Som om den mister trykke i systeme. Virker ut som det er en lekasje, men har ikke funnet noe svetting noen plass. Tidligere eier har bytte clutch, slave pumpe + master pumpe på clutchen. Jeg har bytter t-stykke som lufte nippelen til clutch står i. Å lufte clutch fra t-stykke å opp til bremseveske beholderen. Så hva kan være feilen? Er det noe justering på clutch? Kan leksjen være så liten at det ikke blier svetting, men likevel kommer luft inn i systemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 3, 2016 Da har jeg vært ut med kassa å bytta slave sylinderen, men fortsatt samme feil: bh : Noen som har noen ide inne her på hva det kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2016 Har noe lignende med min a4 om dagen faktisk... Skal til og bytte slave og master, håper det hjelper. Skal også gå over rør og slanger. Men har jammen ikke noen veldig gode ideer til deg ettersom så mye er byttet.. : S 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2016 Jeg har bytta både slave å master sylinder å alle pakninger å gått over alle rørene. Men fortsatt ikke bra... Clutche er veldig fin å pumpe når bilen ikke går. Men når motoren går så får jeg problemet. Så kan nesten virke ut som det må være def clutch/svinghjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 16, 2016 Litt opp tattering her. Feilen lå mest sannsynlig i trykkplaten. Så endte opp med koplet ny clutch + svinghjul. Så nå er alt 100% igjen!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...