#1 Skrevet Desember 23, 2015 Hei! Bilen det gjelder er en A6 Allroad 4F 2008, automat vel å merke. Byttet bremseklosser foran på den da det kom varsel i juni i år - nå nytt varsel å utslitte klosser foran etter 12000 km. Klossene ble byttet av møller, og er inn på møller nå igjen, så orginale deler er brukt. Når det gjelder kjørestil kan jeg til mitt "forsvar" si at jeg har 2 barn (4mnd og 2,år), jobber som ambulansearbeider, mener selv jeg har en normal kjørestil, og er avhengi av mitt førekort i jobbsammenheng. Bilen har krok, det som er kjørt med henger er ikke tungt, hengeren er en kliss ny så bremser er i orden. Fra jeg kjøpte bilen til mitt første kloss-bytte kjørte jeg 30.000 km - nå ble det 12.000 km.... Er vag klosser smør? Innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 23, 2015 Hei! Bilen det gjelder er en A6 Allroad 4F 2008, automat vel å merke. Byttet bremseklosser foran på den da det kom varsel i juni i år - nå nytt varsel å utslitte klosser foran etter 12000 km. Klossene ble byttet av møller, og er inn på møller nå igjen, så orginale deler er brukt. Når det gjelder kjørestil kan jeg til mitt "forsvar" si at jeg har 2 barn (4mnd og 2,år), jobber som ambulansearbeider, mener selv jeg har en normal kjørestil, og er avhengi av mitt førekort i jobbsammenheng. Bilen har krok, det som er kjørt med henger er ikke tungt, hengeren er en kliss ny så bremser er i orden. Fra jeg kjøpte bilen til mitt første kloss-bytte kjørte jeg 30.000 km - nå ble det 12.000 km.... Er vag klosser smør? Innspill? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 23, 2015 På golf mk6.Bytta foran for 40000km siden og har de bilen ble levert med ny bak fortsatt gått 90000km nå. Har originale skiver og klosser. Ikke mulig calipter henger på litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 23, 2015 På golf mk6.Bytta foran for 40000km siden og har de bilen ble levert med ny bak fortsatt gått 90000km nå. Har originale skiver og klosser. Ikke mulig calipter henger på litt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 23, 2015 problemet med vag er jo at varsel for bremseklosser kommer jo på når det er halvparten igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 23, 2015 problemet med vag er jo at varsel for bremseklosser kommer jo på når det er halvparten igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 23, 2015 Kan det tenkes å være feil på slitasjevarsler? Sjekket klossene fysisk? De innerste klossene slites mest. Det kan også tenkes at det er hull i mansjetten på kaliperen din som gjør at stempelet har kilt seg som gjør at klossen ligger inntil å slites unormalt raskt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 23, 2015 Kan det tenkes å være feil på slitasjevarsler? Sjekket klossene fysisk? De innerste klossene slites mest. Det kan også tenkes at det er hull i mansjetten på kaliperen din som gjør at stempelet har kilt seg som gjør at klossen ligger inntil å slites unormalt raskt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 23, 2015 Desverre vanlig å se på a6 allroad 4f. Er vell helst de med pr kode 1LG. Sjefen min nevnte for meg at man kan bruke klosser fra samme bil med hakket større bremser for å få bukt med problemet. Pr 1Z et eller anna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 23, 2015 Desverre vanlig å se på a6 allroad 4f. Er vell helst de med pr kode 1LG. Sjefen min nevnte for meg at man kan bruke klosser fra samme bil med hakket større bremser for å få bukt med problemet. Pr 1Z et eller anna. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 23, 2015 -de virket ikke overrasket på møller, hadde en kunde samme dag med lik bil som byttet på 14.000km.. Det ble ikke anm noe på siste bytte ang caliptere, de sjekket om det bare var varslerfeil, men det var lite klosser igjen. Skiver ok. Automesteren kunne fortelle at de nå hadde biler på veien med forskjellige klosser for å teste kvalitet mtp holdbarhet.. Det som overrasker meg er at de nå holder 12, men sikkert godt over 30 sist med samme sjåfør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 23, 2015 -de virket ikke overrasket på møller, hadde en kunde samme dag med lik bil som byttet på 14.000km.. Det ble ikke anm noe på siste bytte ang caliptere, de sjekket om det bare var varslerfeil, men det var lite klosser igjen. Skiver ok. Automesteren kunne fortelle at de nå hadde biler på veien med forskjellige klosser for å teste kvalitet mtp holdbarhet.. Det som overrasker meg er at de nå holder 12, men sikkert godt over 30 sist med samme sjåfør. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 23, 2015 Har selv en 2008 a6,har byttet bremseklosser framme og bak en gang siden jeg kjøpte den i 2011, siden 2011 har jeg kjørt 130000km og byttet vel for ca 20000km siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 23, 2015 Har selv en 2008 a6,har byttet bremseklosser framme og bak en gang siden jeg kjøpte den i 2011, siden 2011 har jeg kjørt 130000km og byttet vel for ca 20000km siden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 23, 2015 Så dine holdt i ca 110.000 km? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 23, 2015 Så dine holdt i ca 110.000 km? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 23, 2015 Dette gjelder kun en spesiell modell av a6 allroad. Hadde en kunde som hadde prøvd klosser fra mekonomen og de gikk 6000km før varsling... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 23, 2015 Dette gjelder kun en spesiell modell av a6 allroad. Hadde en kunde som hadde prøvd klosser fra mekonomen og de gikk 6000km før varsling... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 23, 2015 07 Touran med originale bremser foran og bak med 141' på telleren. Utifra tykkelsen som står igjen tipper jeg de vil runde 200'. Syns folk bruker altfor mye brems; enkelte filer dem bort hver eneste utforbakke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 23, 2015 07 Touran med originale bremser foran og bak med 141' på telleren. Utifra tykkelsen som står igjen tipper jeg de vil runde 200'. Syns folk bruker altfor mye brems; enkelte filer dem bort hver eneste utforbakke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 24, 2015 Husk at klossevarsleren sitter innerst på klossen. Dvs aat hvis du har slitekant på skivene vil klossen bli mer slitt innerst og ytterst. hvis det er litt kant på skivene kan de ofte spise opp varlseren fort. Normal km på klosser foran på denne biler ligger nok mellom 60 000km og 100000km. Baserer dette på at jeg har jobbet hos audi siden denne modellen kom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Desember 24, 2015 Husk at klossevarsleren sitter innerst på klossen. Dvs aat hvis du har slitekant på skivene vil klossen bli mer slitt innerst og ytterst. hvis det er litt kant på skivene kan de ofte spise opp varlseren fort. Normal km på klosser foran på denne biler ligger nok mellom 60 000km og 100000km. Baserer dette på at jeg har jobbet hos audi siden denne modellen kom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Desember 24, 2015 Desverre vanlig å se på a6 allroad 4f. Er vell helst de med pr kode 1LG. Sjefen min nevnte for meg at man kan bruke klosser fra samme bil med hakket større bremser for å få bukt med problemet. Pr 1Z et eller anna. Dette var litt interresant........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Desember 24, 2015 Desverre vanlig å se på a6 allroad 4f. Er vell helst de med pr kode 1LG. Sjefen min nevnte for meg at man kan bruke klosser fra samme bil med hakket større bremser for å få bukt med problemet. Pr 1Z et eller anna. Dette var litt interresant........ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Desember 24, 2015 07 Touran med originale bremser foran og bak med 141' på telleren. Utifra tykkelsen som står igjen tipper jeg de vil runde 200'. Syns folk bruker altfor mye brems; enkelte filer dem bort hver eneste utforbakke. Nekter å tro du bremser 95% mindre enn meg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...