forventet levetid bremseklosser VAG

Anbefalte innlegg

07 Touran med originale bremser foran og bak med 141' på telleren. Utifra tykkelsen som står igjen tipper jeg de vil runde 200'. Syns folk bruker altfor mye brems; enkelte filer dem bort hver eneste utforbakke.

 

Nekter å tro du bremser 95% mindre enn meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vår Touran ('07) slet også veldig lite bremser på 100tkm, selv med DSG.

 

Kan du merke noe varme i skivene etter vanlig kjøring uten bremsing som kan tyde på at noe henger på?

Er det likt på ytre/indre/høyre/venstre/fremre/bakre?

Har bilen "skivetørking" som fjerner fukt på skivene automatisk? Kan dette være for aktivt eller defekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vår Touran ('07) slet også veldig lite bremser på 100tkm, selv med DSG.

 

Kan du merke noe varme i skivene etter vanlig kjøring uten bremsing som kan tyde på at noe henger på?

Er det likt på ytre/indre/høyre/venstre/fremre/bakre?

Har bilen "skivetørking" som fjerner fukt på skivene automatisk? Kan dette være for aktivt eller defekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dine holdt i ca 110.000 km?

Eller lengere, vet ikke når de var byttet før jeg kjøpte bilen, jeg kjører forøvrig stort sett ganske hardt i Oslo og omegn med mye nedbremsing pga søringer som ikke kan kjøre bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dine holdt i ca 110.000 km?

Eller lengere, vet ikke når de var byttet før jeg kjøpte bilen, jeg kjører forøvrig stort sett ganske hardt i Oslo og omegn med mye nedbremsing pga søringer som ikke kan kjøre bil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nekter å tro du bremser 95% mindre enn meg :)

 

Enig 12'km høres feil ut. Som en annen påpeker, har du en slik skivetørkefunksjon hvor klossene legges inntil for tørke dem opp? Alternativt mye bruk av adaptiv cruisekontroll som hele tiden bruker bremsene for å holde avstanden?

 

Edit; om klossene ligger på hele tiden burde man vel se det på forbruket også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nekter å tro du bremser 95% mindre enn meg :)

 

Enig 12'km høres feil ut. Som en annen påpeker, har du en slik skivetørkefunksjon hvor klossene legges inntil for tørke dem opp? Alternativt mye bruk av adaptiv cruisekontroll som hele tiden bruker bremsene for å holde avstanden?

 

Edit; om klossene ligger på hele tiden burde man vel se det på forbruket også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Sliter med det samme jeg også. Maken bil. Prøvd original klosser også. Holder ikke. Ca 10.000 km så er det ikke mye igjen. Tenkte og bytte og smøre opp glidepinnene. Er det noen mulighet for og sjekke opp denne skivetørk funksjon fungerer som den skal. Ingen feil koder. Ikke noe varmgang i skivene. Normalt forbruk har den også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Sliter med det samme jeg også. Maken bil. Prøvd original klosser også. Holder ikke. Ca 10.000 km så er det ikke mye igjen. Tenkte og bytte og smøre opp glidepinnene. Er det noen mulighet for og sjekke opp denne skivetørk funksjon fungerer som den skal. Ingen feil koder. Ikke noe varmgang i skivene. Normalt forbruk har den også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Sliter med det samme jeg også. Maken bil. Prøvd original klosser også. Holder ikke. Ca 10.000 km så er det ikke mye igjen. Tenkte og bytte og smøre opp glidepinnene. Er det noen mulighet for og sjekke opp denne skivetørk funksjon fungerer som den skal. Ingen feil koder. Ikke noe varmgang i skivene. Normalt forbruk har den også.

 

 

De hadde visstnok prøvd dette på en uten bedring.... Men for all del, bør gjøres uansett. Ingen varmgang her heller, men har kjørt i regn i ca 3 mnd :( Tro om skivetørk funksjonen kan deaktiveres? Forbruket med piggfri 0.58 på computer, snitt 0,9 siden siste service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Sliter med det samme jeg også. Maken bil. Prøvd original klosser også. Holder ikke. Ca 10.000 km så er det ikke mye igjen. Tenkte og bytte og smøre opp glidepinnene. Er det noen mulighet for og sjekke opp denne skivetørk funksjon fungerer som den skal. Ingen feil koder. Ikke noe varmgang i skivene. Normalt forbruk har den også.

 

 

De hadde visstnok prøvd dette på en uten bedring.... Men for all del, bør gjøres uansett. Ingen varmgang her heller, men har kjørt i regn i ca 3 mnd :( Tro om skivetørk funksjonen kan deaktiveres? Forbruket med piggfri 0.58 på computer, snitt 0,9 siden siste service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Er jo noe rart. Forige eier nevnte ikke noe problem med dette. Det var nye skiver og klosser fra møller når jeg kjøpte den. Da hadde den gått 90.000. Så da sjekket jo møller litt når de byttet skiver og klosser ville jeg tro. 13.000 km holdt det da. Stemplene går lett og fint når jeg byttet nå sist. Får prøve og finne ut litt mer om denna skivetørk funksjon. Høres ut som noe unødvendig greier

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Er jo noe rart. Forige eier nevnte ikke noe problem med dette. Det var nye skiver og klosser fra møller når jeg kjøpte den. Da hadde den gått 90.000. Så da sjekket jo møller litt når de byttet skiver og klosser ville jeg tro. 13.000 km holdt det da. Stemplene går lett og fint når jeg byttet nå sist. Får prøve og finne ut litt mer om denna skivetørk funksjon. Høres ut som noe unødvendig greier

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke litt opp på jobb når ekspertene er tilbake for å se om dette er noe som kan deaktiveres. Hadde jo vært et morro prosjekt om en av dere prøvde dette med nytt klosseskift for å se om det ble noe forskjell. Bremsetørk vil jo slutte hvis man tar viskerbryter i nederste hakk. Men man vil jo gjerne ha viskerfunksjonen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke litt opp på jobb når ekspertene er tilbake for å se om dette er noe som kan deaktiveres. Hadde jo vært et morro prosjekt om en av dere prøvde dette med nytt klosseskift for å se om det ble noe forskjell. Bremsetørk vil jo slutte hvis man tar viskerbryter i nederste hakk. Men man vil jo gjerne ha viskerfunksjonen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Fint. Ja. Veldig greit og ha pusseren på. Er jo derfor man har regnsensor. Skal på stor service i Tyskland om en måneds tid. Skal høre med de der også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Fint. Ja. Veldig greit og ha pusseren på. Er jo derfor man har regnsensor. Skal på stor service i Tyskland om en måneds tid. Skal høre med de der også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Fint. Ja. Veldig greit og ha pusseren på. Er jo derfor man har regnsensor. Skal på stor service i Tyskland om en måneds tid. Skal høre med de der også.

 

Har du prisen på den servicen og nøyaktig hva som er inkludert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Fint. Ja. Veldig greit og ha pusseren på. Er jo derfor man har regnsensor. Skal på stor service i Tyskland om en måneds tid. Skal høre med de der også.

 

Har du prisen på den servicen og nøyaktig hva som er inkludert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. 960 euro. Bytte reim til dieselpumpen er værtfall med der.så var det full service

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. 960 euro. Bytte reim til dieselpumpen er værtfall med der.så var det full service

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er på Audi Flensburg verkstedet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er på Audi Flensburg verkstedet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke veldig nøyaktig :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.