forventet levetid bremseklosser VAG

Anbefalte innlegg

Er en 120 000km service. Med skifte av alle filtre .reim til dieselpumpen. Ac service. Drenering av vannutskiler diesel system. Alle punktene som bilen skal ha på denne kilometer standen i følge audi sitt service program. Spurte ikke helt eksakt om alle punktene. Bare oppgav km stand.og bad om pris på service. Bilen har fulgt service programmet til punkt og prikke fra den var ny. Men disse nevnte punktene som jeg skrev.fikk jeg lissom i tillegg til faste service punkter. Regner med at Audi verkstedet der nede hveit va de skal gjøre. Prisen var værtfall 960 euro. Har ikke sjekket norske priser pga at jeg tar servicen som en liten guttetur. Vært der med flere BMW og det var ca halv pris. Første gang med Audi. Kjenner du til pris nivået på A6 4f 2.7tdi 120000. Mener dette er en av de dyreste servicen. Kjenner du til pris i service i Norge nå .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 240service på min a6 2tdi, den kostet meg 11000 rett over grensen, mtp at vanlig 30k service pluss girkasseolje skulle møller ha 18k for mens Sverige skulle ha 6k tør jeg ikke tenke på hva 120 eller 240 koster der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Flensburg du hadde service eller.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I Flensburg du hadde service eller.

Nei, Nilsson bil i strømstad

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke litt opp på jobb når ekspertene er tilbake for å se om dette er noe som kan deaktiveres. Hadde jo vært et morro prosjekt om en av dere prøvde dette med nytt klosseskift for å se om det ble noe forskjell. Bremsetørk vil jo slutte hvis man tar viskerbryter i nederste hakk. Men man vil jo gjerne ha viskerfunksjonen :)

 

Funnet ut om andre klosser går, og evt om bremsetørk kan deaktiveres? Min skal på møller på fredag!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsetørk funksjonen vil alltid være der så lenge man bruker regnsensoren desverre.. Nevnte det igjen for sjefen og han sier at å skifte til bremseklosser PR 1ZL skal øke levetid. Hadde forresten inne en bil i romjula som vi har slitt med det samme på. Sist denne var inne så testet vi klosser fra meca for å se. Disse gikk 3000km!! Med orginale gikk bilen rundt 15.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en 120 000km service. Med skifte av alle filtre .reim til dieselpumpen. Ac service. Drenering av vannutskiler diesel system. Alle punktene som bilen skal ha på denne kilometer standen i følge audi sitt service program. Spurte ikke helt eksakt om alle punktene. Bare oppgav km stand.og bad om pris på service. Bilen har fulgt service programmet til punkt og prikke fra den var ny. Men disse nevnte punktene som jeg skrev.fikk jeg lissom i tillegg til faste service punkter. Regner med at Audi verkstedet der nede hveit va de skal gjøre. Prisen var værtfall 960 euro. Har ikke sjekket norske priser pga at jeg tar servicen som en liten guttetur. Vært der med flere BMW og det var ca halv pris. Første gang med Audi. Kjenner du til pris nivået på A6 4f 2.7tdi 120000. Mener dette er en av de dyreste servicen. Kjenner du til pris i service i Norge nå .

 

Jeg havnet på ca 13 000 med vacn rabatt på 120 000km med pumpereim etc :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan også nevne at vi har fulgt med litt på jobb med priser i Tyskland. Virker som det minsker på forskjellen mellom norsk og tysk. Normalt sett er Tyskland 25-30% billigere. Alle i klubben betaler vell moms regner jeg med så da blir det jo det samme : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Da skal jeg prøve å bytte til de klossene. Skal sende en mail til Grenland Auto som er min nærmeste Audi forhandler. Be om pris der med full pakke der. Skal vel være likt på alle møller forhandlere på samme service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Da skal jeg prøve å bytte til de klossene. Skal sende en mail til Grenland Auto som er min nærmeste Audi forhandler. Be om pris der med full pakke der. Skal vel være likt på alle møller forhandlere på samme service.

 

Du får ta deg en tur på IKEA her nede så kan vi ta service på bilen din imens : smil :

 

 

edit: skal sies at jeg pleier å være ekstra grei med medlemmer siden jeg selv er i klubben :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem det. Jobber turnus jeg. Så har fri på ukes dager. ☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsetørk funksjonen vil alltid være der så lenge man bruker regnsensoren desverre.. Nevnte det igjen for sjefen og han sier at å skifte til bremseklosser PR 1ZL skal øke levetid. Hadde forresten inne en bil i romjula som vi har slitt med det samme på. Sist denne var inne så testet vi klosser fra meca for å se. Disse gikk 3000km!! Med orginale gikk bilen rundt 15.

 

Regner med de finner ut hvilke klosser det er med den koden :) takk!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går med 9 liter på ett oljeskift på 2,7 og 3,0 tdi motorene så sånt trekker jo opp servicekostnadene.

Bare en liten ting ang bremseskivetørk funksjonen, den slår ikke inn før hastigheten passerer 80 km/t så ingen skal kjøre rundt å føle på om bilen henger igjen på lave hastigheter.

Disse modellene spiser og de indre klossene veldig fort, møller skal være klar over dette og bruke noen hardere klosser etter hva jeg har skjønt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt er dyrere i Norge og det er vi jo vant til. Kan jo spare penger å på å handle 10 brett med brus i Tyskland og :P Er nok ikke noe unikt at det bare er service.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig at det skal være så stor forskjell fra bil til bil, på A4 min så dukket slitasjevarsel opp rett etter jeg kjøpte den. Da hadde den gått 89.000 mener jeg. Viste seg å være brudd i kabel til slitasjevarsel og ikke slitte klosser. Men endte med å bytte klossene likevel, samtidlig som de fikset ledningsbruddet. Bilen har nå gått 188.000 og jeg kjører fortsatt på de samme klossene.

 

6 trinns manuell, fwd, 2.0TDi. Bilen går mye på langkjøring som nok har en innvirkning, men likevel..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig at det skal være så stor forskjell fra bil til bil, på A4 min så dukket slitasjevarsel opp rett etter jeg kjøpte den. Da hadde den gått 89.000 mener jeg. Viste seg å være brudd i kabel til slitasjevarsel og ikke slitte klosser. Men endte med å bytte klossene likevel, samtidlig som de fikset ledningsbruddet. Bilen har nå gått 188.000 og jeg kjører fortsatt på de samme klossene.

 

6 trinns manuell, fwd, 2.0TDi. Bilen går mye på langkjøring som nok har en innvirkning, men likevel..

 

Ganske isolert problem til denne årgangen av A6 allroad med denne typen motor/bremser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor stammer PR 1ZL klosser fra Jan Aimar?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.