Bekreftelse på at V6TDI motor fra A6 C5 automat kan brukes i manuell bil

Anbefalte innlegg

God aften!

 

Fant vippearmer strødd i toppen på 2.5TDI V6'en, og har en makan delebil på hånd som har overhalte topper for 2 år siden. Eneste forskjellen er at denne er automat, min er manuell.

 

Begge er AFB motor 150HK. Veit pumpa må flyttes over, men er det rett fram å bruke motoren i min med manuell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God aften!

 

Fant vippearmer strødd i toppen på 2.5TDI V6'en, og har en makan delebil på hånd som har overhalte topper for 2 år siden. Eneste forskjellen er at denne er automat, min er manuell.

 

Begge er AFB motor 150HK. Veit pumpa må flyttes over, men er det rett fram å bruke motoren i min med manuell?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av ren nykjerrighet hva begynner skiltnr ditt på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av ren nykjerrighet hva begynner skiltnr ditt på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du kan fint bruke automatmotor i din manuelle bil.

Bare å fjerne svingskiven + hylsa som sitter presset inn i veiva, og så skru på svinghjulet.

Det er ingen sensorer mot svinghjulet/svingskiva, så ingen ting som ikke vil fungere likt dersom du skifter om på dette.

 

Tips: Disse motorene er veldig vrange å få start på etter pumpeskift. Ikke fall for fristelsen å bruke startgass.

Mer info i samletråden: http://forum.vacn.no/showthread.php?141194-Samletråd-motor-V6-2-5tdi-(AFB-AKN-AKE)-feil-fusk-startvansker-røyk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du kan fint bruke automatmotor i din manuelle bil.

Bare å fjerne svingskiven + hylsa som sitter presset inn i veiva, og så skru på svinghjulet.

Det er ingen sensorer mot svinghjulet/svingskiva, så ingen ting som ikke vil fungere likt dersom du skifter om på dette.

 

Tips: Disse motorene er veldig vrange å få start på etter pumpeskift. Ikke fall for fristelsen å bruke startgass.

Mer info i samletråden: http://forum.vacn.no/showthread.php?141194-Samletråd-motor-V6-2-5tdi-(AFB-AKN-AKE)-feil-fusk-startvansker-røyk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av ren nykjerrighet hva begynner skiltnr ditt på?

 

Mitt regnr er HB59238. Hva gjør deg nysgjerrig?

 

Ja du kan fint bruke automatmotor i din manuelle bil.

Bare å fjerne svingskiven + hylsa som sitter presset inn i veiva, og så skru på svinghjulet.

Det er ingen sensorer mot svinghjulet/svingskiva, så ingen ting som ikke vil fungere likt dersom du skifter om på dette.

 

Tips: Disse motorene er veldig vrange å få start på etter pumpeskift. Ikke fall for fristelsen å bruke startgass.

Mer info i samletråden: http://forum.vacn.no/showthread.php?141194-Samletråd-motor-V6-2-5tdi-(AFB-AKN-AKE)-feil-fusk-startvansker-røyk

 

Takk for det. Ja, har erfart "litt" startproblemer ved åpning av dieselsystemet. Har noen triks på lur. Er veldig motstander av å bruke startgass på diesel sjøl. Høres grusomt ut, så kan jo umulig være sunt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av ren nykjerrighet hva begynner skiltnr ditt på?

 

Mitt regnr er HB59238. Hva gjør deg nysgjerrig?

 

Ja du kan fint bruke automatmotor i din manuelle bil.

Bare å fjerne svingskiven + hylsa som sitter presset inn i veiva, og så skru på svinghjulet.

Det er ingen sensorer mot svinghjulet/svingskiva, så ingen ting som ikke vil fungere likt dersom du skifter om på dette.

 

Tips: Disse motorene er veldig vrange å få start på etter pumpeskift. Ikke fall for fristelsen å bruke startgass.

Mer info i samletråden: http://forum.vacn.no/showthread.php?141194-Samletråd-motor-V6-2-5tdi-(AFB-AKN-AKE)-feil-fusk-startvansker-røyk

 

Takk for det. Ja, har erfart "litt" startproblemer ved åpning av dieselsystemet. Har noen triks på lur. Er veldig motstander av å bruke startgass på diesel sjøl. Høres grusomt ut, så kan jo umulig være sunt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde en sånn selv med manuell som havnet i dine trakter, men var ikke riktig skiltnr :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde en sånn selv med manuell som havnet i dine trakter, men var ikke riktig skiltnr :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde en sånn selv med manuell som havnet i dine trakter, men var ikke riktig skiltnr :)

 

Min har gått her ute siden 2002 med eldre eiere vartfall. Hva heter vedkommende du solgte til? Kanskje det er kjentfolk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde en sånn selv med manuell som havnet i dine trakter, men var ikke riktig skiltnr :)

 

Min har gått her ute siden 2002 med eldre eiere vartfall. Hva heter vedkommende du solgte til? Kanskje det er kjentfolk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På denne motoren skal det følges en nøye prosedyre når den kjøres tom for diesel. Pumpa kan skjære seg om ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På denne motoren skal det følges en nøye prosedyre når den kjøres tom for diesel. Pumpa kan skjære seg om ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier å fôre den med slange og flaske jeg, så koble tilbake filter osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På denne motoren skal det følges en nøye prosedyre når den kjøres tom for diesel. Pumpa kan skjære seg om ikke.

 

Har du prosedyren så legg den gjerne ut. Er mange triks folk prøver på men jeg har aldri fått dem tomme for luft før start.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg bytta pumpe på min fulgte jeg prosedyren jeg fant på nett. Klemme på begge returslangene på filter og vakuum på returnippelen på fremre dyse på førersiden. Bortsett endel pumping (benyttet en slik), var det ingen problem å få ut det meste av luften i pumpa. Hostet seg igang relativt greit :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.