Oljeforbruk problemene med 2.0TFSI

Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Har fått med meg at de tidlige 2.0TFSI motorene som sitter iblandt annet A4 B8, har slitt med unormalt høyt oljeforbruk, og at det har vært tiltak som har fiksa det, og gjort det til ett akseptabelt forbruk av olje.

 

Noen som veit når hvilken årsmodell de leverte disse motorene med, der problemet var luket og fikset "fra fabrikk"?

 

En 2010 modell f.eks, 2.0TFSI 211hk, vil den også ha sjangs for at den har problemene?

Og tror jeg har forstått det slik at det er ikke ALLE motorene som har disse plagene, men noen kommer unna?

 

En som har gått i Tyskland, 2010 modell, gått 115.000km og importøren sa til meg "Bilen ble sjekket for oljeforbruk før vi importerte den fra Tyskland nå nylig. Det ble ikke bemerket noe der.

 

Men den kilometeren, og det at den blei sjekket, så er den kanskje trygg?

 

Hva mener dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo.

 

Har fått med meg at de tidlige 2.0TFSI motorene som sitter iblandt annet A4 B8, har slitt med unormalt høyt oljeforbruk, og at det har vært tiltak som har fiksa det, og gjort det til ett akseptabelt forbruk av olje.

 

Noen som veit når hvilken årsmodell de leverte disse motorene med, der problemet var luket og fikset "fra fabrikk"?

 

En 2010 modell f.eks, 2.0TFSI 211hk, vil den også ha sjangs for at den har problemene?

Og tror jeg har forstått det slik at det er ikke ALLE motorene som har disse plagene, men noen kommer unna?

 

En som har gått i Tyskland, 2010 modell, gått 115.000km og importøren sa til meg "Bilen ble sjekket for oljeforbruk før vi importerte den fra Tyskland nå nylig. Det ble ikke bemerket noe der.

 

Men den kilometeren, og det at den blei sjekket, så er den kanskje trygg?

 

Hva mener dere?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet har alle Audi sine 1.8 og 2.0 tfsi produsert mellom 2008 og 2011 feil på stempelringer som gjør at du kan oppleve høyt oljeforbruk.

 

Da dette er en dyr reparasjon, ville jeg unngått modeller fra disse årene hvor dette ikke er utbedret. Selv om det ikke er unormalt oljeforbruk nå, er det mulig å få det senere pga denne feilen.

 

Les http://www.audizine.com/forum/showthread.php/383430-THE-B8-A4-Oil-Consumption-Thread

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg vet har alle Audi sine 1.8 og 2.0 tfsi produsert mellom 2008 og 2011 feil på stempelringer som gjør at du kan oppleve høyt oljeforbruk.

 

Da dette er en dyr reparasjon, ville jeg unngått modeller fra disse årene hvor dette ikke er utbedret. Selv om det ikke er unormalt oljeforbruk nå, er det mulig å få det senere pga denne feilen.

 

Les http://www.audizine.com/forum/showthread.php/383430-THE-B8-A4-Oil-Consumption-Thread

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er også hva dem mener en unormalt oljeforbruk. Når man må fylle en halv liter olje pr tank med bensin og det er normalt, da hjelper det lite.

 

Min erfaring: TFSI-motor på tvers=lavt forbruk, TFSI-motor på langs=høyt forbruk.

 

Er flere ganske omfattende tråder her inne ang temaet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er også hva dem mener en unormalt oljeforbruk. Når man må fylle en halv liter olje pr tank med bensin og det er normalt, da hjelper det lite.

 

Min erfaring: TFSI-motor på tvers=lavt forbruk, TFSI-motor på langs=høyt forbruk.

 

Er flere ganske omfattende tråder her inne ang temaet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen spesiell grunn til at ikke det frister med bare en diesel uten disse problemene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen spesiell grunn til at ikke det frister med bare en diesel uten disse problemene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen spesiell grunn til at ikke det frister med bare en diesel uten disse problemene?

 

Hehe! Har du eid en 180TDi i Transporter? Den bruker minst like mye som regel. Og der sitter den på tvers. I Amarok derimot, sitter den på langs og der er den fin. Motsatt av TFSI altså. :)

 

Men enig.. Har flere 170/177hk TDi på jobb og de blir kjørt hardt 30000km uten å fylle en dråpe olje mellom servicer. Men det er så jævlig kjedelig lyd i 4r diesel. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen spesiell grunn til at ikke det frister med bare en diesel uten disse problemene?

 

Hehe! Har du eid en 180TDi i Transporter? Den bruker minst like mye som regel. Og der sitter den på tvers. I Amarok derimot, sitter den på langs og der er den fin. Motsatt av TFSI altså. :)

 

Men enig.. Har flere 170/177hk TDi på jobb og de blir kjørt hardt 30000km uten å fylle en dråpe olje mellom servicer. Men det er så jævlig kjedelig lyd i 4r diesel. :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde -06 2.0tfsi BUL på min DTM edition. Den brukte ca 1 liter pr 5000km. Syntes det er ganske mye også, men i følge møller og hva jeg har lest så er det normalt.

 

Har hatt et par Evoer, de brukte ikke olje i hele tatt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde -06 2.0tfsi BUL på min DTM edition. Den brukte ca 1 liter pr 5000km. Syntes det er ganske mye også, men i følge møller og hva jeg har lest så er det normalt.

 

Har hatt et par Evoer, de brukte ikke olje i hele tatt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egentlig bare at jeg har hatt lyst på den 2.0TFSI'en, fått med meg tuningpotensialet til den, og tilgjengeligheten av aftermarket deler er ganske så allright også.

Er ikke holdtpååsi noen andre spesielle grunner.

TDI kunne frista, hvis det hadde vært 3.0TDI..

 

Men da er det slik å forstå at man burde styre unna, uansett?

Hvis det viser seg å måtte repareres, er det noe som man må betale sjøl asså?

 

Uansett, takker for innspill! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egentlig bare at jeg har hatt lyst på den 2.0TFSI'en, fått med meg tuningpotensialet til den, og tilgjengeligheten av aftermarket deler er ganske så allright også.

Er ikke holdtpååsi noen andre spesielle grunner.

TDI kunne frista, hvis det hadde vært 3.0TDI..

 

Men da er det slik å forstå at man burde styre unna, uansett?

Hvis det viser seg å måtte repareres, er det noe som man må betale sjøl asså?

 

Uansett, takker for innspill! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egentlig bare at jeg har hatt lyst på den 2.0TFSI'en, fått med meg tuningpotensialet til den, og tilgjengeligheten av aftermarket deler er ganske så allright også.

Er ikke holdtpååsi noen andre spesielle grunner.

TDI kunne frista, hvis det hadde vært 3.0TDI..

 

Men da er det slik å forstå at man burde styre unna, uansett?

Hvis det viser seg å måtte repareres, er det noe som man må betale sjøl asså?

 

Uansett, takker for innspill! :)

 

På ingen måte! Mange har fått utbedret feil, og til og med fått nye motorer pga forbruk. Noen bruker nesten ingenting.. TTn og S3 jeg hadde brukte nesten ikkeno.. S3n har dog andre stempler enn "vanlig" TFSI.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egentlig bare at jeg har hatt lyst på den 2.0TFSI'en, fått med meg tuningpotensialet til den, og tilgjengeligheten av aftermarket deler er ganske så allright også.

Er ikke holdtpååsi noen andre spesielle grunner.

TDI kunne frista, hvis det hadde vært 3.0TDI..

 

Men da er det slik å forstå at man burde styre unna, uansett?

Hvis det viser seg å måtte repareres, er det noe som man må betale sjøl asså?

 

Uansett, takker for innspill! :)

 

På ingen måte! Mange har fått utbedret feil, og til og med fått nye motorer pga forbruk. Noen bruker nesten ingenting.. TTn og S3 jeg hadde brukte nesten ikkeno.. S3n har dog andre stempler enn "vanlig" TFSI.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egentlig bare at jeg har hatt lyst på den 2.0TFSI'en, fått med meg tuningpotensialet til den, og tilgjengeligheten av aftermarket deler er ganske så allright også.

Er ikke holdtpååsi noen andre spesielle grunner.

TDI kunne frista, hvis det hadde vært 3.0TDI..

 

Men da er det slik å forstå at man burde styre unna, uansett?

Hvis det viser seg å måtte repareres, er det noe som man må betale sjøl asså?

 

Uansett, takker for innspill! :)

 

Kjøp 3,0tdi :) Jeg hadde ikke handlet 2,0tfsi. Kjedelig å sitte med disse kostnadene skulle det skje noe og også et problem når du skal selge hvis den bruker f.eks 1 liter på 3000km som er "vanlig". Du får i utgangspunktet ikke dekket noe utover 5 år på en norsk bil og ihvertfall ikke på en importbil.

 

- - - Updated - - -

 

Hehe! Har du eid en 180TDi i Transporter? Den bruker minst like mye som regel. Og der sitter den på tvers. I Amarok derimot, sitter den på langs og der er den fin. Motsatt av TFSI altså. :)

 

Men enig.. Har flere 170/177hk TDi på jobb og de blir kjørt hardt 30000km uten å fylle en dråpe olje mellom servicer. Men det er så jævlig kjedelig lyd i 4r diesel. :D

 

Vi snakket vell om Audi A4 her da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er egentlig bare at jeg har hatt lyst på den 2.0TFSI'en, fått med meg tuningpotensialet til den, og tilgjengeligheten av aftermarket deler er ganske så allright også.

Er ikke holdtpååsi noen andre spesielle grunner.

TDI kunne frista, hvis det hadde vært 3.0TDI..

 

Men da er det slik å forstå at man burde styre unna, uansett?

Hvis det viser seg å måtte repareres, er det noe som man må betale sjøl asså?

 

Uansett, takker for innspill! :)

 

Kjøp 3,0tdi :) Jeg hadde ikke handlet 2,0tfsi. Kjedelig å sitte med disse kostnadene skulle det skje noe og også et problem når du skal selge hvis den bruker f.eks 1 liter på 3000km som er "vanlig". Du får i utgangspunktet ikke dekket noe utover 5 år på en norsk bil og ihvertfall ikke på en importbil.

 

- - - Updated - - -

 

Hehe! Har du eid en 180TDi i Transporter? Den bruker minst like mye som regel. Og der sitter den på tvers. I Amarok derimot, sitter den på langs og der er den fin. Motsatt av TFSI altså. :)

 

Men enig.. Har flere 170/177hk TDi på jobb og de blir kjørt hardt 30000km uten å fylle en dråpe olje mellom servicer. Men det er så jævlig kjedelig lyd i 4r diesel. :D

 

Vi snakket vell om Audi A4 her da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde -06 2.0tfsi BUL på min DTM edition. Den brukte ca 1 liter pr 5000km. Syntes det er ganske mye også, men i følge møller og hva jeg har lest så er det normalt.

 

Har hatt et par Evoer, de brukte ikke olje i hele tatt...

 

Q5n min brukte nesten 1 liter på 1000km.. Den ble det ny motor i til slutt.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde -06 2.0tfsi BUL på min DTM edition. Den brukte ca 1 liter pr 5000km. Syntes det er ganske mye også, men i følge møller og hva jeg har lest så er det normalt.

 

Har hatt et par Evoer, de brukte ikke olje i hele tatt...

 

Q5n min brukte nesten 1 liter på 1000km.. Den ble det ny motor i til slutt.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, 1 liter på 1000km er vel i drøyeste laget ja :P

 

Kikka sånn kjapt på 3.0TDI nå, og var ikke voldsomt til utvalg.

Mulig jeg blir "for" kresen igjen, men vil ABSOLUTT ha med manuell. MEN, skal også sies at ikke har testa en 3.0TDI med automat.

Men jeg har ALLTID vært en manuell fyr, og tror nok jeg kommer til å være det enda en god stund :P

 

3.0TDI'en er ganske sikker motor det vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, 1 liter på 1000km er vel i drøyeste laget ja :P

 

Kikka sånn kjapt på 3.0TDI nå, og var ikke voldsomt til utvalg.

Mulig jeg blir "for" kresen igjen, men vil ABSOLUTT ha med manuell. MEN, skal også sies at ikke har testa en 3.0TDI med automat.

Men jeg har ALLTID vært en manuell fyr, og tror nok jeg kommer til å være det enda en god stund :P

 

3.0TDI'en er ganske sikker motor det vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv alltid vært en manuell person, men etter å ha prøvd seg til min a6 med 3.0tdi automat å er det alt for deilig å gå tilbake. værtfall som daily. Men nå bor jeg i Oslo området og kjører litt i kø på ettermiddagen =)

 

3.0tdi er en knall motor, lite problemer og går som en kule med nytt software. anbefales å testes!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv alltid vært en manuell person, men etter å ha prøvd seg til min a6 med 3.0tdi automat å er det alt for deilig å gå tilbake. værtfall som daily. Men nå bor jeg i Oslo området og kjører litt i kø på ettermiddagen =)

 

3.0tdi er en knall motor, lite problemer og går som en kule med nytt software. anbefales å testes!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, 1 liter på 1000km er vel i drøyeste laget ja :P

 

Kikka sånn kjapt på 3.0TDI nå, og var ikke voldsomt til utvalg.

Mulig jeg blir "for" kresen igjen, men vil ABSOLUTT ha med manuell. MEN, skal også sies at ikke har testa en 3.0TDI med automat.

Men jeg har ALLTID vært en manuell fyr, og tror nok jeg kommer til å være det enda en god stund :P

 

3.0TDI'en er ganske sikker motor det vel?

 

Skal du ha B8 og 3,0 med manuell så må du sikkert lete litt ja. I mange tilfeller så er de sikkert kjipt utstyrt også. Er jo nydelig med tiptronic automat da og lite problem med de også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.