#1 Skrevet Desember 29, 2015 Før du sier "les feilkodene" jeg har ikke verktøy til det, og har ikke mulighet til å kjøre langt vekk til de jeg kjenner som har det. Så med mindre det er noen i nærheten av Larvik som har det, så er ikke dette en mulighet. Under akselerasjon over 3500 rpm går bilen i "limp mode" eller reservemodus. Bilen mister kraft og det kommer på en lampe og bilen har redusert effekt ved alle turtall. Av tidligere erfaring vil denne forsvinne om jeg fortsetter akselerasjonen til over 4500 rpm. Og da vil bilen fortsette som normalt. Under 3500 har den bra akselerasjon og funker som normalt. Men idag har jeg merket at bilen noen få ganger ikke har noe kraft ved sakte kjøring i 1. gir. In og ut med clutch har hjulpet her.(Dette er nok et helt annet problem, tar det heller en annen gang om det blir et fast problem) Uansett, jeg har nye plugger og nytt bensinfilter i bilen. Dette hjalp veldig med ytelsen, men ikke hovedproblemet. Lamdasonden ser ny ut, men aner ikke produsent eller om det faktisk er bra. Har en ny Bosh sensor liggende. Har også et nytt fordelerlokk. Kan dette skyldes noe med fordeleren, eller pluggledningene? Lest litt på nett at det kan være en kontakt/jording til bensintrykkregulatoren. men denne har jo ikke noe elektrisk tilkoblet? Isåfall, hvor skal jeg finne denne kontakten? En annen ting jeg kan tenke meg er en eller annen kjølevæske sensor. Hadde mye rare problemer med min gamle A4 da en slik gikk, kan være noe lignende her. Noen som kan tenke seg hvor jeg finner skyldig sensor? Så er det jo det normale med vakum lekkasjer, har ikke funnet noe åpenbart sted hvor det er lekkasje, men om noen har vært borti dette så kan det hende jeg ikke har lett på riktig sted. Sist men ikke minst, luftmassemåler? Denne ville vel fått bilen til å gå dårlig ved alle turtall, men er det noen måte jeg får testa denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 29, 2015 Før du sier "les feilkodene" jeg har ikke verktøy til det, og har ikke mulighet til å kjøre langt vekk til de jeg kjenner som har det. Så med mindre det er noen i nærheten av Larvik som har det, så er ikke dette en mulighet. Under akselerasjon over 3500 rpm går bilen i "limp mode" eller reservemodus. Bilen mister kraft og det kommer på en lampe og bilen har redusert effekt ved alle turtall. Av tidligere erfaring vil denne forsvinne om jeg fortsetter akselerasjonen til over 4500 rpm. Og da vil bilen fortsette som normalt. Under 3500 har den bra akselerasjon og funker som normalt. Men idag har jeg merket at bilen noen få ganger ikke har noe kraft ved sakte kjøring i 1. gir. In og ut med clutch har hjulpet her.(Dette er nok et helt annet problem, tar det heller en annen gang om det blir et fast problem) Uansett, jeg har nye plugger og nytt bensinfilter i bilen. Dette hjalp veldig med ytelsen, men ikke hovedproblemet. Lamdasonden ser ny ut, men aner ikke produsent eller om det faktisk er bra. Har en ny Bosh sensor liggende. Har også et nytt fordelerlokk. Kan dette skyldes noe med fordeleren, eller pluggledningene? Lest litt på nett at det kan være en kontakt/jording til bensintrykkregulatoren. men denne har jo ikke noe elektrisk tilkoblet? Isåfall, hvor skal jeg finne denne kontakten? En annen ting jeg kan tenke meg er en eller annen kjølevæske sensor. Hadde mye rare problemer med min gamle A4 da en slik gikk, kan være noe lignende her. Noen som kan tenke seg hvor jeg finner skyldig sensor? Så er det jo det normale med vakum lekkasjer, har ikke funnet noe åpenbart sted hvor det er lekkasje, men om noen har vært borti dette så kan det hende jeg ikke har lett på riktig sted. Sist men ikke minst, luftmassemåler? Denne ville vel fått bilen til å gå dårlig ved alle turtall, men er det noen måte jeg får testa denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 29, 2015 Skulle til å skrive tette dyser. Men siden den "kommer tilbake" over 4500 kan det ikke være de heller. D avil jo bilen gå normalt nede på registeret men gå dårlig når dysene må levere mye suppe. Eneste gangen min gikk dårlig var pga plugger. Men de er jo byttet. Ellers hadde jeg svinghjulsensor og trigger pinne men da gikk den ikke i det hele tatt. Prøv nye plugg kabler og hvis du har nytt fordelerlokk så er det jo bare å prøve. Sjekk også tannhjulet på fordeleren om det er metall eller plast og om det er helt når du først styrer med fordeleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 29, 2015 Skulle til å skrive tette dyser. Men siden den "kommer tilbake" over 4500 kan det ikke være de heller. D avil jo bilen gå normalt nede på registeret men gå dårlig når dysene må levere mye suppe. Eneste gangen min gikk dårlig var pga plugger. Men de er jo byttet. Ellers hadde jeg svinghjulsensor og trigger pinne men da gikk den ikke i det hele tatt. Prøv nye plugg kabler og hvis du har nytt fordelerlokk så er det jo bare å prøve. Sjekk også tannhjulet på fordeleren om det er metall eller plast og om det er helt når du først styrer med fordeleren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 29, 2015 Har lest noe om at bankesesnorene kan være gi slikt trøbbel på denne motoren. Noen erfaring med det? Og grunnen til tap av effekt er nødmodusen, så vill satset på noe elektronisk som forårsaket det, som fordelerlokk og pluggkabler som du sier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 29, 2015 Har lest noe om at bankesesnorene kan være gi slikt trøbbel på denne motoren. Noen erfaring med det? Og grunnen til tap av effekt er nødmodusen, så vill satset på noe elektronisk som forårsaket det, som fordelerlokk og pluggkabler som du sier 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 29, 2015 Jeg hadde som sakt kun problemer med min 2 ganger. ene gangen var det trigger pinnen som knakk og da fikk jeg ikke start. Andre gangen var den svinghjulssensoren og da fikk jeg ikke start. Ellers hadde jeg litt fusk en gang og da var det pluggene som var kaputt men det har du jo allerede byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 29, 2015 Jeg hadde som sakt kun problemer med min 2 ganger. ene gangen var det trigger pinnen som knakk og da fikk jeg ikke start. Andre gangen var den svinghjulssensoren og da fikk jeg ikke start. Ellers hadde jeg litt fusk en gang og da var det pluggene som var kaputt men det har du jo allerede byttet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 29, 2015 Vet at bankesensor kan skape trøbbel på den generasjonen motorer, ta å koble den av å se om det utgjør noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 29, 2015 Vet at bankesensor kan skape trøbbel på den generasjonen motorer, ta å koble den av å se om det utgjør noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 29, 2015 Hvor sitter bankesensoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 29, 2015 Hvor sitter bankesensoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 29, 2015 http://www.audifans.net/ftopict-15737-.html på siden av blokken, det er to sensorer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 29, 2015 http://www.audifans.net/ftopict-15737-.html på siden av blokken, det er to sensorer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 29, 2015 De to som sitter i nærheten av svinghjulet på fører siden? Leste at dersom jeg har "check engine light" noen bilen min har, så kan jeg lese feilkodene av det. Aktiveres med å koble de to diagnose kontaktene sammen i 4 sek? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 29, 2015 De to som sitter i nærheten av svinghjulet på fører siden? Leste at dersom jeg har "check engine light" noen bilen min har, så kan jeg lese feilkodene av det. Aktiveres med å koble de to diagnose kontaktene sammen i 4 sek? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 29, 2015 Vil tro de er ca 1/3 inn på blokken fra front og bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 29, 2015 Vil tro de er ca 1/3 inn på blokken fra front og bak 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 30, 2015 På denne motoren kan du jo lese feilkoder med et hjemmelaget verktøy. Se lenken under for videre instruksjoner. Kobler av bankesensorer eller bytte ut deler helt på måfå høres dumt ut, når man ikke aner hva som er feil. http://20v.org/tools.htm#VAG1115 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 31, 2015 Jeg trenger faktisk ikke pæra da jeg har check engine light på bilen. Men ingen instruksjoner stemmer med diagnose porten på bilen min av en eller annen grunn. Jeg har en '89 mod bil med tre porter istedenfor 2. Disse tre portene er umerket, så aner ikke hva som er A, B eller C, og ikke minst 1 eller 2. Finner jeg ut av det, så får jeg nok lest ut de kodene uten mye stress. Har ikke mulighet til å kjøpe resistorer eller led pærer før jeg må kjøre til Vestlandet, ellers hadde jeg laga meg det verktøyet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 31, 2015 Dersom du ikke har mulighet til å lese feilkoder eller i det hele tatt gjøre et forsøk på å få det gjort, blir det noe håpløst. Kobler du vekk - som tidligere nevnt - bankesensorer vil dette også utløse feilkode, så det er ikke en måte å løse feilen din på. Du er nødt til å lese feilkoder. Enkelt og greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...