Anbefalte innlegg

Har i dag prøvd en 98mod Audi A4 1.8T som jeg likte sinnsykt godt.Bilen har gått ca 115.000km og er som ny utv og innv.Vi prøvekjørte den og alt er helt fint helt opp til 100km/t,da kommer det en sterk vibrasjon i fra bakvogna og i fra 100km/t opp til 120km/t blir det mer og mer til det opphører over 120km/t. Merket også at når vi lå i ca 100km/t og traff en dump i veien så føles det som om bil "loggret" med rumpa. Noen som har noen formeninger om det kun kan være dekk/felger som kan være i ubalanse,mistet ett lodd eller noe etc? Har også en formening om at det kan være slitte foringer eller løst hjullager siden bilen "loggret" med rumpa? Sitter altså 18" felger på bilen,ellers var bilen som en drøm! :glad:: doggy : Forstillingen er det ikke noe galt med,ikke noe knepping eller knirking der.Ingen vibrasjoner på rattet heller.. Burde nok bytte bremseskiver rund baut på bilen når det var en del grader i de,sikkert hatt så slitte klosser at det har gnisset metall mot metall der en gang.De hadde jeg byttet ut i slissa og borra skiver + EBC klosser. : rock : Audi kunne ha kostet på litt bedre bremser på en turbobil synes jeg.. : rolleyes Bilen er senket 55/40mm også med org dempere. Er det noen svakhet at foringene blir utslitte i bakvognen tidelig på disse bilene? Er det dyrt å kjøpe inn i så fall når jeg bytter det selv?

;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iiiiingen som har noen formeninger?? : bråk :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme vibrasjon på min A4 da jeg kjøpte den, kraftig vibrasjon fra ene bakhjulet rundt 100 km/t. Viste seg at dekket var slitt inn til korden på innerkanten rundt halve dekket (hvordan dette er mulig lurer jeg fortsatt på). Byttet dekk og alt var som det skulle være.

Jeg ville prøvd å sette et annet hjul for evnt å se om vibrasjonen forsvant.

Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde akkurat samme vibrasjon på min A4 da jeg kjøpte den, kraftig vibrasjon fra ene bakhjulet rundt 100 km/t. Viste seg at dekket var slitt inn til korden på innerkanten rundt halve dekket (hvordan dette er mulig lurer jeg fortsatt på). Byttet dekk og alt var som det skulle være.

Jeg ville prøvd å sette et annet hjul for evnt å se om vibrasjonen forsvant.

Tore

Ok. Men bilen jeg så på var det nesten helt nye dekk så. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men ville sjekket hjulet i en avbalanseringsmaskin uansett. Billigere det enn å bytte foringer unødvendig ;) Er nok flere enn meg som har opplevd at det kan gå litt for fort unna når dekk skal legges på.

Tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men ville sjekket hjulet i en avbalanseringsmaskin uansett. Billigere det enn å bytte foringer unødvendig ;) Er nok flere enn meg som har opplevd at det kan gå litt for fort unna når dekk skal legges på.

Tore

Ok,takk. : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husverten min hadde samme problemet. Sleit ut flere bremseskiver å div forstilling. Problemet viste seg å være at det manglet den skiva som skulle ligge inni felgen for å få den til å passe flere bilmerker. Satte på skiva og problemet var løst. Vibrasjonene oppsto kun mellom 80-100. Over og under disse km\t var det ingen vibrasjoner. Sjekk det. : vinke :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er god.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den skiva sitter på den. er bilen min det er snakk om her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.