#1 Skrevet Desember 31, 2015 Har en bora 2003 modell der bakhjula ikke kobler inn. Hjula går ikke rundt med bilen i bukken og den spinner bare på fram hjula på snøen. Skulle ta diagnose av bilen og Får ikke noe kontakt med bilen. er montert 2din pioneer spiller. Lest litt rundt at dette kan skape problemer, men hjalp ingen verdens ting og koble bort spiller heller for og prøve diagnose uten. Noen som har noen tips? Bytte pumpe? Eller bytte bakdiff? Hva kan feilen være for at jeg ikke får noe som helst kontakt med bilen på diagnose prøvd vag-com og orginal programmet til vag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 31, 2015 Ta ei prøvelampe å sjekke over sikringene på venstre side av dashbordet ,har vært bort i en bil der jeg ikke kom meg inn med vas pga en defekt sikring.Har bytta et noen haldexpumper pga de har vært defekt på jobb.Haldexen tåler noe juling så jeg tipper at det er en defekt pumpe.Sjekk kontakt og stikkere til haldexpumpe for irr og fukt.Hvis jeg ikke husker feil så er det litt knot å komme til/få av kabelføringen fra pumpe som går over diffhuset.Husk olje og filter før evt bytte av pumpe.Kjekt verktøy for bytte av filter men sett de som har lagt selv også http://www.bildeler.no/oljefilternokkel-haldex/volkswagen/bora-stasjonsvogn-1j6/D/2003/ATD/?Vare=56125 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 1, 2016 Om pumpa er defekt så skal du komme inn på haldex i vagcom uansett. Sjekk sikring. Iallefall slik på haldex 4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2016 Om pumpa er defekt så skal du komme inn på haldex i vagcom uansett. Sjekk sikring. Iallefall slik på haldex 4 Problemet er vel det at jeg ikke får noe som helst kontakt med bilen gjennom diagnose. Kommer ikke inn på noe som helst. Sikringer er sett over. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2016 Dette kan være en løsning for deg Petter Lønning har kjørt med denne sikkert snart 2 år og han er kjempefornøyd http://forums.vwvortex.com/showthread.php?6132134-Your-Haldex-Works-Powertrak-Insert-Review 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 2, 2016 I dei fleste tilfella er det nok pumpa som sviktar. Eg har skifta pumpe på begge bilane eg har hatt med Haldex. (Begge på rundt 220000-240000km). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 2, 2016 Dette kan være en løsning for deg Petter Lønning har kjørt med denne sikkert snart 2 år og han er kjempefornøyd http://forums.vwvortex.com/showthread.php?6132134-Your-Haldex-Works-Powertrak-Insert-Review Denne har jeg sett på må bare finne ut hvilke jeg skal ha. :-) I dei fleste tilfella er det nok pumpa som sviktar. Eg har skifta pumpe på begge bilane eg har hatt med Haldex. (Begge på rundt 220000-240000km). Bilen har kjørt 197000 nå. Får se om jeg får kjøpe ny pumpe da og prøve. :-) syns bare det er litt vanskelig med at jeg ikke får tatt noe diagnose av bilen for og se på feilkoder. Er det noe måte og teste pumpa på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 2, 2016 Bare å gi den spenning det er jo bare 2 tilkoblinger til pumpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 2, 2016 Bare å gi den spenning det er jo bare 2 tilkoblinger til pumpa Tusen takk Da skal jeg få prøvd det til uka 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 2, 2016 Hadde dette problemet på S3'n og da var løsningen ny pumpe... men fant en i Polen som selger disse til en grei penge, kan sende deg pm med info fra han om det er tilfelle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 2, 2016 Hadde dette problemet på S3'n og da var løsningen ny pumpe... men fant en i Polen som selger disse til en grei penge, kan sende deg pm med info fra han om det er tilfelle Hvis du har mulighet til det så hadde satt kjempe pris på detB-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...