#1 Skrevet Januar 1, 2016 Jeg har en Leon med ARLmotor. Jeg får feilkode på missfire på sylinder 4. Hva kan dette skyldes? Feil på dyse eller dieselpumpa? Jeg legger ved info fra VAG-COM Address 01: Engine Labels: 038-906-019-ARL.lbl Part No: 038 906 019 FK Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1429 Coding: 00003 Shop #: WSC 06441 VCID: 65C1828CFFC59116E2-4B00 VSSZZZ1MZ2R019446 SEZ7Z0A1234026 2 Faults Found: 16688 - Cylinder 4 P0304 - 35-00 - Misfire Detected 17964 - Charge Pressure Control P1556 - 35-00 - Negative Deviation Readiness: 0 0 X X X Jeg har ikke byttet ventilen til turbotrykk eller byttet slangene til denne. Jeg vil tro det løser feilen på den. Når bilen har feiltenning så rykker det i bilen 3-4 ganger. Det oppstår som regel på pådrag på 1 eller 2 gir før motoren er helt varm. Akuratt som en bensinbil som ikke klarer å tenne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 1, 2016 Som regel dårlig kontakt inn på dysa, noen skifter komplett nett til dysene....jeg har lyktes flere ganger med og ordne spennet i kabelskoene inn på dysa. Er egentlig kvikk fix, men kan holde lenge... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 1, 2016 Som regel dårlig kontakt inn på dysa, noen skifter komplett nett til dysene....jeg har lyktes flere ganger med og ordne spennet i kabelskoene inn på dysa. Er egentlig kvikk fix, men kan holde lenge... Ok, jeg vet ikke så mye om hvordan diesel fungerer. Dette er Pumpe dyse motor. Er det dysene som sitter under de fjærene under toppdekselet? Er nummer 4 den som er til høyre når man står foran motoren? Jeg bytta toppdekselpakning for noen dager siden, dumt jeg ikke tenkte på å sjekke ledningen. Sitter kontakta rett på dysa? Eller på utsiden av motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 2, 2016 Dysene sitter i toppen, under toppdekselet. Kalles pumpedyse fordi dem blir pumpet inn med diesel av en vippearmsbrygge. Sitter en matepumpe i tanken som mater tandempumpen som sitter på siden av toppen som igjen mater toppen med diesel. Er en kontakt på hver dyse, napp denne opp og forsøk og stram/bøy litt på kabelskoene, verdt forsøket. Quik fix Syl 1 er den nærmest registeret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 2, 2016 Samme problemet hadde pappa på sin nå for litt siden. Hadde oppe og dro og ordna i ledningsnettet, så gikk den fint litt også var det på'n igjen etter kort tid. Ga til slutt opp og kjøpte ny ledningspakke. Var ikke så gæli pris heller. Men som Roger sier så er det verdt er forsøk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 26, 2016 Jeg legger inn svar her hvis noen andre får samme problem. Jeg byttet ledningsnettet til dysene og har ikke hatt problemet siden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...