Anbefalte innlegg

Jeg har en Leon med ARLmotor. Jeg får feilkode på missfire på sylinder 4. Hva kan dette skyldes? Feil på dyse eller dieselpumpa?

Jeg legger ved info fra VAG-COM

 

Address 01: Engine Labels: 038-906-019-ARL.lbl

Part No: 038 906 019 FK

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1429

Coding: 00003

Shop #: WSC 06441

VCID: 65C1828CFFC59116E2-4B00

VSSZZZ1MZ2R019446 SEZ7Z0A1234026

 

2 Faults Found:

16688 - Cylinder 4

P0304 - 35-00 - Misfire Detected

17964 - Charge Pressure Control

P1556 - 35-00 - Negative Deviation

Readiness: 0 0 X X X

 

Jeg har ikke byttet ventilen til turbotrykk eller byttet slangene til denne. Jeg vil tro det løser feilen på den.

Når bilen har feiltenning så rykker det i bilen 3-4 ganger. Det oppstår som regel på pådrag på 1 eller 2 gir før motoren er helt varm.

Akuratt som en bensinbil som ikke klarer å tenne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel dårlig kontakt inn på dysa, noen skifter komplett nett til dysene....jeg har lyktes flere ganger med og ordne spennet i kabelskoene inn på dysa.

Er egentlig kvikk fix, men kan holde lenge...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som regel dårlig kontakt inn på dysa, noen skifter komplett nett til dysene....jeg har lyktes flere ganger med og ordne spennet i kabelskoene inn på dysa.

Er egentlig kvikk fix, men kan holde lenge...

 

Ok, jeg vet ikke så mye om hvordan diesel fungerer. Dette er Pumpe dyse motor. Er det dysene som sitter under de fjærene under toppdekselet? Er nummer 4 den som er til høyre når man står foran motoren?

Jeg bytta toppdekselpakning for noen dager siden, dumt jeg ikke tenkte på å sjekke ledningen. Sitter kontakta rett på dysa? Eller på utsiden av motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dysene sitter i toppen, under toppdekselet.

Kalles pumpedyse fordi dem blir pumpet inn med diesel av en vippearmsbrygge.

Sitter en matepumpe i tanken som mater tandempumpen som sitter på siden av toppen som igjen mater toppen med diesel.

 

Er en kontakt på hver dyse, napp denne opp og forsøk og stram/bøy litt på kabelskoene, verdt forsøket.

Quik fix :)

 

Syl 1 er den nærmest registeret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problemet hadde pappa på sin nå for litt siden. Hadde oppe og dro og ordna i ledningsnettet, så gikk den fint litt også var det på'n igjen etter kort tid. Ga til slutt opp og kjøpte ny ledningspakke. Var ikke så gæli pris heller.

Men som Roger sier så er det verdt er forsøk.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg legger inn svar her hvis noen andre får samme problem. Jeg byttet ledningsnettet til dysene og har ikke hatt problemet siden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.