Dekk som #¤% Ikke vil på felg!

Anbefalte innlegg

Dekker er av type SEAT Leon Cupra 16" , dekke er av type 205/40/16

Problemet er at etter dekke er tredd på så vil den ikke sprette på plass når det blåses opp på den siden som peker ut.

Legger med en dårlig tegning for å illustrere.

dekk.jpg

Verkstedet har brukt en hel arb.dag og kun klart en felg!!!

Dette har de prøvde:

* Kraftig smøring

* Trykk opp til 100 pund !!! (dekkets verdi er maks 50)

* Varme opp dekket først (med vann, sol og varmepistol)

* Kjøre med dekket og se om det spretter på plass

* Jekkestropper

* og mange andre metoder

Problemet er at dekket er så stramt og den kantene som er inne på felgen er så bratt at den klarer ikke å vrenge seg over. Noen som har forslag her. Jeg vil gjerne få dekka på bilen igjen da jeg låner noen dekk bare nå .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er sikker på at dekket er 16", og ikke 15"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette 6-16 Cupra felgen?

Prøv med 195/45-16 som Cupra ble levert med.

Hvordan er flaten der dekket skal ligge? Puss rent og ha på et tynt lag med monteringspasta på dekk og felg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he... Skulle ønske at jeg var så dum og at feilen var så enkel.

Dekkene hadde Pilot SX 195/40/16 fra før. Og Butikken hadde kun 205/40/16 inne og noen balongdekk som jeg ikke ville ha. Og så fikk jeg de 205/40/16 dekkene for 1000,- stk inkl montering. Heldighvis fast pris.

Frode: prøvd, har også prøvd silikon spray og andre smøringer.

Dette er felgen:

calforran2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en litt risky forslag til deg, men det funker, gjort det mange ganger selv, til og med når jeg stod langs landeveien (Men da brukte jeg bensin.) Bruk propangass, fyll litt propangass inn i dekket og lag en lunte, så tenner du på og holder deg på trygg avstand. :) PANG sier det og dekket kommer seg på plass pluss at dekket blir fylt opp med luft, skru på ventilen og vips er du ferdig. (NB: Foralldel ikke bruk mye propangass, prøv deg frem med mengden av gass er mitt råd)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi vurderte startgass da de har gjort det før da de har kjørt av dekk i skauen, men han ville ikke gjøre dette på alu felger.

Anyway, han ringte nå og sa at pga felgoppbygningen så vil de ikke på, så vi må litt opp i profilen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjør jo ingenting om det er alufelger, de tåler. Trikset med startgass funker det også, men det er lettere og få til en mer kontrolert "smell" med propangass, men klart, ta det du har for hånden og test ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å sjokke dekksiden?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjokke?

Var nettopp der oppe og vi bestillte 205/40ZR16 79 W Nexen N3000 dekk isteden da disse hadde en annen felgkant, viste seg det var problemet. Testet samme dekket med 50 profil og den smatt rett på.

Noen som vet om dette er gode dekk forresten ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjokke, da mener han sikker at du "skyter" inn luft, men siden du har hatt såpass med lufttrykk så nytter ikke det å sjokke. Det du kunne ha gjort er og lagt dekk/felg i varmebad, så brukt masse silikon og brukt propan metoden, da hadde den skvettet på plass, men du har jo bestilt nye dekk så da løser det seg jo uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Silikon var prøvd og idag så var de oppe i 115 pund.

Da turte han ikke mere...

Men imorgen så kommer de nye dekka :) Det blir deilig, selv om jeg burde hatt dem idag. Tenkte meg til Oslo... jaja..

Håper bare at de Nexen N3000 er noe tess

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv med aperonk(monteringspasta),blandet med zalo..Det funker-I know..

Hadde orginale 17" Porsche cup felger til rs2`n der dekka ikke ville smette ut før ved 90 pund,og det resulterte i at det eksploderte et dekk for meg..Prøvde med den blandinga,og da smatt det ut ved 35 pund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var nettopp der oppe og vi bestillte 205/40ZR16 79 W Nexen N3000 dekk isteden da disse hadde en annen felgkant,

Dette hørtes ikke helt riktig ut. 79 er nok altfor lav load index på din bil. Dette dekket er nok beregnet på mindre og lettere biler.

Går utifra hjulene skal på Passaten som står i signaturen din?

Sjekk vognkortet for load index før du betaler for disse dekkene. Det er både utrygt og ulovlig å kjøre med feil index.

Bare et lite tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett felgen motsatt vei på dekkomleggeren. Innerkanten er som regel mindre enn ytterkanten og da går dekket lettere på. Gjort det selv med godt resultat. Gjaldt da 255740-17 på 8" felg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Load Index: 79

LBS: 964

KG: 437

Dette utgir 1784Kg dersom vi ganger det med 4. Vet ikke om det blir litt feil å regne med. Skal ta å se i vognkortet senere. Vet at bilen veier ca 1200kg da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.