#1 Skrevet Januar 2, 2016 Min 96 A6 2,5tdis quattro med manuell kasse går nå mest bare på tomgang etter nyttår. Kan være tilbake til normal når jeg starter opp igjen etter en stund, men så er det plutselig ingen gassrespons. Får ikke opp noen feilmeldinger i VAGCOM. Ser at gasspedalposisjon registreres i VAGCOM, selv om det ikke gir noen reaksjon på motorturtall, men det kan vel være denne giveren ved gasspedalen som er synderen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 2, 2016 Får den signal fra gasspedal er nok giver i orden. Hadde samme problem og symptom på min rett etter at jeg kjøpte den. Årsaken var at det stod så mye vann i dørken på passasjersiden at det nådde opp til storkontakten på hjernen. Tørka alt og tetta lekkasjen så var bilen god. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 3, 2016 Har hørt om flere tilfeller der skifte av den elektroniske gasspedalen ga ønsket resultat. Om det var dårlig kontakt eller faktisk defekt innmat sier historiene lite om. Det er vel en del stikker fra den pedalen. Man kan ikke se helt bort fra at to av stikkene gir det nødvendige signalet for å registrere antall % gasspådrag ved diagnose, men uten at de andre kablene gir ut ønskede signaler og derav at motoren ikke responderer. Men jeg ville absolutt sjekket opp Hans-Martins tips først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2016 Takk for gode tips, skal få sjekket de ut i kveld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 8, 2016 Da er gasspedalen byttet og problemet er løst. Takket være Steinar som hadde en maken pedal liggende. Hvis andre skulle få dette problemet er det ifølge Steinar viktig å finne en pedal med samme delenummer som den du har da det finns ulike versjoner, selv med samme motorkode. Selve byttet er enkelt, 4 M10 muttre som fester pedalen, men det er litt trangt der. [ATTACH=CONFIG]233833[/ATTACH] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...