#1 Skrevet Januar 3, 2016 Hei Noen som vet om dette lageret er å få kjøpt løst. Eller må man til med ny aksling? Har vibrasjoner i enkelte hastigheter, og det " slår" når man gir på og skifter gir....kan dette være årsaken da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 3, 2016 Årsak kan like gjerne ligge i utslitte ytre drivledd bak. I sjeldne tilfeller kan det også ligge i foringer til oppheng av bakdiff, men det har jeg kun sett på S-motorer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 3, 2016 034 har i hvertfall til s-bilene, ville overrasket meg stort om ikke det passet.. https://store.034motorsport.com/driveshaft-support-c4-chassis-audi-urs4-urs6-a6-quattro.html Pass på å montere akslingen helt rett, ellers er du ofte like langt. Og, som det nevnes kan det gjerne være bakakselen, men du hører det gjerne på turtallet på vibrasjonen. Er opphenget utslitt, er det naturligvis en no-brainer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 3, 2016 Sjekk også gearkasse oppheng, da disse kan skape samme symtomer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 3, 2016 Takker for tips folkens :-) Bilen har passert 500 000 km, så det er kanskje på tide med en forings sjekk rundtom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2016 Sjekk med disse... http://powertrain.no/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 3, 2016 Jeg fikk tak i lager hos powertrain. Mål nøyaktig på opphenget du tar ut av bilen, og husk at lageret ikke nødvendigvis sitter midt i opphengsgummien. Merk også akslingene godt pga balansering. Bruk godt med varme når du løsner både senterbolt og kryss på stjerna. Bolten knakk når jeg holdt på, for jeg visste ikke bedre og ville spare tid på å dele akslingen under bilen. Det ble det mye ekstra arbeid av siden det er en 10.9 bolt.. Hele greia var sauset skikkelig inn i grønn locktite, og den kom ikke frivillig for å si det pent. For å dele akslingen greide jeg å lure inn en fingjenget bolt med stor mutter. Med noe bannskap fikk jeg presset delene fra hverandre. Som nevnt over er linjering under montering av største betydning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 3, 2016 Jeg vil tro at denne sjappen har... http://audi100.net/Shop/shop.html Veldig kjipt at de bare har bankoverføring, men... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 4, 2016 Litt mer info, dette er tydeligvis ikke så lett å få til uten å være veldig nøye.. http://www.blauparts.com/audi/audi_driveshaft/audi_quattro_driveshaft_repair_kit.shtml 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 4, 2016 Litt mer info, dette er tydeligvis ikke så lett å få til uten å være veldig nøye.. http://www.blauparts.com/audi/audi_driveshaft/audi_quattro_driveshaft_repair_kit.shtml Denne var eg ikke klar over, men burde egentlig vært en selvfølge . Logisk nok ihvertfall :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...